Rośnie eksport produktów mlecznych
Mlekovita zwiększyła sprzedaż zagraniczną w pierwszym kwartale tego roku o 30 proc. To kolejny dowód na to, że sektor spożywczy pozostaje odporny na pandemię koronawirusa.
Mimo trudnej sytuacji związanej z pandemią grupa sprzedała na zewnętrznych rynkach w pierwszych trzech miesiącach tego roku produkty o wartości 400 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. rok do roku.
Polska spółka jest największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Sprzedaje do 167 krajów na całym świecie. Na eksport trafia 35 proc. wytwarzanych przez nią produktów.
Grupa jest głównym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku do Algierii. Firma każdego miesiąca dostarcza tam 5 tys. ton tego produktu. Z kolei do Zjednoczonych Emiratów Arabskich sprzedaje miesięcznie 300 ton bezwodnego tłuszczu mlecznego oraz milion litrów mleka UHT. W 2019 r. dostarczyła też ponad 2 tysiące kontenerów swoich produktów na rynek chiński.
Dużymi i ważnymi rynkami eksportowymi są również dla Mlekovity kraje Ameryki Południowej oraz RPA.
Mlekovita zatrudnia 5 tys. pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 20 zakładach produkcyjnych. Codziennie przetwarzają one 8 milionów litrów mleka, dostarczanego przez 15 tys. polskich rolników.
morb