490 osób okaże się zbędnych?

Bank Handlowy planuje, że w 2010 roku wskaźnik kosztów do dochodów będzie poniżej 50 proc., a ROE w latach 2008-2010 roku powyżej 20 proc. Bank liczy na poprawę pozycji rynkowej i w ciągu trzech lat chce pozyskać 1 mln klientów detalicznych - poinformował w poniedziałek prezes banku.

"Do 2010 chcemy, by ROE w każdym roku przekroczyło 20 proc. Koszty do dochodów w 2010 chcemy by były poniżej 50 proc." - powiedział na konferencji prasowej prezes spółki Sławomir Sikora. Prezes podał, że zarząd i rada nadzorcza banku przyjęli strategię rozwoju spółki do 2010 roku. W ramach tej strategii Bank Handlowy planuje skonsolidować sieć sprzedaży i bardziej skupić się na poprawie efektywności. "Planujemy konsolidację sieci sprzedaży. Sieć CitiFinancial, sieć detaliczna i sieć korporacyjna będzie jedną siecią pod koniec tego roku" - powiedział Sikora.

Reklama

Dodał, że uruchomiono pogram wsparcia dla pracowników opuszczających bank. "Chcemy bardziej zająć się kosztami m.in. poprzez eliminacje silosów, czyli struktur wewnątrz banku. Konsolidacja sieci będzie oznaczać wyeliminowanie dublujących się funkcji" - powiedział Sikora. Prezes podał, że w przyszłości placówki CitiFinancial obsługiwać mają także małe i średnie firmy. W ramach zmian bank planuje restrukturyzację zatrudnienia. "Rozpoczęliśmy już w tej sprawie negocjacje. W ciągu trzech miesięcy do 490 miejsc pracy może okazać się zbędnych" - powiedział Sikora. "Nowa strategia pozwala stworzyć około 390 nowych miejsc pracy, a 570 zostanie uwolnione z tytułu naturalnej rotacji" - dodał. Działania te umożliwić mają poprawę pozycji rynkowych Banku Handlowego.

Bank chce mieć do 2010 roku co najmniej czwartą pozycję na rynku pod względem przychodów z działalności detalicznej (obecnie siódma) i być w trójce największych banków pod względem przychodów z korporacji (obecnie piąta pozycja). Cross selling w segmencie detalicznym wzrosnąć ma z 1,3 do 2,5 produktu na klienta.

Udział w rynku depozytów ma wzrosnąć z 2 proc. do 4 proc.

Bank Handlowy w ramach nowej strategii przeprowadzi restrukturyzację zatrudnienia oraz skonsoliduje sieć sprzedaży. Bank chce pozyskać 1 mln nowych klientów detalicznych w ciągu trzech lat - poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Sławomir Sikora. "Planujemy konsolidację sieci sprzedaży. Sieć CitiFinancial, sieć detaliczna i sieć korporacyjna będzie jedną siecią pod koniec tego roku" - powiedział Sikora. Prezes poinformował, że bank planuje restrukturyzację zatrudnienia. "Rozpoczęliśmy już w tej sprawie negocjacje. W ciągu trzech miesięcy do 490 miejsc pracy może okazać się zbędnych" - powiedział Sikora. "Nowa strategia pozwala stworzyć około 390 nowych miejsc pracy, a 570 zostanie uwolnione z tytułu naturalnej rotacji" - dodał. W nowej strategii bank założył poprawę pozycji rynkowych. Bank chce mieć co najmniej czwartą pozycję na rynku pod względem przychodów z działalności detalicznej (obecnie siódma) i być w trójce największych banków pod względem przychodów z korporacji (obecnie piąta pozycja). Cross selling w segmencie detalicznym wzrosnąć ma z 1,3 do 2,5 produktu na klienta. Udział w rynku depozytów ma wzrosnąć z 2 proc. do 4 proc.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | sikora | Okaże się
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »