Właściciel Dino stawia na Zielony Rynek. Minigalerie zyskują na popularności

Dino coraz bardziej inwestuje w parki handlowe, których sieć z roku na rok się rozrasta. Zielony Rynek to małe centra handlowe, które mają być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na lokalne, różnorodne sklepy, poza centrami dużych miast. Do tej pory minicentra handlowe uruchomiono w 48 lokalizacjach.

Właściciel sieci Dino, Tomasz Biernacki, inwestuje w parki handlowe - podaje portal wiadomoscihandlowe.pl. W całej Polsce jest 2340 marketów sieci Dino, natomiast parków handlowych kilkadziesiąt, a ma być ich jeszcze więcej. Oprócz popularnych w kraju sklepów spożywczych, w kompleksach znajduje się również po kilka innych lokali handlowych.

Zielony Rynek to sieć centrów handlowych typu convenience, za którą stoi spółka BT Kapitał z Krotoszyna, należąca do Tomasza Biernackiego, właściciela Dino.

Dino stawia na Zielony Rynek. Powstają kolejne parki handlowe

Małe centra handlowe na obrzeżach dużych miast czy w mniejszych miejscowościach są coraz bardziej popularne wśród handlowców. Ludzie szukają mniejszych obiektów, w których szybciej można zrobić zakupy, unikając zakorkowanych centrów miast. Konsumenci stawiają na większą różnorodność sklepów, również tych lokalnych, których w dużych galeriach handlowych nie uświadczymy. Proces przenoszenia handlu do mniejszych oaz wspomaga migracja mieszkańców na obrzeża dużych aglomeracji, zwłaszcza młodych rodzin. Na wzrost popularności parków handlowych wpływ miała również pandemia, która znacząco zmieniła przyzwyczajenia zakupowe konsumentów. 

Reklama

Parki handlowe pod nazwą Zielony Rynek poza kilkoma wyjątkami działają w mniejszych miastach w zachodniej Polsce w miasteczkach liczących poniżej 40 tys. mieszkańców. Co najmniej 20 z nich znajduje się w miasteczkach zamieszkałych przez mniej niż 25 tys. mieszkańców, ale znajdziemy je także we Wrocławiu, Zielonej Górze, Opolu czy Kaliszu. Parki uświadczymy także w jeszcze mniejszych miejscowościach, jak Rzepin, Ścinawa czy Bolków, w których liczba mieszkańców nie przekracza 10-20 tys.

Pierwszy Zielony Rynek powstał około 10 lat temu - budowę obiektów rozpoczęto w 2012 roku. Od tego czasu liczba nowych parków powoli, ale systematycznie rośnie. Do tej pory otwarto je w 48 lokalizacjach. 

Jak wyglądają parki handlowe Dino?

Zielone Rynki różnią się od siebie designem i rozmiarem, choć zazwyczaj to niewielkie, sąsiedzkie centra handlowe o różnorodnej ofercie placówek handlowych. Pomieszczenia wynajmują zarówno ogólnopolskie sieci, jak i lokalni sprzedawcy. Minicentra handlowe mieszczą się przy dyskontach Dino. 

Zielony Rynek w niewielkiej Ścinawie niedaleko Lublina to zaledwie kilka kamienic na rynku, podobnie w Rzepinie, gdzie front trzykondygnacyjnego budynku stylizowany jest na miejskie kamienice. Natomiast w Grudziądzu park zajmuje dwie kondygnacje budynku, a w Ostrowie Wielkopolskim Zielony Rynek to trzypiętrowa galeria handlowa w centrum miasta.

W parkach handlowych właściciela Dino można znaleźć małe sklepy, m.in cukiernie, sklepy RTV i AGD, a także salony z ceramiką łazienkową oraz kuchenną. Wśród sklepów znajdziemy m.in. piekarnię Oskroba, Pepco, Media Expert, RTV Euro AGD, Neonet, Sinsay, a także bary i restauracje. W ofercie parków często znajdziemy punkty Totalizatora Sportowego.  

Założyciel Dino, Tomasz Biernacki, jest jednym z najbogatszych Polaków. Mało o nim wiadomo, nie udziela wywiadów, nie pokazuje się w mediach. W zarządzie BT Kapitał zasiadają łacznie trzy osoby: Hubert Cukras oraz Agnieszka Urbaniek. Biernacki jest wymieniony jako wspólnik, ale - jak zapewniają współpracownicy - w pełni kontroluje firmę, a trzyosobowy zarząd Dino istnieje, bo "jakiś zarząd musi być".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Dino | centra handlowe | galerie handlowe w Polsce | sklepy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »