SLEEPZAG (SLZ): Sprzedaż firmy mbr targeting na rzecz Ströer Digital - raport 15
Raport bieżący nr 15/2013
Podstawa Prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Po zaledwie roku i realizując wewnętrzną stopę zwrotu (IRR) na poziomie 268%, spółka bmp media investors AG (ISIN DE0003304200) sprzeda, o ile zostaną spełnione warunki zawieszające, swoje udziały w firmie mbr targeting GmbH na rzecz Ströer Digital Group GmbH. Jest to drugie udane wyjście z inwestycji w segmencie targetowania po przejęciu firmy Nugg.ad przez Deutsche Post trzy lata temu. Strony zobowiązały się nie ujawniać ceny zakupu. Zamknięcie transakcji oczekiwane jest na początku października, w zależności od spełnienia określonych warunków.
bmp została inwestorem mbr dopiero w czerwcu 2012 roku wspólnie z funduszem VC Fonds Technologie Berlin, zarządzanym przez IBB Beteiligungsgesellschaft oraz grupą aniołów biznesu skupionych wokół Dirka Freytaga. mbr jest firmą technologiczną działającą w dziedzinie marketingu online, która w ostatnich 12 miesiącach coraz bardziej skoncentrowała swoją pracę na optymalizacji kampanii reklamowych w zakresie licytacji w czasie rzeczywistym (real-time bidding).
Algorytm firmy mbr targeting, bazujący na 10-letniej pracy przygotowawczej naukowców, umożliwia zwiększenie efektywności handlu internetowego i reklamy cyfrowej dzięki unikalnej metodzie segmentacji użytkowników.
W licznych kampaniach, mbr udowodniła w imponujący i szybko wymierny sposób skuteczne rozpoznawanie użytkowników za pomocą swojego skalowalnego i samouczącego się rozwiązania. Fakt ten już na wczesnym etapie budził chęć strategicznych partnerów na przejęcie firmy. Ströer Digital przejmie na razie 79,1% udziałów w firmie. Usługi mbr nadal będą dostępne dla zewnętrznych klientów, natomiast w pierwszej kolejności przyczynią się do kolejnego wzrostu innowacyjności i wydajności w zakresie zasięgu firmy Ströer oraz do uzupełnienia portfela usług Ströer.
Jens Spyrka, Członek Zarządu bmp Media Investors, komentuje: "Jesteśmy dumni, że we współpracy z innymi członkami naszego konsorcjum, wspieraliśmy w ostatnich miesiącach zespół mbr targeting pod kierownictwem Pabla Metza i Christopha Tavana, przy wypracowaniu korzyści płynących z rozwiązania mbr oraz jego optymalnego pola zastosowania. Jesteśmy pewni, że mbr jako część Ströer Digital przyśpieszy jeszcze tę pozytywną dynamikę oraz życzymy zespołowi firmy samych sukcesów w przyszłości.“
Podstawa prawna: Art. 56 ust. 6 ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych z późn. zm.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2013-08-29 | Jens Spyrka | Członek Zarządu | Jens Spyrka | ||