Uber rozważa nowe rozwiązanie. W pojazdach pojawią się kamery?

Firmy przewozowe chcą poprawić bezpieczeństwo pasażerów. Bolt startuje z testami usługi rejestrowania dźwięku podczas kursu, a o krok dalej może pójść Uber, który chce wyposażyć swoje pojazdy w kamery wideo. Takie rozwiązanie firma stosuje m.in. we Francji.

Już wkrótce taksówki mogą być najlepiej monitorowanymi obiektami w Polsce. Kolejne firmy przewozowe mogą wdrożyć systemy podnoszące bezpieczeństwo pasażerów - czytamy w piątkowej "Rzeczpospolitej".

Gazeta informuje, że kolejne platformy łączące pasażerów z licencjonowanymi kierowcami taxi "myślą o uruchomieniu nad Wisłą systemów, które pozwoliłyby nagrywać to, co dzieje się w kabinie taksówki".

Bolt pierwszy. Uber pójdzie jego śladem?

"Rzeczpospolita" przypomina, że pierwszy jest Bolt, który od początku przyszłego tygodnia startuje w czterech polskich miastach z testami usługi rejestrowania dźwięku podczas kursu.

Reklama

Rejestrowanie dźwięku będzie mógł uruchomić nie tylko kierowca. Funkcja będzie dostępna również dla pasażera. Największe kontrowersje budzi jednak fakt, że nagrywanie będzie mogło zostać uruchomione bez wiedzy i zgody drugiej strony w każdym dowolnym momencie.

Bolt jednak odpowiada na zarzuty i przekonuje, że nowa funkcja w pojazdach ma znacząco "poprawić bezpieczeństwo" podróży. Chodzi głównie o napady, o których w ostatnim czasie zrobiło się głośno. 

Konkurencja również rozważa wprowadzenie kroków służących poprawie bezpieczeństwa klientów. "Teraz inne rozwiązanie może wdrożyć Uber, wyposażając swoje pojazdy w kamery wideo. Podobne systemy firma ta stosuje już m.in. we Francji" - czytamy w "Rz".

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: taksówki | uber | monitoring
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »