Black Friday 2021. Bezpieczeństwo i komfort najważniejsze w Czarny Piątek

Wielkimi krokami zbliża się Black Friday (Czarny Piątek), czyli dzień zakupów po promocyjnych cenach, który przypada na ostatni piątek listopada - w tym roku 26 listopada. "Święto konsumpcji" to test dla wszystkich przedsiębiorców działających w branży e-commerce. Oprócz konkurencyjnej oferty klienci coraz bardziej zwracają bowiem uwagę na bezpieczeństwo i komfort zakupów.

Już co drugi e-kupujący przyznaje, że zakupy w sieci są wygodniejsze i bezpieczniejsze niż te tradycyjne - wynika z raportu Polskiej Izby Elektronicznej. Nadchodzący Black Week i Black Friday to wyzwanie do przedsiębiorców działających w segmencie e-commerce, żeby zapewnić klientom bezpieczeństwo i wygodę, których ci oczekują.

Stabilna infrastruktura

- E-commerce jest dziś oczkiem w głowie praktycznie każdego biznesu. Rośnie zarówno liczba e-sklepów, jak i kupujących w Internecie. Przy budowie kanału sprzedaży internetowej czy aplikacji mobilnych warto zadbać o bezpieczeństwo, ciągłość działania, ale także stronę wizualną naszego e-sklepu czy szybkość działania - komentuje Robert Paszkiewicz, szef regionu CEE w OVHcloud.

Reklama

Dopasowana oferta i funkcjonalność strony przekładają się na policzalne korzyści, podobnie jak stabilna infrastruktura, na której działa e-sklep. Kampanie marketingowe cechują się zmiennym zainteresowaniem na poszczególnych etapach. Najbardziej intensywnymi momentami ich cyklu są początek i koniec. Na starcie wielu użytkowników błyskawicznie reaguje na promocję, podejmując tzw. decyzje impulsowe, na drugiej szali są "obserwatorzy", czekający na ostatni dzwonek. Skokowy wzrost wyświetleń witryny lub pobrań aplikacji występuje też często w efekcie działań wspierających promocję. I to jest wyzwanie dla stabilności infrastruktury, ponieważ każda wizyta na stronie uruchamia pewną pulę zasobów m.in. pamięci komputerowej i mocy procesora.

- Bardzo pomocna jest usługa automatycznego skalowania. To, co niegdyś nie było możliwe w tradycyjnej infrastrukturze, dziś jest bardzo dobrze zautomatyzowane, łącznie z usługami monitorującymi, umożliwiającymi dużo wcześniejszą reakcję na nagłe peaki ruchu. Firmy, dla których wydarzenia takie jak Black Friday i Black Week są istotne z punktu widzenia obciążenia i wysokiej dostępności swoich serwisów, powinny dążyć do solidnie zaprojektowanej infrastruktury, która w najbardziej krytycznych momentach zapewni i dostępność, i optymalizację kosztów - mówi Michał Szklarski.

Ryzyko "wystrzału" kampanii

Tysiące jednoczesnych odwiedzin witryny to bombardowanie serwera lawiną zapytań, które uruchamiają osobne procesy przygotowania i wysłania plików. Jeśli ruch nie przekracza przyjętych założeń, wszystko działa jak należy. Jeśli jednak kampania "wystrzeli", istnieje ryzyko, że serwer nie nadąży uruchamiać kolejnych procesów dla nowych klientów, wyświetlając domyślny komunikat "Błąd 503", usługa chwilowo niedostępna. Aby sprawdzić, czy e-sklep nie padnie ofiarą własnego sukcesu, pomocny jest jego audyt.

- Większość właścicieli firm lub osób odpowiedzialnych za e-commerce często nawet nie dostrzega, jak z powodu nieoptymalnej wydajności, User Experience, lub po prostu nawet usługi hostingowej nie mogą obsłużyć konkretnego ruchu w ich sklepie internetowym. Audyt tych zagadnień pomaga ujawnić np. błędy w konfiguracji lub opisać przyczyny problemów, aby następnie zaproponować konkretne rozwiązania, których wdrożenie usprawni obsługę ruchu. - mówi Szklarski. - Z doświadczenia mogę powiedzieć, że taka usługa przydaje się każdemu e-commerce, który czuje, że traci część ruchu, lub mógłby go mieć jeszcze więcej. Często wdrożone rekomendacje z takich audytów bardzo prosto przekładają się też na wskaźniki typu conversion rate, a tym samym finansowe wyniki - dodaje.

Chmura zakupów

Jak wyjaśnia Tomasz Sobol, Product Cloud Manager OVHcloud, e-commerce nie będzie jednak czekać na Black Friday, lecz zacznie wyprzedaże znacznie wcześniej, prowadząc kampanię tak, aby z jednej strony zdywersyfikować ruch klientów na stronie, poszerzyć okno promocyjnych sprzedaży i zmaksymalizować sprzedaż ostatniego dnia, kiedy to w ofercie pojawią się "okazyjne perełki".

- Mając to na uwadze, z punktu widzenia infrastruktury IT, koniec listopada wymaga skalowalnych rozwiązań chmury obliczeniowej, dostępnych w elastycznym modelu rozliczeniowym, w atrakcyjnej cenie, a ponadto bezpiecznych sieciowo (anty DDoS i duża przepustowość) w celu ochrony przed nieuczciwymi praktykami konkurencji - zauważa Sobol.

Udana kampania promocyjna może znakomicie wypromować nie tylko ofertę na Black Friday, ale również i sam e-sklep. eKlient pójdzie jednak dalej, jeśli zostawimy go samemu sobie, stąd w najbliższej dekadzie należy się spodziewać inwestycji w technologie z zakresu customer experience i personalizacji ofert, napędzanej przez sztuczną inteligencję.

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: zakupy | sklepy | Black Friday | wyprzedaż | promocja | okazja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »