Obradował KERM

Komitet przyjął i rekomendował Radzie Ministrów przedłożony przez ministra środowiska Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie utworzenia Parku Narodowego "Ujście Warty".

Komitet przyjął i rekomendował Radzie Ministrów przedłożony przez 
ministra środowiska Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w 
sprawie utworzenia Parku Narodowego "Ujście Warty".

Zobowiązano

ministra środowiska do wykazania w dokumencie, że kwota środków

niezbędnych do podjęcia organizacji parku od 1 lipca 2001 r.

będzie wydana zgodnie z ustawą budżetową na 2001 r. Zobligowano

też do przedstawienia łącznych skutków dla budżetu państwa w 2001

r. wprowadzania w życie projektowanego rozporządzenia.

KERM przyjął i rekomendował Radzie Ministrów przedłożony przez

ministra gospodarki Projekt stanowiska rządu do poselskiego

projektu ustawy o obrocie lekkim olejem opałowym. Zalecono

Reklama

uzupełnienie stanowiska rządu o jasne stwierdzenie, że poselski

projekt oceniono negatywnie.

KERM przyjął i rekomendował Radzie Ministrów przedłożony przez

ministra skarbu państwa Wniosek ministra skarbu państwa o wydanie

przez Radę Ministrów zezwolenia na prywatyzację bezpośrednią

przedsiębiorstwa państwowego pod nazwą Przedsiębiorstwo

Komunikacji Samochodowej w Poznaniu.

KERM przyjął i rekomendował Radzie Ministrów przedłożony przez

ministra skarbu państwa Wniosek ministra skarbu państwa o 

wyrażenie zgody na niepubliczny tryb zbycia 1 udziału stanowiącego

własność Skarbu Państwa w Przedsiębiorstwie Produkcji i Usług

PROMEL Sp. z o.o. w likwidacji w Poznaniu.

x x x

KERM przyjął i rekomendował Radzie Ministrów przedłożony przez

ministra transportu i gospodarki morskiej Program rozwoju służb

ratownictwa morskiego w latach 2002?2006.

Konieczność utrzymywania służb ratownictwa morskiego jest

konsekwencją ratyfikacji przez Polskę międzynarodowych konwencji:

o poszukiwaniu i ratownictwie morskim oraz ochronie środowiska

morskiego obszaru Morza Bałtyckiego. Konwencje zobowiązują również

do zwalczania na morzu zagrożeń i zanieczyszczeń.

W związku z tym minister transportu i gospodarki morskiej

zobowiązał Polskie Ratownictwo Okrętowe do utrzymywania morskiej

służby ratowniczej oraz zwalczania zagrożeń i zanieczyszczeń

środowiska morskiego.

Opracowany przez PRO Program rozwoju służb ratownictwa morskiego

w latach 2002?2006 jest konsekwencją ciążących na

przedsiębiorstwie zadań. Program realizować będzie jednostka

budżetowa - Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa, która

rozpocznie działalność 1 stycznia 2002 roku. Do jego optymalnego

wykonywania potrzeba: 7 statków ratowniczych II kategorii, których

budowa zakończy się w tym roku, 3 statków ratowniczych

I kategorii, 8 łodzi ratowniczych nowej generacji,

8 specjalistycznych pojazdów ratowniczych, nowych stacji

ratowniczych w Krynicy Morskiej i Świbnie. Konieczne jest również

zmodernizowanie Morskiego Ratowniczego Centrum Koordynacyjnego.

Z kolei budowa bazy zwalczania zanieczyszczeń w Świnoujściu

wynika z potrzeby zapewnienia właściwej osłony przed

zanieczyszczeniami wybrzeża zachodniego, w związku z przewidywanym

wzrostem obrotu w tym rejonie substancjami niebezpiecznymi dla

środowiska.

Koszt przedsięwzięć związanych z Morską Służbą Ratowniczą,

przewidzianych w latach 2002?2006, wyniesie 48,280 mln PLN, a ze

zwalczaniem zagrożeń i zanieczyszczeń - 46 mln PLN.

Na realizację programu w latach 2002-2006 budżet państwa wyda

łącznie 94.280.000 PLN.

Wdrożenie programu przyczyni się do zwiększenia szans uratowania

większej liczby osób znajdujących się w niebezpieczeństwie na

morzu; z kolei budowa bazy w Świnoujściu umożliwi zapobieżenie

katastrofie ekologicznej.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: budowa | zwalczania | skarbu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »