ELZAB (ELZ): Strategia rozwoju ELZAB SA i Grupy ELZAB na lata 2008-2010 - raport 4

Raport bieżący nr 4/2008
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

Zarząd Zakładów Urządzeń Komputerowych ELZAB S.A. w Zabrzu informuje, że Rada Nadzorcza Spółki w dniu 23 stycznia 2008 r. zatwierdziła nową strategię ELZAB na lata 2008-2010. Nowa strategia zakłada stworzenie silnej, rentownej, grupy kapitałowej skoncentrowanej na dostarczaniu kompleksowych rozwiązań dla szeroko zdefiniowanego rynku detalicznego. Grupa ta posiadać będzie kompetencje i ofertę obejmującą oprogramowanie, usługi wdrożeniowe, doradcze i utrzymaniowe, jak również specjalistyczny sprzęt dla wybranych segmentów rynku, w tym segmentu handlu detalicznego, HoReCa, stacji paliw oraz gabinetów lekarskich i szpitali. Nowa, poszerzona oferta ELZAB będzie wdrażana przez istniejącą silną sieć dealerów i dystrybutorów Spółki, oferując tym partnerom nowe możliwości biznesowe oraz umacniając ich relacje z ELZAB. Strategia zakłada, iż poszerzenie oferty ELZAB o oprogramowanie i usługi, wejście w nowe, zyskowne segmenty, oraz optymalizacja struktury finansowania Spółki zaowocuje podwojeniem wyceny akcji spółki w przeciągu najbliższych 18 miesięcy oraz znaczącą poprawą wskaźnika ROE.

Reklama

Podstawami nowej strategii są: (1) niszowość i koncentracja na wyspecjalizowanych branżach (zapewni to ponad-przeciętną rentowność); (2) model biznesowy promujący powtarzalne przychody; oraz (3) kompleksowość oferty (oprogramowanie, usługi, specjalistyczny sprzęt). Segmenty, które są celem nowej strategii, pomimo stosunkowo ograniczonych rozmiarów charakteryzują się dobrym potencjałem wzrostowym (znacznie powyżej 5% oczekiwanego wzrostu dla dzisiejszego biznesu ELZAB), korzystną strukturą rynku, oraz oferują potencjał konsolidacyjny. Strategia na lata 2008-2010 wykorzystuje również istotny atut ELZAB: posiadanie silnej, rozległej sieci partnerów będących w stanie zarówno sprzedawać, wdrażać jak również serwisować rozwiązania na rynkach specjalistycznego detalu, HoReCa i stacji paliw. Wdrażając nową strategię ELZAB budować będzie Grupę wzorowaną częściowo na ofercie globalnych liderów rynku rozwiązań dla handlu detalicznego: firm takich jak Radiant Systems, Retalix lub Micros.

Grupa ELZAB budowana będzie poprzez kombinację wzrostu organicznego oraz fuzji i przejęć. Spółka przewiduje dokonanie kilku przejęć (gotówkowych i za akcje ELZAB) rentownych, niszowych podmiotów operujących w w/w segmentach, oraz będzie elastycznie reagować na okazje do dokonania większych ruchów konsolidujących branżę rozwiązań dla detalu (np. fuzji z firmami o podobnej skali działania co ELZAB posiadającymi silną pozycję w segmentach, na których Spółka będzie się koncentrować). Oprócz tego ELZAB (wraz z partnerami branżowymi) planuje przygotowanie i wprowadzenie na rynek w 2009 roku pakietowej oferty adresującej niezaspokojone dziś potrzeby segmentu służby zdrowia: gabinetów lekarskich oraz szpitali. Oczekuje się, iż docelowo Grupa Elzab przybierze kształt holdingu, w którym spółki realizować będą indywidualne strategie operacyjne a struktura korporacyjna będzie się koncentrować na kształtowaniu strategii holdingu, realizacji synergii w Grupie, oraz na wybranych inwestycjach R&D.

Niszowe segmenty rynku, na które wchodzić będzie ELZAB, oferują duży potencjał wzrostu eksportu. Zakłada się, iż w drugim etapie wdrożenia strategii (tzn., po zaistnieniu w w/w niszach) Spółka będzie dynamicznie wchodzić na ościenne rynki (zarówno poprzez organiczne działania jak również M&A).

Strategia na lata 2008-2010 zakłada, iż wyniki na podstawowej działalności ELZAB w 2008 (przychody, zysk operacyjny i netto) wykażą kontynuację tendencji stabilnego wzrostu zademonstrowaną w 2007 r. i poprzednich latach. Tempo procesów M&A i realizacja konkretnych transakcji będą determinować potencjalne odchylenia od tych oczekiwań. W dłuższej perspektywie czasowej (2010) strategia przewiduje osiągnięcie przez Grupę kapitałową przychodów około 125 mln złotych przy poziomach rentowności netto ponad 15%.

ELZAB S.A. uzyskał zgodę akcjonariuszy na dokonanie emisji obligacji na kwotę 30 mln złotych, jak również na sprzedaż aktywów niepracujących za kwotę około 10 mln złotych. Spółka szacuje, iż w związku z tym 20 mln złotych z tych kwot wyda na transakcje przejęć i/lub zakupu za gotówkę 2-3 spółek umożliwiających jej wejście w wybrane nisze produktowe. Pozostała kwota może zostać wykorzystana na skup własnych akcji przez Spółkę.

Jednocześnie Zarząd ELZAB S.A. zaznacza, iż liczby zawarte w niniejszym raporcie nie stanowią prognozy w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19.10.2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych.
Jerzy Biernat - Prezes Zarządu
Elżbieta Załóg - Prokurent

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: oprogramowanie | Strategie | Elzab SA | strategia rozwoju | Raport bieżący
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »