InPost podniesie ceny. Zacznie też testować nowe usługi płatnicze

​Prezes InPostu Rafał Brzoska zapowiedział podwyżki cen usług. Jednocześnie ma on nadzieje, że będzie to jednorazowy wzrost cen. Inną nowością ma być uruchomienie testu usług płatniczych.

- Zakładamy podwyżkę cen naszych usług w pierwszym kwartale. Mam nadzieję, że to będzie jedyna podwyżka w tym roku, i podobnie jak w poprzednim roku mniejsza od inflacji - powiedział PAP Biznes Rafał Brzoska.  

Jednocześnie prezes firmy poinformował, że podwyżka cen usług dla klientów planowana jest na I kwartał 2023 r. W ubiegłym roku cennik InPostu ulegał zmianie dwukrotnie - w kwietniu oraz w maju.  

Kolejną podwyżką stawek była ta dla klientów Allegro, do której doszło od listopada 2022 r. Natomiast to nie koniec zmian w przypadku tej platformy, ponieważ Brzoska poinformował, że zgodnie z umową pomiędzy InPostem a platformą, zmiany w cenniku będą odbywać się co roku.

Reklama

- Z Allegro, zgodnie z 7-letią umową w każdym kolejnym listopadzie będziemy dostosowywać poziom cen zgodnie z umową, czyli o kombinację wskaźnika inflacyjnego i wskaźnika wzrostu wynagrodzeń - podkreślił prezes firmy.  

Nowa usługa InPostu

- Zauważyliśmy, że popularne systemy płatności online zarówno w Polsce jak i na innych rynkach są bardzo skomplikowane i nieintuicyjne. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy tworzenie i rozwój zupełnie nowego projektu, usługi, która na koniec pierwszego kwartału będzie udostępniona wybranej grupie sklepów, po to by go przetestować - zapowiedział Brzoska. 

Jak tłumaczy w dalszej części wypowiedzi, początek testów obejmie wprowadzenie samej usługi płatności. Ta ma być "łatwa, jak nigdy do tej pory". Firma będzie chciała zmierzyć zainteresowanie klientów, którzy nie tylko będą mogli zamówić paczkę do paczkomatu, ale również zapłacić za zakupy za pośrednictwem InPostu.  

Prezes poinformował, że nowy system płatności ruszy najpierw w Polsce, a następnie będzie gotowy do implementacji na każdym innym rynku. Jego zdaniem, jeśli prosty system płatności spowoduje istotne zwiększenie ilości zakupów dokonywanych przez klientów, to wiele firm będzie chciało mieć ten produkt. 

Oprac. Alan Bartman/PAP 

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: InPost | Rafał Brzoska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »