293 km/h na CMK - testy pendolino

W ramach testów na Centralnej Magistrali Kolejowej pendolino pojechało z prędkością 293 km/h. Pociąg sprawdzany był pod kątem współpracy z urządzeniami sterowania ruchem, procesu hamowania czy oddziaływania pola magnetycznego. W badaniach poza Instytutem Kolejnictwa, producentem pociągów i PKP IC wzięły udział PKP PLK i PKP Energetyka.

- Podczas samych badań zapewnialiśmy zabezpieczenie jazd w postaci obecności pociągu sieciowego z Sekcji Włoszczowa Płn. Zakładu Świętokrzyskiego. Dodatkowo każdego dnia przed rozpoczęciem testów wagon diagnostyczny z Kielc dokonywał przeglądu inspekcyjnego sieci trakcyjnej w celu dopuszczenia pendolino do ruchu po CMK - mówi Tomasz Besztak, dyrektor ds. eksploatacji i rozwoju sieci PKP Energetyka.

Na wybranym dla prób odcinku Knapówka - Psary - Góra Włodowska (od km. 165 do km 215) na sieci zainstalowany jest przewód jezdny podwójny oraz dwie linki nośne o całkowitym przekroju 440 mm kw. - W przygotowaniu do testów pendolino na Centralnej Magistrali Kolejowej wzięli udział pracownicy Zakładów Świętokrzyskiego i Górnośląskiego. W ramach badań dokonano szczegółowego sprawdzenia urządzeń znajdujących się w podstacjach trakcyjnych: Borowe Pole, Kotowice, Zawada i Secemin - podkreśla Besztak. - Dodatkowo pracownicy Zakładu Świętokrzyskiego (Sekcja Włoszczowa) dokonali regulacji sieci trakcyjnej na odcinku Knapówka - Psary - Góra Włodowska (od km 165 do km 215), umożliwiającej jazdy z prędkością większą niż 200 km/h. Nad całością prac czuwali Tomasz Besztak, dyrektor ds. eksploatacji i rozwoju sieci, oraz Krzysztof Piłat, zastępca dyrektora EZ Świętokrzyskiego - dodaje.

Reklama

- Maksymalny pobór mocy podczas testów to 2200 A (limit ustalono na 2400 A, mimo to pociąg po prostu nie pobierał już więcej prądu). Napięcie nie spadało poniżej 3 kV - na poziomie pantografu wynosiło 3,2 do 3,4 kV. Nie doszło do zadziałania wyłączników szybkich na żadnej podstacji trakcyjnej. Współpraca pantografu z siecią do 200 km/h była bardzo dobra, a do 250 km/h - dobra - mówi dyrektor PKP Energetyka.

Kliknij i pobierz darmowy program PIT 2013

Rynek Kolejowy
Dowiedz się więcej na temat: PKP | testy | PKP PLK | Pendolino
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »