PRIMETECH (PTH): Raport ze stosowania zasad ładu korporacyjnego - raport 98

Raport bieżący nr 98/2008
Podstawa prawna:

Inne uregulowania

Zarząd KOPEX S.A. z siedzibą w Katowicach (Emitent) w nawiązaniu do § 29 ust. 5 Regulaminu Giełdy

przekazuje do publicznej wiadomości informacje dotyczące stosowania w spółce zasad ładu korporacyjnego.

KODEKS DOBRYCH PRAKTYK KOPEX S.A. 2007 ROK

Zasady ogólne

I. Cel spółki

Podstawowym celem działania władz spółki jest realizacja interesu spółki, rozumianego jako powiększanie

wartości powierzonego jej przez akcjonariuszy majątku, z uwzględnieniem praw i interesów innych niż

Reklama

akcjonariusze podmiotów, zaangażowanych w funkcjonowanie spółki, w szczególności wierzycieli spółki oraz jej

pracowników.

TAK

II. Rządy większości i ochrona mniejszości

Spółka akcyjna jest przedsięwzięciem kapitałowym. Dlatego w spółce musi być uznawana zasada rządów

większości kapitałowej i w związku z tym prymatu większości nad mniejszością. Akcjonariusz, który wniósł większy

kapitał, ponosi też większe ryzyko gospodarcze. Jest więc uzasadnione, aby jego interesy były uwzględniane

proporcjonalnie do wniesionego kapitału. Mniejszość musi mieć zapewnioną należytą ochronę jej praw, w

granicach określonych przez prawo i dobre obyczaje. Wykonując swoje uprawnienia akcjonariusz większościowy

powinien uwzględniać interesy mniejszości.

TAK

III. Uczciwe intencje i nienadużywanie uprawnień

Wykonywanie praw i korzystanie z instytucji prawnych powinno opierać się na uczciwych intencjach (dobrej wierze)

i nie może wykraczać poza cel i gospodarcze uzasadnienie, ze względu na które instytucje te zostały ustanowione.

Nie należy podejmować działań, które wykraczając poza tak ustalone ramy stanowiłyby nadużycie prawa. Należy

chronić mniejszość przed nadużywaniem uprawnień właścicielskich przez większość oraz chronić interesy

większości przed nadużywaniem uprawnień przez mniejszość, zapewniając możliwie jak najszerszą ochronę

słusznych interesów akcjonariuszy i innych uczestników obrotu.

TAK

IV. Kontrola sądowa

Organy spółki i osoby prowadzące walne zgromadzenie nie mogą rozstrzygać kwestii, które powinny być

przedmiotem orzeczeń sądowych. Nie dotyczy to działań, do których organy spółki i osoby prowadzące walne

zgromadzenie są uprawnione lub zobowiązane przepisami prawa.

TAK

V. Niezależność opinii zamawianych przez spółkę

Przy wyborze podmiotu mającego świadczyć usługi eksperckie, w tym w szczególności usługi biegłego rewidenta,

usługi doradztwa finansowego i podatkowego oraz usługi prawnicze spółka powinna uwzględnić, czy istnieją

okoliczności ograniczające niezależność tego podmiotu przy wykonywaniu powierzonych mu zadań.

TAK

Dobre praktyki walnych zgromadzeń

1. Walne zgromadzenie powinno odbywać się w miejscu i czasie ułatwiającym jak najszerszemu kręgowi

akcjonariuszy uczestnictwo w zgromadzeniu.

TAK

2. Żądanie zwołania walnego zgromadzenia oraz umieszczenia określonych spraw w porządku jego obrad,

zgłaszane przez uprawnione podmioty, powinno być uzasadnione. Projekty uchwał proponowanych do przyjęcia

przez walne zgromadzenie oraz inne istotne materiały powinny być przedstawiane akcjonariuszom wraz z

uzasadnieniem i opinią rady nadzorczej przed walnym zgromadzeniem, w czasie umożliwiającym zapoznanie się z nimi i dokonanie ich oceny.

TAK

- Ogłoszenia o zwołaniu walnego zgromadzenia wraz ze szczegółowym porządkiem obrad walnego zgromadzenia,

jak również projekty uchwał podawane są przez Spółkę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa do publicznej

wiadomości w systemie Emitent,

- Akcjonariusze maja prawo żądać wydania odpisu odpowiednich wniosków , włącznie z uzasadnieniem i opinią

rady nadzorczej, w terminie tygodnia przed walnym zgromadzeniem z wyłączeniem spraw osobowych

podejmowanych przez Walne Zgromadzenie.

3. Walne zgromadzenie zwołane na wniosek akcjonariuszy powinno się odbyć w terminie wskazanym w żądaniu,

a jeżeli dotrzymanie tego terminu napotyka na istotne przeszkody -w najbliższym terminie, umożliwiającym

rozstrzygnięcie przez zgromadzenie spraw wnoszonych pod jego obrady.

TAK

4. Odwołanie walnego zgromadzenia, w którego porządku obrad na wniosek uprawnionych podmiotów

umieszczono określone sprawy lub które zwołane zostało na taki wniosek możliwe jest tylko za zgodą

wnioskodawców. W innych przypadkach walne zgromadzenie może być odwołane, jeżeli jego odbycie napotyka na

nadzwyczajne przeszkody (siła wyższa) lub jest oczywiście bezprzedmiotowe. Odwołanie następuje w taki sam

sposób, jak zwołanie, zapewniając przy tym jak najmniejsze ujemne skutki dla spółki i dla akcjonariuszy, w

każdym razie nie później niż na trzy tygodnie przed pierwotnie planowanym terminem. Zmiana terminu odbycia

walnego zgromadzenia następuje w tym samym trybie, co jego odwołanie, choćby proponowany porządek obrad

nie ulegał zmianie.

TAK

5. Uczestnictwo przedstawiciela akcjonariusza w walnym zgromadzeniu wymaga udokumentowania prawa do

działania w jego imieniu w sposób należyty. Należy stosować domniemanie, iż dokument pisemny, potwierdzający

prawo reprezentowania akcjonariusza na walnym zgromadzeniu, jest zgodny z prawem i nie wymaga

dodatkowych potwierdzeń, chyba że jego autentyczność lub ważność prima facie budzi wątpliwości zarządu spółki

(przy wpisywaniu na listę obecności) lub przewodniczącego walnego zgromadzenia.

TAK

6. Walne zgromadzenie powinno mieć stabilny regulamin, określający szczegółowe zasady prowadzenia obrad i

podejmowania uchwał. Regulamin powinien zawierać w szczególności postanowienia dotyczące wyborów, w tym

wyboru rady nadzorczej w drodze głosowania oddzielnymi grupami. Regulamin nie powinien ulegać częstym

zmianom; wskazane jest, aby zmiany wchodziły w życie począwszy od następnego walnego zgromadzenia.

TAK

7. Osoba otwierająca walne zgromadzenie powinna doprowadzić do niezwłocznego wyboru przewodniczącego,

powstrzymując się od jakichkolwiek innych rozstrzygnięć merytorycznych lub formalnych.

TAK

8. Przewodniczący walnego zgromadzenia zapewnia sprawny przebieg obrad i poszanowanie praw i interesów

wszystkich akcjonariuszy. Przewodniczący powinien przeciwdziałać w szczególności nadużywaniu uprawnień przez

uczestników zgromadzenia i zapewniać respektowanie praw akcjonariuszy mniejszościowych. Przewodniczący nie

powinien bez ważnych powodów składać rezygnacji ze swej funkcji, nie może też bez uzasadnionych przyczyn

opóźniać podpisania protokołu walnego zgromadzenia.

TAK

9. Na walnym zgromadzeniu powinni być obecni członkowie rady nadzorczej i zarządu. Biegły rewident powinien

być obecny na zwyczajnym walnym zgromadzeniu oraz na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu, jeżeli

przedmiotem obrad mają być sprawy finansowe spółki. Nieobecność członka zarządu lub członka rady nadzorczej

na walnym zgromadzeniu wymaga wyjaśnienia. Wyjaśnienie to powinno być przedstawione na walnym

zgromadzeniu.

TAK

10. Członkowie rady nadzorczej i zarządu oraz biegły rewident spółki powinni, w granicach swych kompetencji i w

zakresie niezbędnym dla rozstrzygnięcia spraw omawianych przez zgromadzenie, udzielać uczestnikom

zgromadzenia wyjaśnień i informacji dotyczących spółki.

TAK

11. Udzielanie przez zarząd odpowiedzi na pytania walnego zgromadzenia powinno być dokonywane przy

uwzględnieniu faktu, że obowiązki informacyjne spółka publiczna wykonuje w sposób wynikający z przepisów

prawa o publicznym obrocie papierami wartościowymi, a udzielanie szeregu informacji nie może być dokonywane

w sposób inny niż wynikający z tych przepisów.

TAK

12. Krótkie przerwy w obradach, nie stanowiące odroczenia obrad, zarządzane przez przewodniczącego w

uzasadnionych przypadkach, nie mogą mieć na celu utrudniania akcjonariuszom wykonywania ich praw.

TAK

13. Głosowania nad sprawami porządkowymi mogą dotyczyć tylko kwestii związanych z prowadzeniem obrad

zgromadzenia. Nie poddaje się pod głosowanie w tym trybie uchwał, które mogą wpływać na wykonywanie przez

akcjonariuszy ich praw.

TAK

14. Uchwała o zaniechaniu rozpatrywania sprawy umieszczonej w porządku obrad może zapaść jedynie w

przypadku, gdy przemawiają za nią istotne powody. Wniosek w takiej sprawie powinien zostać szczegółowo

umotywowany. Zdjęcie z porządku obrad bądź zaniechanie rozpatrywania sprawy umieszczonej w porządku obrad

na wniosek akcjonariuszy wymaga podjęcia uchwały walnego zgromadzenia, po uprzednio wyrażonej zgodzie

przez wszystkich obecnych akcjonariuszy, którzy zgłosili taki wniosek, popartej 75% głosów walnego

zgromadzenia.

TAK

15. Zgłaszającym sprzeciw wobec uchwały zapewnia się możliwość zwięzłego uzasadnienia sprzeciwu.

TAK

16. Z uwagi na to, że kodeks spółek handlowych nie przewiduje kontroli sądowej w przypadku niepodjęcia przez

walne zgromadzenie uchwały, zarząd lub przewodniczący walnego zgromadzenia powinni w ten sposób

formułować uchwały, aby każdy uprawniony, który nie zgadza się z meritum rozstrzygnięcia stanowiącym przedmiot

uchwały, miał możliwość jej zaskarżenia.

TAK

17. Na żądanie uczestnika walnego zgromadzenia przyjmuje się do protokołu jego pisemne oświadczenie.

TAK

Dobre praktyki rad nadzorczych

18. Rada nadzorcza corocznie przedkłada walnemu zgromadzeniu zwięzłą ocenę sytuacji spółki. Ocena ta

powinna być udostępniona wszystkim akcjonariuszom w takim terminie, aby mogli się z nią zapoznać przed

zwyczajnym walnym zgromadzeniem.

TAK

19. Członek rady nadzorczej powinien posiadać należyte wykształcenie, doświadczenie zawodowe oraz

doświadczenie życiowe, reprezentować wysoki poziom moralny oraz być w stanie poświęcić niezbędną ilość

czasu, pozwalającą mu w sposób właściwy wykonywać swoje funkcje w radzie nadzorczej. Kandydatury członków

rady nadzorczej powinny być zgłaszane i szczegółowo uzasadniane w sposób umożliwiający dokonanie

świadomego wyboru.

TAK

20. 1

a) Przynajmniej połowę członków rady nadzorczej powinni stanowić członkowie niezależni, z zastrzeżeniem pkt. d).

Niezależni członkowie rady nadzorczej powinni być wolni od powiązań ze spółką i akcjonariuszami lub

pracownikami, które mogłyby istotnie wpłynąć na zdolność niezależnego członka do podejmowania bezstronnych

decyzji;

b) szczegółowe kryteria niezależności powinien określać statut spółki2;

c) bez zgody większości niezależnych członków rady nadzorczej, nie powinny być podejmowane uchwały w

sprawach:

- świadczenia z jakiegokolwiek tytułu przez spółkę i jakiekolwiek podmioty powiązane ze spółką na rzecz członków

zarządu;

- wyrażenia zgody na zawarcie przez spółkę lub podmiot od niej zależny istotnej umowy z podmiotem powiązanym

ze spółką, członkiem rady nadzorczej albo zarządu oraz z podmiotami z nimi powiązanymi;

- wyboru biegłego rewidenta dla przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego spółki.

d) W spółkach, gdzie jeden akcjonariusz posiada pakiet akcji dający ponad 50% ogólnej liczby głosów, rada

nadzorcza powinna liczyć co najmniej dwóch niezależnych członków, w tym niezależnego przewodniczącego

komitetu audytu, o ile taki komitet został ustanowiony.

NIE

WYJAŚNIENIE: Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki dokonuje wyboru członków Rady Nadzorczej zgodnie z

obowiązującymi przepisami kodeksu spółek handlowych oraz Statutu Spółki.

21. Członek rady nadzorczej powinien przede wszystkim mieć na względzie interes spółki.

TAK

22. Członkowie rady nadzorczej powinni podejmować odpowiednie działania, aby otrzymywać od zarządu

regularne i wyczerpujące informacje o wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności spółki oraz o ryzyku

związanym z prowadzoną działalnością i sposobach zarządzania tym ryzykiem.

TAK

23. O zaistniałym konflikcie interesów członek rady nadzorczej powinien poinformować pozostałych członków rady

i powstrzymać się od zabierania głosu w dyskusji oraz od głosowania nad przyjęciem uchwały w sprawie, w której

zaistniał konflikt interesów.

TAK

24. Informacja o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach członka rady nadzorczej z określonym

akcjonariuszem, a zwłaszcza z akcjonariuszem większościowym powinna być dostępna publicznie. Spółka

powinna dysponować procedurą uzyskiwania informacji od członków rady nadzorczej i ich upubliczniania.

TAK

25. Posiedzenia rady nadzorczej, z wyjątkiem spraw dotyczących bezpośrednio zarządu lub jego członków, w

szczególności: odwołania, odpowiedzialności oraz ustalania wynagrodzenia, powinny być dostępne i jawne dla

członków zarządu.

TAK

26. Członek rady nadzorczej powinien umożliwić zarządowi przekazanie w sposób publiczny i we właściwym trybie

informacji o zbyciu lub nabyciu akcji spółki lub też spółki wobec niej dominującej lub zależnej, jak również o

transakcjach z takimi spółkami, o ile są one istotne dla jego sytuacji materialnej.

TAK

27. Wynagrodzenie członków rady nadzorczej powinno być ustalane na podstawie przejrzystych procedur i zasad.

Wynagrodzenie to powinno być godziwe, lecz nie powinno stanowić istotnej pozycji kosztów działalności spółki ani

wpływać w poważny sposób na jej wynik finansowy. Powinno też pozostawać w rozsądnej relacji do

wynagrodzenia członków zarządu. Łączna wysokość wynagrodzeń wszystkich, a także indywidualna każdego z

członków rady nadzorczej w rozbiciu dodatkowo na poszczególne jego składniki powinna być ujawniana w

raporcie rocznym wraz z informacją o procedurach i zasadach jego ustalania.

TAK

28. Rada nadzorcza powinna działać zgodnie ze swym regulaminem, który powinien być publicznie dostępny.

Regulamin powinien przewidywać powołanie co najmniej dwóch komitetów:

- audytu oraz

- wynagrodzeń.

W skład komitetu audytu powinno wchodzić co najmniej dwóch członków niezależnych oraz

przynajmniej jeden posiadający kwalifikacje i doświadczenie w zakresie rachunkowości i finansów.

Zadania komitetów powinien szczegółowo określać regulamin rady nadzorczej. Komitety rady

powinny składać radzie nadzorczej roczne sprawozdania ze swojej działalności. Sprawozdania te

spółka powinna udostępnić akcjonariuszom.

NIE

WYJAŚNIENIE: Rada Nadzorcza działa zgodnie ze swoim regulaminem, którego treść jest dostępna na stronie

internetowej Spółki WWW.kopex.com.pl w zakładce "Firma" "Regulaminy i inne wymagane informacje" wraz ze

Statutem Spółki i innymi regulaminami organów Spółki. Rada Nadzorcza nie powołuje komitetu audytu i komitetu

wynagrodzeń, natomiast funkcje przydzielone komitetowi Rada Nadzorcza wykonuje jako jednolity, kolegialny

organ.

29. Porządek obrad rady nadzorczej nie powinien być zmieniany lub uzupełniany w trakcie posiedzenia, którego

dotyczy. Wymogu powyższego nie stosuje się, gdy obecni są wszyscy członkowie rady nadzorczej i wyrażają oni

zgodę na zmianę lub uzupełnienie porządku obrad, a także gdy podjęcie określonych działań przez radę nadzorczą

jest konieczne dla uchronienia spółki przed szkodą, jak również w przypadku uchwały, której przedmiotem jest

ocena, czy istnieje konflikt interesów między członkiem rady nadzorczej a spółką.

TAK

30. Członek rady nadzorczej oddelegowany przez grupę akcjonariuszy do stałego pełnienia nadzoru powinien

składać radzie nadzorczej szczegółowe sprawozdania z pełnionej funkcji.

TAK

31. Członek rady nadzorczej nie powinien rezygnować z pełnienia tej funkcji w trakcie kadencji, jeżeli mogłoby to

uniemożliwić działanie rady, a w szczególności jeśli mogłoby to uniemożliwić terminowe podjęcie istotnej

uchwały.

TAK

Dobre praktyki zarządów

32. Zarząd, kierując się interesem spółki, określa strategię oraz główne cele działania spółki i przedkłada je radzie

nadzorczej, po czym jest odpowiedzialny za ich wdrożenie i realizację. Zarząd dba o przejrzystość i efektywność

systemu zarządzania spółką oraz prowadzenie jej spraw zgodne z przepisami prawa i dobrą praktyką.

TAK

33. Przy podejmowaniu decyzji w sprawach spółki członkowie zarządu powinni działać w granicach

uzasadnionego ryzyka gospodarczego, tzn. po rozpatrzeniu wszystkich informacji, analiz i opinii, które w rozsądnej

ocenie zarządu powinny być w danym przypadku wzięte pod uwagę ze względu na interes spółki. Przy ustalaniu

interesu spółki należy brać pod uwagę uzasadnione w długookresowej perspektywie interesy akcjonariuszy,

wierzycieli, pracowników spółki oraz innych podmiotów i osób współpracujących ze spółką w zakresie jej

działalności gospodarczej, a także interesy społeczności lokalnych.

TAK

34. Przy dokonywaniu transakcji z akcjonariuszami oraz innymi osobami, których interesy wpływają na interes

spółki, zarząd powinien działać ze szczególną starannością, aby transakcje były dokonywane na warunkach

rynkowych.

TAK

35. Członek zarządu powinien zachowywać pełną lojalność wobec spółki i uchylać się od działań, które mogłyby

prowadzić wyłącznie do realizacji własnych korzyści materialnych. W przypadku uzyskania informacji o możliwości

dokonania inwestycji lub innej korzystnej transakcji dotyczącej przedmiotu działalności spółki, członek zarządu

powinien przedstawić zarządowi bezzwłocznie taką informację w celu rozważenia możliwości jej wykorzystania

przez spółkę. Wykorzystanie takiej informacji przez członka zarządu lub przekazanie jej osobie trzeciej może

nastąpić tylko za zgodą zarządu i jedynie wówczas, gdy nie narusza to interesu spółki.

TAK

36. Członek zarządu powinien traktować posiadane akcje spółki oraz spółek wobec niej dominujących i zależnych

jako inwestycję długoterminową.

TAK

37. Członkowie zarządu powinni informować radę nadzorczą o każdym konflikcie interesów w związku z pełnioną

funkcją lub o możliwości jego powstania.

TAK

38. Wynagrodzenie członków zarządu powinno być ustalane na podstawie przejrzystych procedur i zasad, z

uwzględnieniem jego charakteru motywacyjnego oraz zapewnienia efektywnego i płynnego zarządzania spółką.

Wynagrodzenie powinno odpowiadać wielkości przedsiębiorstwa spółki, pozostawać w rozsądnym stosunku do

wyników ekonomicznych, a także wiązać się z zakresem odpowiedzialności wynikającej z pełnionej funkcji, z

uwzględnieniem poziomu wynagrodzenia członków zarządu w podobnych spółkach na porównywalnym rynku.

TAK

39. Łączna wysokość wynagrodzeń wszystkich, a także indywidualna każdego z członków zarządu w rozbiciu

dodatkowo na poszczególne jego składniki, powinna być ujawniana w raporcie rocznym wraz z informacją o

procedurach i zasadach jego ustalania. Jeżeli wysokość wynagrodzenia poszczególnych członków zarządu

znacznie się od siebie różni, zaleca się opublikowanie stosownego wyjaśnienia.

NIE

WYJAŚNIENIE: Spółka publikuje informacje związane z wynagrodzeniami członków zarządu zgodnie z §95 ust.6

pkt 17 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005r. w sprawie informacji bieżących i

okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych.

40. Zarząd powinien ustalić zasady i tryb pracy oraz podziału kompetencji w regulaminie, który powinien być jawny

i ogólnie dostępny.

TAK

Dobre praktyki w zakresie relacji z osobami i instytucjami zewnętrznymi

41. Podmiot, który ma pełnić funkcję biegłego rewidenta w spółce powinien być wybrany w taki sposób, aby

zapewniona była niezależność przy realizacji powierzonych mu zadań.

TAK

42. W celu zapewnienia niezależności opinii spółka powinna dokonywać zmiany biegłego rewidenta przynajmniej

raz na pięć lat. Przez zmianę biegłego rewidenta rozumie się również zmianę osoby dokonującej badania.

Ponadto w dłuższym okresie spółka nie powinna korzystać z usług tego samego podmiotu dokonującego

badania.

TAK

43. Wybór podmiotu pełniącego funkcję biegłego rewidenta powinien być dokonany przez radę nadzorczą po

przedstawieniu rekomendacji komitetu audytu lub przez walne zgromadzenie po przedstawieniu rekomendacji

rady nadzorczej zawierającej rekomendacje komitetu audytu. Dokonanie przez radę nadzorczą lub walne

zgromadzenie innego wyboru niż rekomendowany przez komitet audytu powinno zostać szczegółowo

uzasadnione. Informacja na temat wyboru podmiotu pełniącego funkcje biegłego rewidenta wraz z

uzasadnieniem powinna być zawarta w raporcie rocznym.

TAK

44. Rewidentem do spraw szczególnych nie może być podmiot pełniący obecnie lub w okresie którego dotyczy

badanie funkcję biegłego rewidenta w spółce lub w podmiotach od niej zależnych.

TAK

45. Nabywanie własnych akcji przez spółkę powinno być dokonane w taki sposób, aby żadna grupa akcjonariuszy

nie była uprzywilejowana.

TAK

46. Statut spółki, podstawowe regulacje wewnętrzne, informacje i dokumenty związane z walnymi

zgromadzeniami, a także sprawozdania finansowe powinny być dostępne w siedzibie spółki i na jej stronach

internetowych.

TAK

47. Spółka powinna dysponować odpowiednimi procedurami i zasadami dotyczącymi kontaktów z mediami i

prowadzenia polityki informacyjnej, zapewniającymi spójne i rzetelne informacje o spółce. Spółka powinna, w

zakresie zgodnym z przepisami prawa i uwzględniającym jej interesy, udostępniać przedstawicielom mediów

informacje na temat swojej bieżącej działalności, sytuacji gospodarczej przedsiębiorstwa, jak również umożliwić

im obecność na walnych zgromadzeniach.

TAK

48. Spółka powinna przekazać do publicznej wiadomości w raporcie rocznym oświadczenie o stosowaniu zasad

ładu korporacyjnego. W przypadku odstępstwa od stosowania tych zasad spółka powinna również w sposób

publiczny uzasadnić ten fakt.

TAK
Tadeusz Soroka - Wiceprezes Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »