"Smocze wiertła" wydrążą wielki tunel. Powstanie najdłuższa podmorska przeprawa dla szybkich kolei

Chiny zaprezentowały już drugą specjalną maszynę, która ma wywiercić liczący kilkanaście kilometrów podwodny tunel dla szybkiej kolei - Jintang. Monumentalne maszyny zdobią specjalne dekoracje z okazji Roku Smoka, który rozpoczął się w lutym. Media z Państwa Środka twierdzą, że budowany tunel będzie najdłuższą taką instalacją na świecie. Kilka krajów mogłoby zgłosić co do tego obiekcje.

Chiny zaprezentowały drugą maszynę, która posłuży do wydrążenia jednego z najdłuższych podmorskich tuneli kolejowych na świecie - podaje amerykański Business Insider. Tunel Jintang ma połączyć miasta Ningbo i położone na wyspie Zhoushan. Kompleks portowy Ningbo-Zhoushan jest jednym z kilku największych portów na świecie pod względem obsługiwanego tam tonażu.

Zaprezentowana podczas uroczystości w Changsha maszyna o nazwie "Yongzhou" została ozdobiona nawiązującymi do chińskich tradycji malowidłami smoka, podobnie jak oddana w styczniu maszyna "Dinghai". Wszystko po to, by uczcić rozpoczynający się Rok Smoka. Zgodnie z chińskim horoskopem, smok i Rok Smoka są symbolami dobrobytu i pomyślności. Zdjęcie maszyny "Dinghai" przedstawiamy poniżej:

Reklama

Tunel Jintang ma mieć około 16 km, a jego najniższy punkt ma znajdować się na głębokości ok. 77 metrów.

Chiny już przyznały sobie tytuł

Media w Chinach wskazują, że tunel będzie najdłuższym podmorskim tunelem kolejowym na świecie. Ale, jak wskazuje Business Insider, taki tytuł dla tunelu Jintang byłby co najmniej kontrowersyjny. 

Podwodny fragment ma chociażby tunel japońskich szybkich kolei Seikan. Przechodzi on pod cieśniną Tsuguaru. Podmorski odcinek mierzy ok. 23,3 km.

Tunel kolejowy pod najwęższą częścią Kanału La Manche - znany jako Eurotunel - ma jeszcze dłuższy odcinek podwodny, liczący ok. 38 km. 

Zarówno jednak w japońskim i francusko-brytyjskim tunelu pociągi mogą się rozpędzać do maksymalnie ok. 160 km na godzinę. Pociągi w Jintang mają osiągać prędkość nawet 250 km/h. Tunel będzie więc najdłuższą taką przeprawą dla szybkiej kolei na świecie - podaje Business Insider.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kolej | Chiny | Japonia | transport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »