ASSECOPOL (ACP): Strategia rozwijania usług internetowych - raport 24

Wejście w obszar Internetu jest dla spółki strategicznym rozszerzeniem profilu działalności. Softbank pragnie odgrywać wiodącą rolę na rynku związanym z usługami internetowymi.

Zarząd Softbank SA podaje do publicznej wiadomości podstawowe założenia dotyczące przyjętej przez spółkę

strategii dotyczącej rozwijania usług związanych z Internetem.

Począwszy od 1999 roku Softbank SA realizuje proces budowy grupy internetowej. Dotychczasowe

inwestycje - zakup Polska OnLine (POL), Internet Data Systems (IDS), Powszechny Dostęp do Internetu (PDI)

oraz plany dotyczące współpracy z kolejnymi firmami: Multinet, POLBOX, PikNet są konsekwentnymi krokami

konsolidacji firm w ramach tej branży.

Wejście w obszar Internetu jest dla Softbank S.A. strategicznym rozszerzeniem profilu działalności. Softbank

Reklama

S.A. pragnie odgrywać wiodącą rolę na rynku związanym z usługami internetowymi. Spółka planuje przeznaczyć

na rozwój swojej nowej oferty oraz zasobów około 100 mln USD na przestrzeni trzech najbliższych lat. W efekcie

planowanych działań Softbank S.A. planuje uzyskać w roku 2004 około 1/3 przychodów całej Grupy Softbank

S.A. tylko z branży internetowej.

W najbliższym czasie stworzony zostanie w ramach Grupy Softbank odrębny podmiot, odpowiedzialny za

całokształt działalności internetowej grupy. W skład tego podmiotu będą wchodziły trzy niezależne

przedsięwzięcia:

- ISP- firma o profilu Internet Service Provider oraz telekomunikacyjnym, prowadząca jednocześnie usługi w

zakresie integracji i dostarczania aplikacji internetowych.

- Specjalizowany Portal Finansowy,

- e-commerce oferta skierowana przede wszystkim w kierunku usług B2B.

Charakterystyka rozwijanych obecnie zasobów ISP - 6 firm, 35 miast objętych serwisami, łącznie ponad 90

węzłów dostępowych, 400 zatrudnionych osób, 8000 klientów korporacyjnych, ponad 350.000

zarejestrowanych użytkowników. Spółka zamierza osiągnąć pozycję największego prywatnego dostawcy

Internetu w Polsce (niezależnego od telekomów). Grupa ISP Softbank-u obecnie oferuje następujące produkty i

usługi:

- linie dostępowe,

- VPN - Virtual Private Networks,

- Hosting i obsługa techniczna rozwiązań e-business,

- Audio/Video Over IP,

- Voice Over IP

- WWW - usługi studia www,

- Call-back (interconnect),

- integracja rozwiązań internetowych z korporacyjnymi systemami IT,

- zabezpieczenie i ochrona danych.

Portal finansowy - koncepcja działań Softbank S.A. zmierzającą do wykreowania, wspólnie z Agorą,

najlepszego w Polsce specjalistycznego serwisu finansowego opartego o internet. Zamierzenia te wynikają z

tendencji rozwoju rynków światowych oraz opierają się na kluczowej pozycji obu firm w swoich segmentach

rynku w Polsce. Portal Finansowy będzie udostępniał następujące usługi:

- możliwość nawigacji i wyboru usług finansowych,

- możliwość kontaktu z pożądaną Instytucją,

- wyspecjalizowany ( w tym również indywidualnie) serwis informacyjny,

- usługi z dziedziny konsultingu finansowego.

Softbank S.A. swoje zamierzenia opiera głównie na silnej pozycji rynkowej w dostawach IT dla sektora

finansowego. Portal specjalizowany w zakresie usług finansowych adresowany jest do grona klientów i instytucji

finansowych, których potrzeby Softbank S.A. zna doskonale z dotychczasowej działalności. Spółka ma nadzieję,

że tradycyjni jej klienci będą teraz kluczowymi partnerami w nowych projektach internetowych.

Partnerstwo z Agorą jest dla Softbank niezwykle interesujące ponieważ:

? Strona www Gazety Wyborczej jest trzecią najczęściej odwiedzaną w Polsce;

? W strategii AGORA położny jest duży nacisk na usługi tematyczne oferowane w sieci.

? AGORA posiada duże doświadczenie w prezentacji informacji,

? AGORA posiada wysoce wykwalifikowany zespół specjalistów w dziedzinie zbierania, opracowywania i

przetwarzania informacji.

AGORA i SOFTBANK posiadają wiodące pozycje w swoim segmencie rynku stąd zawarty w dniu

dzisiejszym list intencyjny należy traktować jako porozumienie silnych partnerów.

Intencją obu stron jest jak najszybsze uruchomienie wspólnego przedsięwzięcia. Powinno to nastąpić nie

później niż do końca bieżącego roku.

Działalność w zakresie e-commerce będzie rozwijana w dalszej kolejności. Planowane działania dotyczą usług

typu B2B, i będą rozwijane w pierwszej połowie roku 2001.

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: Strategie | portal | pragnie | usługi internetowe | wejście | internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »