PEKAES (PEK): Życiorysy członków organów spólki - raport 5
PEKAES SA przesyła w załączeniu życiorysy Członków Zarządu oraz
Członków Rady Nadzorczej PEKAES SA jako uzupełnienie Raportu
Bieżącego nr 3/2002 z dnia 18 stycznia 2002 roku. Nadzwyczajne
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PEKAES SA w dniu 18 stycznia 2002
roku powołało na funkcje:
I. Prezesa Zarządu Spółki - Pana Jana Dalgiewicza
Pan Jan Dalgiewicz. Lat 60. Wykształcenie wyższe techniczne,
absolwent Politechniki Warszawskiej.
Doświadczenie zawodowe:
1964 - 1972 - pracował w Dolnośląskich Zakładach Aparatury
Precyzyjnej w Ząbkowicach Śląskich, kolejno jako: konstruktor,
szef jakości, główny konstruktor, zastępca dyrektora ds. inwestycji,
1972 - 1977 - pracował w instytucjach PZPR w Lublinie, Legnicy i
Wrocławiu,
1977 - 1990 - pełnił funkcję Dyrektora Naczelnego Jelczańskich
Zakładów Samochodowych,
1990 - 1995 - działalność w prywatnym przedsiębiorstwie we
Wrocławiu,
1995 - 1998 - pełnił funkcję Dyrektora Biura Obsługi Transportu
Międzynarodowego w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej,
1989 - 1990 - pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej Spółki Handlu
Zagranicznego POLMOT Warszawa,
1997 - - Członek i Wiceprezes Rady Nadzorczej POLMIEDŹ TRANS
Sp. z o.o. Grupa Kapitałowa KGHM Lubin.
Dodatkowe kwalifikacje:
- 1985 - ukończone Studia Podyplomowe na Politechnice Wrocławskiej
z zakresu organizacji i zarządzania,
- Wiele kursów profesjonalnych, głównie z zakresu jakości pracy,
organizacji i zarządzania, przetargów publicznych itp.
- 1991 - Szkoła Finansów i Zarządzania
- Ukończone Studium dla kandydatów na Członków Rad Nadzorczych
przy Ministerstwie Przekształceń Własnościowych,
Działalność publiczna:
- działalność w Radzie Naczelnej Organizacji Technicznej, w tym
Wiceprezes w Radzie Wojewódzkiej NOT we Wrocławiu oraz Członek
Rady Głównej NOT w Warszawie,
- poseł na Sejm Rzeczpospolitej Polskiej w X Kadencji,
W dorobku zawodowym i społecznym:
- Szereg odznaczeń Państwowych, branżowych, regionalnych,
- Świadectwa patentowe Urzędu Patentowego na rozwiązania techniczne,
- Nagroda Państwowa w 1989 roku Ministra Postępu, Nauki i Techniki,
- Nagrody i dyplomy za rozwiązania techniczne i organizacyjne NOT.
II. Członka Zarządu - Pana Witolda Szpejdę
Pan Witold Szpejda. Lat 45. Wykształcenie wyższe, absolwent
Politechniki Warszawskiej - Wydział Mechaniki Precyzyjnej.
Doświadczenie Zawodowe:
1983 - 1984 - Stażysta KRBPCWiG o/Chełm,
1984 - 1987 - Kierownik Oddziału Przygotowania Produkcji
Pomocniczej,
1987 - 1987 - Zastępca Kierownika Wydziału Produkcji Pomocniczej,
1987 - 1990 - Kierownik Wydziału Produkcji Pomocniczej,
1990 - 1991 - Zastępca Dyrektora ds. Techniczno-Produkcyjnych,
1991 - 2001 - Dyrektor Oddziału - Członek Zarządu Remur,
1993 - 1995 - Prezes Zarządu Spółki,
1995 - 1999 - Członek Rady Nadzorczej Cementowni Ożarów,
1995 - 1997 - Przewodniczący Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa
Usług Mieszkaniowych Chełm,
2000 - 2001 - Prezes Zarządu Bolmar S.A. w Bodaczowie (Zakład w
Upadłości).
Dodatkowe kwalifikacje:
- Kurs Szkolenie służb produkcyjno-technologicznych,
- Kurs Dla Członków Zarządów i Rad Nadzorczych Spółek,
- Kurs Dla Kierowniczej Kadry Rezerwowej Przedsiębiorstw,
- Szkolenie Menadżer - Przedsiębiorca - Właściciel w progu XXI
wieku,
- Seminarium - Kodeks Pracy po nowelizacji,
- Seminarium - Tworzenie wizerunku firmy.
III. Członka Zarządu - Pana Ryszarda Witka. Życiorys został
przesłany Raportem Bieżącym nr 18/2001.
IV. Członka Rady Nadzorczej - Pana Wojciecha Ciurzyńskiego
Doświadczenie zawodowe:
1973 - 1983 - pracował w firmie BETON-STAL, pełniąc funkcje od
Kierownika Budowy do Dyrektora Technicznego Rejonu,
1983 - 1984 - pełnił funkcję Kierownika Budowy Mostów w
Przedsiębiorstwie DROMEX w Libii,
1984 - 1986 - pełnił funkcję Naczelnika Wydziału budowy elektrowni
atomowych w Przedsiębiorstwie ENERGOEXPORT,
1986 - 1987 - pełnił funkcję Dyrektora Technicznego budowy
elektrowni atomowej w Niemczech,
1987 - 1990 - pełnił funkcję Dyrektora Naczelnego firmy
ENERGOEXPORT,
1990 - 1993 - pełnił funkcję Członka Zarządu firmy BUDIMEX,
1993 - 1995 - pełnił funkcję Dyrektora budowy biurowca Centrum
Finansowe Puławska
2000 - do chwili obecnej - Wiceprezes Spółki PKO Inwestycje,
1995 - do chwili obecnej - Wiceprezes Spółki Centrum Finansowe
Puławska.
V. Członka Rady Nadzorczej - Pana Leszka Krysiaka
Pan Leszek Krysiak. Lat 57. Wykształcenie wyższe ekonomiczne,
absolwent Uniwersytetu Łódzkiego.
Doświadczenie zawodowe:
1966 - pracował jako mistrz w Powiatowej Spółdzielni Usług
Wielobranżowych w Łasku,
1966 - 1970 - pracował jako Kierownik Kontroli Jakości w ZZPO
Wólczanka,
1971 - 1978 - pełnił funkcję Zastępcy Prezesa w Spółdzielni Pracy
Lipcowy Zryw w Zduńskiej Woli,
1978 - 1995 - pełnił funkcję Prezesa Zarządu w Spółdzielni Pracy
Lipcowy Zryw w Zduńskiej Woli,
1995 - 1996 - pełnił funkcję Dyrektora Generalnego P.P.H.U.
Elegancja w Zduńskiej Woli,
1997 - pełnił funkcję Kierownika Zarządu CETECO Sp. z o.o. w
Łodzi,
od 1997 - pełni funkcję Prezesa Zarządu firmy Kolekcja Sp. z o.o.
w Zduńskiej Woli,
od 1990 - pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Spółki
POLCOTEX w Warszawie - kadencja kończy się w 2002 roku,
Dodatkowe kwalifikacje:
1993 - kurs dla członków zarządów i rad nadzorczych spółek,
1994 - kurs Jak inwestować w papiery wartościowe,
1996 - kurs przygotowujący kandydatów na członków rad nadzorczych
w jednoosobowych Spółkach Skarbu Państwa oraz w Spółkach z
udziałem Skarbu Państwa reprezentowanym przez Ministra Przemysłu i
Handlu,
1995 - Rzeczoznawca - produkcja odzieży
VI. Członka Rady Nadzorczej - Pana Janusza Ocipkę
Pan Janusz Ocipka. Lat 41.
Wykształcenie:
1981 - 1984 - Politechnika Warszawska, Wydział Elektroniki -
Instytut Informatyki,
1990 - Studium Podstawy marketingu międzynarodowego, Moskiewski
Państwowy Instytut Stosunków Międzynarodowych (MGIMO),
1992 - Studium Business English American Corporate Culture Centrum
Językowe Uniwersytetu Pepperdine w Malibu, California, USA,
1995 - 1998 - Warszawska Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Katedra
Zarządzania i Marketingu, specjalizacja marketing, studia
licencjackie,
1999 - 2001 - Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Warszawie,
Katedra Zarządzania i Marketingu, specjalizacja zarządzanie,
studia magisterskie,
Doświadczenie zawodowe:
1984 - 1989 - Centrum Naukowo-Produkcyjne Materiałów
Elektronicznych w Warszawie - dział Głównego Automatyka,
1989 - 1990 - Dyrektor Oddziału Warszawskiej Rejonowej Spółdzielni
SCH w Czosnowie,
Od 1990 - Prezes Zarządu Gminnej Spółdzielni Handlowej SCH w
Czosnowie,
1990 - 2001 - V-ce Prezes Zarządu Spółdzielni Handlowej SCH w
Nowym Dworze Mazowieckim,
1993 - 2001 - Prezes Zarządu Spółdzielni Transportu i Obsługi
Rolnictwa w Nowym Dworze Mazowieckim,
1994 - 1995 - Prezes Rady Nadzorczej Ciechanowskiej Centrali
Materiałów Budowlanych Ciech-Bud S.A.,
1995 - 2002 - Członek Zarządu Centrali Handlu i Inwestycji Argo-
Invest S.A. w Warszawie,
Od 1997 - Członek Zarządu Przedsiębiorstwa Usług Logistycznych
Cargomex Sp. z o.o. w Nowym Dworze Mazowieckim,
od 2001 - Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Obsługi Handlu
Zagranicznego Celimpex Sp. z o.o. w Warszawie.
Dodatkowe kwalifikacje:
2001 - 2002 - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Studium
Podyplomowe, Strategie rozwoju obszarów wiejskich - zarządzanie
projektami Unii Europejskiej,
Ukończone kursy komputerowe i inne szkolenia i kursy zawodowe, w
tym:
- oceny projektów inwestycyjnych wg UNIDO,
- business plan,
- negocjacje,
- członków rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa,
- rolnictwa.
Doświadczenie samorządowe:
1984 - 1990 - Radny, V-ce Przewodniczący Gminnej Rady Narodowej w
Czosnowie,
1994 - 1998 - Członek Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy w
Czosnowie,
1998 - Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy w
Czosnowie,
1997 - Pełnomocnik Związku Komunalnego Novelty od spraw utworzenia
specjalnej strefy ekonomicznej,
1998 - Pełnomocnik Miasta Nowego Dworu Mazowieckiego do spraw
Akademickiego Centrum Edukacji w Modlinie,
1999 - Pełnomocnik Powiatu do spraw rozwoju i realizacji projektów
Mazowieckiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Technopark- Modlin
oraz Akademickiego Centrum Edukacji,
2000 - 2001 - Członek Rządowego Zespołu Programującego ds.
Twierdzy Modlin.
Osiągnięcia zawodowe i inne:
1988 - 89 - wyróżnienia w konkursie na najlepszy projekt wynalazczy,
1996 - opracowanie i wdrożenie projektu - Centrum Obsługi Celnej i
Logistycznej Cargomex w Nowym Dworze Mazowieckim,
1997 - opracowanie koncepcji i koordynacja utworzenia -
Mazowieckiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Technopark-Modlin,
1998 - opracowanie koncepcji zagospodarowania twierdzy Modlin
przez utworzenie Akademickiego Centrum Edukacji,
inne - publikacje w prasie fachowej z zakresu zarządzania,
odznaczenia, w tym państwowe, medale, dyplomy w działalności
społecznej i sportowej, w tym m.in. Brązowy Krzyż Zasługi, Srebrna
Syrenka - za zasługi dla Warszawy, Medal za Zasługi dla Obronności
Kraju.
VII. Członka Rady Nadzorczej - Pana Lecha Szymańczyka
Pan Lech Szymańczyk. Lat 53.
Wykształcenie:
1972 - 1975 - Technikum Mechaniczne
1988 - 1990 - Akademia Nauk Społecznych, kierunek społeczno-
polityczny,
Doświadczenie zawodowe:
1968 - 1975 - pracował na stanowisku formierz-operator Zakładu
Metalurgicznego, Zakłady Mechaniczne URSUS w Warszawie, Wydział
Metalurgii,
1975 - 1988 - pełnił funkcje kierownicze w zakresie kontroli
jakości, normalizacji i postępu technicznego, metrologii
przemysłowej, zaopatrzenia i zbytu, jak również sprawował funkcje
zastępcy kierownika Spółdzielni oraz Vice Prezesa ds.
administracyjno-handlowych w Spółdzielni Pracy PRODUS w Pruszkowie,
1988 - 1991 - pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Federacji
Spółdzielczych Związków Zawodowych,
od 1988 - w Ogólnopolskim Porozumieniu Związków Zawodowych pełnił
funkcje: Przewodniczącego Regionu Mazowieckiego, a następnie
Województwa Mazowieckiego. Członek Rady i Prezydium OPZZ.
1993 - 2001 - Poseł na Sejm II i III kadencji. Członek Komisji
Zdrowia, Samorządu i Polityki Regionalnej Praw,
Dodatkowe kwalifikacje
- kurs Członków Rad Nadzorczych zakończony egzaminem państwowym,
- kursy specjalistyczne organizowane przez Naczelną Organizację
Techniczną z zakresu normalizacji, jakości, postępu technicznego,
metodologii przemysłowej.
VIII. Członka Rady Nadzorczej - Panią Lucynę Adamko-Świerkowską,
Pani Lucyna Adamko-Świerkowska. Lat 59. Wykształcenie wyższe,
absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego - Wydział Historyczny.
Doświadczenie zawodowe:
1966 - 1967 - nauczycielka w XX Liceum Ogólnokształcącym,
1968 - 1972 - starszy inspektor w Branżowym Ośrodku Szkolenia
Zawodowego,
1972 - 1976 - główny specjalista w Zjednoczeniu Przemysłu Maszyn i
Urządzeń Elektrycznych EMA,
1976 - 1990 - główny specjalista w firmie Megat-Megadex,
VII - IX 1990 - główny specjalista w Biurze Pełnomocnika Rządu ds
Przekształceń Własnościowych
X 1990 - IX 1996 - pełniła funkcję Dyrektora Biura Kadr i
Szkolenia w Ministerstwie Przekształceń Własnościowych,
1996 - do chwili obecnej - pełni funkcję Zastępcy Dyrektora Biura
Kadr i Szkolenia w Ministerstwie Skarbu Państwa,
od 1992 - pełni funkcję Reprezentanta Spółek Skarbu Państwa w
radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa,
Dodatkowe kwalifikacje:
1978 - Studia Podyplomowe w Szkole Głównej Planowania i Statystyki
(obecnie SGH),
1991 - Kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych zakończony
egzaminem w Centrum Prywatyzacji,
1995 - Centrum Kształcenia Menedżerów, Kurs Marketingu,
1995 - Price Waterhouse, Metody i struktury zarządzania i nadzoru
w spółkach akcyjnych,
1995 - Fundacja Rozwoju Kultury Negocjacji, Diagnozowanie i
wypracowanie strategii firmy,
1997 - Duńska Szkoła Administracji Publicznej,
2000 - Centrum Europejskie Uniwersytetu Warszawskiego, Regulacje
Prawne Unii Europejskiej,
2000 - Fundacja na Rzecz Wydziału Zarządzania UW - Nowe Regulacje
Prawne Unii Europejskiej,
2001 - Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Zmiany w ustawie o
rachunkowości.
IX. Członka Rady Nadzorczej - Pana Mariana Woronina,
Pan Marian Woronin. Lat 46.
Wykształcenie:
1972 - 1977 - Technikum Kolejowe w Warszawie,
1997 - 2001 - Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie, Studia
licencjackie i magisterskie - wychowanie fizyczne.
Doświadczenie zawodowe:
1977 - Polskie Koleje Państwowe,
1977 - 1985 - Zawodowa Służba Wojskowa,
1985 - 1989 - Stypendium sportowe,
od 1993 - pełni funkcję Prezesa Zarządu Fundacji Polskiej Lekkiej
Atletyki,
od 1998 - pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu Stowarzyszenia Sport
Dzieci i Młodzieży,
od 1998 - pełni funkcję Wiceprzewodniczącego Komisji Zdrowia i
Kultury Fizycznej w Sejmiku Województwa Mazowieckiego,
Dodatkowe kwalifikacje:
1996 - Kurs operatorów rządowej sieci poczty elektronicznej,
2001 - Likwidator i syndyk masy upadłości,
2001 - Egzamin dla kandydatów na członków rad nadzorczych w
spółkach Skarbu Państwa,
Osiągnięcia sportowe:
1980 - Wicemistrzostwo Olimpijskie,
1979, 1980-82, 1987 - Mistrzostwo Europy,
Zdobycie Pucharu Świata w L.A.
Wielokrotne Mistrzostwo Polski.
kom emitent ewa/zdzał