MNI (MNI): Przystąpienie do realizacji projektu MVNO, w ramach Strategii Rozwoju Grupy MNI - raport 34

Raport bieżący nr 34/2007
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

W ślad za raportem nr 33/2007 z dnia 31 maja 2007 roku, Zarząd MNI S.A., informuje, że z chwilą podpisania umowy z operatorem wirtualnych sieci ruchomych pomiędzy spółką zależną MNI Telecom Sp. z o.o,. a PTK Centertel Sp. z o.o., Grupa MNI przystąpiła do realizacji projektu MVNO ("Projekt MVNO").

MNI S.A. planuje przeznaczyć do końca 2007 roku na realizację projektu MVNO kwotę nie większą niż 10 milionów złotych.

Reklama

Podstawowe koszty projektu MVNO dotyczą budowy niezbędnych interfejsów i aplikacji po stronie PTK Centertel, oraz systemów i platform usługowych po stronie MNI Telecom.

Infrastruktura techniczna oraz organizacja, która niezbędna jest dla potrzeb Projektu MVNO ze strony Grupy MNI była budowana od kilku lat pod kątem uwzględniającym MVNO i większość istotnych wydatków z tego tytułu została już poniesiona.

Plan Finansowy Projektu MVNO zakłada osiągnięcie dodatniej rentowności niemal natychmiast po jego operacyjnym uruchomieniu .

Specyfika projektu

Realizacja takiego scenariusza finansowego Projektu MVNO wynika z dwu istotnych elementów składowych.

(1)Projekt MVNO realizowany będzie głównie w oparciu o infrastrukturę techniczną oraz logistyczno - organizacyjną PTK CENTERTEL, uzupełnioną o aktywa teleinformatyczne i logistyczne spółek z Grupy MNI ( MNI Telecom - infrastruktura telekomunikacyjna, Biura Obsługi Klienta itp, MNI Premium - infrastruktura Call Center, platformy usługowe w zakresie mobilnych usług multimedialnych ).

(2)Projekt MVNO zakłada ograniczone wydatki na promocję i marketing usług, z uwagi na specyficzne modele oferty rynkowej, które kierowane będą do: (a) dotychczasowych abonentów usług telefonii stacjonarnej MNI Telecom, (b) aktualnych użytkowników usług multimedialnych w modelu Premium Rate, do których oferta zostanie skierowana w ramach istniejących kanałów promocji tych usług, (c) klientów programów partnerskich występujących w modelach budowanych z partnerami z obszaru: mediów, usług i marketingu produktów..

Cele

Grupa MNI zamierza zbudować w ciągu 3 lat bazę abonencką nie mniejszą niż 250 tys. użytkowników oraz podwoić ją w kolejnych dwóch latach.

Według wstępnych szacunków obszar działalności Wirtualnego Operatora Mobilnego, przyniesie Grupie MNI w trzecim roku działalności podwojenie zysku EBITDA, osiągniętego w 2006 roku.

Struktura organizacyjna

Zarząd MNI S.A. postanowił realizować projekt MVNO w ramach struktur organizacyjnych wyspecjalizowanego podmiotu jakim jest MNI Telecom - , operator sieci telefonii stacjonarnej i internetu. Takie umiejscowienie projektu MVNO w ramach struktur Grupy MNI wynika z następujących powodów oraz celów jakie ma to posunięcie zapewnić :

(a) Optymalnego pod względem kosztów wykorzystania posiadanych zasobów technicznych oraz zasobów ludzkich Operatora Telekomunikacyjnego dysponującego infrastrukturą telekomunikacyjną wraz z wyspecjalizowanymi pracownikami,

(b) Możliwości zbudowania pionierskiej na rynku telekomunikacyjnym "usługi konwergentnej", łączącej tradycyjne usługi telefonii stacjonarnej oraz internetu z usługami telefonii mobilnej,

(c) Szybkiego objęcia nowoczesnymi efektywnymi modelami sprzedażowymi i marketingowymi wywodzącymi się z obszaru telefonii mobilnej, całego segmentu usług telekomunikacyjnych Grupy MNI, uwzględniając także usługi WLR, BSA, oraz LLU .

Oferta

MNI Telecom jest operatororem telefonii stacjonarnej oraz szerokopasmowego internetu. Ma obecnie 55 tys. abonentów. Rozszerzenie dotychczasowej oferty o usługi mobilne powinno na trwałe ustabilizować liczbę abonentów i przyczynić się,do stabilnego wzrostu przychodów w najbliższych latach. Wyraźnie wyróżniałoby to usługi telekomunikacyjne Grupy MNI na tle innych operatorów telefonii stacjonarnej. Oferta połączonych usług telefonii stacjonarnej, mobilnej oraz internetu w modelu POST-PAID (umowa z abonentem) zostanie skierowana do abonentów MNI Telecom.

Oferta MVNO zostanie zaoferowana również abonentom i użytkownikom usług dodanych, w tym Premium Rate (serwisy multimedialne i rozrywkowe). Zawarta z Centertel umowa dotycząca MVNO zakłada elastyczny i atrakcyjny dla Grupy MNI model oferowania tego typu usług. Oferta w tym zakresie skierowana będzie do potencjalnych abonentów, którzy używają usług Premium w wymiarze wielokrotnie wyższym niż przeciętny abonent Operatora mobilnego. MNI szacuje, iż tylko z serwisów oferowanych przez nią korzysta dziś obecnie stale 600 tys. osób spełniających najwyższe kryteria przychodowe .

Mając na względzie ten obszar operowania jako MVNO Grupa MNI od kilku lat koncentrowała starania aby zbudować oraz rozwinąć kompetencje w obszarze usług multimedialnych oraz tworzenia i dystrybuowania contentu stanowiącego dziś podstawę oferty w obszarze mobilnym.

Grupa MNI przeprowadziła z tą myślą akwizycje podmiotów wyspecjalizowanych w tworzeniu i dystrybucji mobilnych treści multimedialnych, tj. MoCoHub Sp z o.o. oraz BreakPoint Sp. z o.o.. Pierwszy z wymienionych podmiotów specjalizuje się w dystrybucji usług i treści do usług multimedialnych, pozyskując je na światowych rynkach. Drugi podmiot firma BreakPoint jest typowym producentem aplikacji JAVA, najbardziej popularnego oprogramowania wykorzystywanego do produkcji przede wszystkim gier na telefony komórkowe. Biorąc pod uwagę znaczenie zawartości i treści usług multimedialnych dla współczesnego rynku usług mobilnych, w szczególności zaś przyjętą przez Grupę MNI strategię, obie wymienione akwizycje podmiotów wpisują się w nią w całej rozciągłości. Grupa MNI kierując dedykowaną ofertę do użytkowników usług dodanych, jest w stanie, dzięki przejętym podmiotom oraz własnym zasobom, przygotować ją na miarę oczekiwań specjalnego klienta. Taka sytuacja umożliwi budowę bardzo silnego segmentu abonenckiego w ramach MVNO, bez konieczności angażowania znaczących środków finansowych .

Trzeci obszar aktywności MNI Telecom jako Operatora Wirtualnego, to obszar tzw. programów partnerskich. Ten kierunek jest naturalną konsekwencją operowania MNI jako integratora usług multimedialnych działającego na zlecenie lub w kooperacji z podmiotami trzecimi. Komunikacja SMS stanowi dziś podstawowe narzędzie do budowy zaawansowanych programów kontaktu z klientem i utrzymywania jego lojalności, praktycznie w każdym obszarze aktywności. Wychodząc z tego założenia po narzędzie jakim jest MVNO sięgnęły już setki firm na całym świecie. W modelu który rynkowi proponuje Grupa MNI, możliwe będzie stworzenie przez zainteresowane podmioty własnego brandu mobilnego, w oparciu o posiadaną infrastrukturę techniczną oraz logistyczno - organizacyjną Grupy MNI. Takie rozwiązanie pozwoli na wykorzystanie synergii kontaktu MNI z podmiotami dysponującymi znanymi na rynku markami, dając tym ostatnim stosunkowo łatwy i tani dostęp do narzędzia jakim jest "własny" Brand MVNO. Budując specjalne oferty produktowe dla tak zdefiniowanych "brandów" jesteśmy w stanie wykorzystując jednocześnie dobrą znajomość i wiarygodność marki pozyskać znaczne grupy abonentów. Strategia taka zapewni duży przyrost bazy abonenckiej MVNO w krótkim okresie czasu bez konieczności angażowania środków finansowych w promocję. MNI prowadzi obecnie rozmowy z kilkudziesięcioma renomowanymi podmiotami z obszaru: mediów prasowych oraz elektronicznych, sieci dystrybucyjnych, bankowości, ubezpieczeń, Brandów FMCG a także kluczowych podmiotów z obszaru Internetu generacji Web 2.0. Grupa MNI planuje w ciągu najbliższych tygodni informować o osiągniętych w tym zakresie porozumieniach.

Podstawą prawną sporządzenia niniejszego raportu jest art. 56 ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu (Dz. U. z 2005 r., Nr 184, poz. 1539).
Piotr Koenig - Prezes Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »