Carrefour wycofuje wszystkie produkty Pepsi ze sprzedaży. "Niedopuszczalne podwyżki cen"

Carrefour nie będzie już sprzedawał produktów Pepsi w swoich sklepach. Wycofanie asortymentu dotyczy nie tylko popularnego napoju, ale wszystkich marek należących do firmy. Z półek zniknęły już między innymi Mirinda, 7UP, ale także i Lipton, chipsy Doritos, Lay's i Cheetos. Francuska sieciówka decyzję podjęła jednak jak na razie wyłącznie w stosunku do rodzimego rynku. Francuzi odwiedzający Carrefour od 4 stycznia nie mają już szansy kupić produktów Pepsi, a zamiast nich znajdują komunikat o "niedopuszczalnej podwyżce cen".

Carrefour we Francji podjął zaskakującą decyzję o kompletnym wycofaniu z półek w sklepach produktów PepsiCo. Francuzi w sklepach sieciówki nie kupią już żadnej z marek należącej do portfolio amerykańskiego koncernu, a to wszystko przez podwyżkę cen, jakiej oczekiwał dostawca. Podczas gdy Carrefour chciał ceny obniżać, PepsiCo od października 2023 roku mówił o podwyżce.

Carrefour wycofuje produkty PepsiCo. Na półkach komunikat zamiast towaru

Francuskie media donoszą, że już w czwartek 4 stycznia klienci francuskich marketów Carrefour mogli zamiast produktów PepsiCo na półkach znaleźć tabliczki informacyjne. Tam, gdzie dotąd stały napoje i chipsy produkowane przez amerykański koncern, umieszczone zostały odpowiednie komunikaty z logiem Pepsi lub innych marek należących do przedsiębiorstwa - w zależności w którym miejscu umieszczono komunikat. Wiele mówiący podpis głosi "Nie sprzedajemy już tej marki z powodu niedopuszczalnych podwyżek cen". Do tego u dołu komunikatu znajduje się informacja, że Carrefour dążył do obniżenia cen.

Reklama

O tym, że takie tabliczki pojawiły się w sklepach na miejscu pustych półek, świadczą nie tylko zdjęcia. Sam rzecznik francuskiej sieciówki potwierdził, że to zaplanowane działanie Carrefoura. Akcja rozmieszczenia komunikatów, jak i sama ich treść wskazują, że Carrefour nie zamierza odpuszczać Pepsi i wytacza ciężkie działa w sporze o cenę.

Gdy nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Carrefour i Pepsi w sporze o ceny

Kością niezgody okazała się kwestia wyższej ceny za produkty amerykańskiego przedsiębiorstwa. Od października 2023 roku PepsiCo informowało o tym, że od 2024 roku planuje podwyżki cen swoich produktów. Zwiększenie ich o 7 proc. miało być propozycją złożoną Carrefourowi we Francji przez PepsiCo, jak przekazują francuskie media, choć sama sieć nie ujawniła wysokości podwyżki. Carrefour kategorycznie się ze zwiększeniem cen nie zgodził, a jak przekonuje treść komunikatów, które zastąpiły produkty PepsiCo, sieciówka oficjalnie uważa podwyżkę za "niedopuszczalną".

Tymczasem produkty PepsiCo znikają nie tylko ze sklepów stacjonarnych Carrefoura, ale również ze strony internetowej sieciówki. Czasami jednak możliwe jest jeszcze zakupienie w poszczególnych sklepach produktów amerykańskiego koncernu, ale wynika to z tego, że niektóre placówki posiadają jeszcze w magazynach produkty z portfolio PepsiCo.

- Negocjacje z PepsiCo były, delikatnie mówiąc, skomplikowane. Zamierzamy w tym roku obniżyć ceny zgodnie ze światowymi trendami, ale zamiast tego PepsiCo żąda podwyżek cen - potwierdza cytowany przez "Financial Times" pracownik sieci Carrefour we Francji.

Detaliści kontra producenci. Walkę o ceny prowadzi nie tylko Carrefour

Branżowy portal Wiadomości Handlowe wskazuje, że miniony rok już zdążył upłynąć pod znakiem sporów detalistów z producentami w sprawie podwyżek cen ich towarów. Carrefour zresztą już ubiegłym roku umieszczał tabliczki z ostrzeżeniem przy mrożonej herbacie Lipton produkcji PepsiCo, na których ostrzegał, że doprowadzono do jej downsizingu (zmniejszenia objętości opakowania) bez zmiany cen, czyli de facto ukrytej podwyżki cen. Podobny los w tej samej sieci spotkał ciastka Viennetta produkowane przez Unilever.

W Belgii i Niemczech także było głośno o wstrzymywaniu przez detalistów zamówień popularnych marek z powodu podwyżek cen produktów. Także w Polsce jedna z popularnych sieci sprzedaży znalazła się w sporze z PepsiCo. W czerwcu na łamach Biznes Interia sami donosiliśmy o tym, że Biedronka wycofała z półek napoje Pepsi, 7UP, Mirinda, Lipton, ale także i chipsy Lay's. Także i wówczas kością niezgody miały być rosnące ceny produktów producenta.

Czy akcja wycofywania produktów PepsiCo z sieci Carrefour obejmie także polski oddział? Nie wiadomo, ponieważ Carrefour nie zabrał jeszcze w tej sprawie głosu. W sprawie milczy także PepsiCo.

Przemysław Terlecki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Carrefour | pepsi | podwyżki cen | sklep
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »