Piwo warte grzechu

Piwo Łomżyńskiego browaru otrzymało dwie główne nagrody przyznawanych przez Monde Selection jedną z najstarszych międzynarodowych organizacji badającej jakość produktów żywnościowych na całym świecie.

Piwo Łomża Export jest sztandarowym produktem łomżyńskiego browaru, i produkowane jest od samego początku istnienia firmy. Jest ono jedną z najlepiej znanych marek w północno-wschodniej części kraju. Łomżyński browar był pierwszym tego typu zakładem w Polsce, wybudowanym od podstaw w okresie powojennym.

O jego powstaniu zadecydowało odkrycie w okolicach Łomży wód głębinowych o wysokich walorach smakowych i jakościowych. Pierwsza produkcja została uruchomiona w 1968 roku. Od wiosny 2007 roku browar należy do duńskiego koncernu Royal Unibrew. W lutym 2008 roku zarówno część produkcyjna, jak i handlowa zakładu zostały włączone w struktury Royal Unibrew Polska Sp. z o.o. Piwo Łomża weszło do portfolio całego koncernu jako strategiczna marka na polskim rynku. Od końca 2008 roku Łomża Export jest szeroko dystrybuowana na warszawskim rynku oraz w sieciach handlowych w całym kraju.

Reklama

Piwo Łomża rozsławia swój region także daleko poza jego granicami - jest eksportowane do Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Szwecji. W 2008 roku piwo otrzymało nagrodę Superior Taste Award w międzynarodowym konkursie w Brukseli.

W 2009 roku zostało nagrodzone złotem brązem w konkursie Australian International Beer Awards 2009 i Złoty Medal Selection&Quality Award. Finałowa gala konkursu odbędzie się na początku czerwca w Wenecji. "Nagroda dla piwa produkowanego przez nasze browary to zawsze ogromny powód do radości i dumy dla wszystkich pracowników firmy. Jesteśmy przekonani, że doskonała jakość produktów i stałe utrzymywanie standardów na każdym etapie procesu produkcyjnego są najważniejszym zadaniem dla producenta, a także wyrazem odpowiedzialności wobec konsumentów.

Cieszymy się, że nasza regionalne piwo Łomża, które jest jednocześnie strategiczną marką w portfolio firmy, zdobywa uznanie coraz szerszych kręgów smakoszy, jak i zostaje kolejny raz docenione w tak poważnym niezależnym międzynarodowym konkursie. Łomża Export jest dostępna dla coraz szerszych grup konsumentów, gdyż jej dystrybucja rozwija się także poza macierzystym regionem, w Warszawie oraz w sieciach handlowych w całej Polsce. Wiadomość o nagrodzie to wspaniały początek letniego sezonu. - powiedział Maciej Rybicki, Dyrektor Generalny Royal Unibrew Polska.

Zdaniem analityków rynku piwa, to właśnie do browarów regionalnych takich jak Łomża należy przyszłość branży. Ich zdaniem głównym atutem polskiej branży piwowarskiej jest poziom technologiczny, który jest jeden z najwyższych na świecie. Co ważne zmieniają się preferencje konsumentów, którzy coraz chętniej sięgają po lżejsze alkohole. W 2007 r. wypiliśmy rekordowe w historii 35 mln hektolitrów piwa. Rynek urósł wówczas aż o 8,4 proc. 2008 był słabszy i tegoroczna prognoza również mówi o spowolnieniu.

Monde Selection

Ten niezależny instytut powstał w 1961 roku w Brukseli i każdego roku organizuje konkurs, którego celem jest wyłonienie produktów o najwyższej jakości (w tym także wyrobów w kategorii: piwa, wody, soft drinki i napoje bezalkoholowe). Same piwa oceniane są w siedmiu odrębnych kategoriach, z których najpopularniejsza i najczęściej reprezentowana przez producentów jest kategoria piw jasnych w grupie dolnej fermentacji, w której marka Łomża Export zdobyła dwie główne nagrody. Artykuły spożywcze zgłoszone do konkursu poddawane są trzem etapom oceny. Instytut Jakości bada je w pierwszej fazie.

Ocena piw ma miejsce w Instytucie Meurice w Belgii. Testowanie i selekcja piw odbywają się według ścisłych zasad: testy powtarzane są się dwa razy dziennie, każda próbka jest oceniana przez 6 do 8 niezależnych sędziów, każdy produkt jest poddawany ocenie według kilku parametrów, jak: wygląd, kolor, bukiet smaku, zapach i smak, klarowność. Poszczególne parametry oceniane są w skali od 1 do 10 punktów. Następnie punkty są sumowane i produkty, które osiągną mniej niż 60% maksymalnej ilości, nie są poddawane dalszej ocenie. Rada Naukowa testuje je w drugim etapie i dopuszcza wybrane produkty do trzeciej fazy. W ostatnim etapie eksperci oceniają produkty pod kątem walorów smakowych, zapachu oraz harmonii składników. Artykuły spożywcze badane są także w laboratoriach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: nagrody | Łomża | monde | grzech | piwo | firmy | royal
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »