NORDEA (NDA): Powołanie nowych członków Rady Nadzorczej - raport 18

Raport bieżący nr 18/2005

Podstawa prawna

§ 5 ust. 1 pkt 26 RO - powołanie osoby zarządzającej lub nadzorującej emitenta

Zarząd Nordea Bank Polska S.A. z siedzibą w Gdyni informuje:

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Nordea Bank Polska S.A., w dniu 12 maja 2005 r. powołało skład Rady Nadzorczej VI kadencji i ustaliło liczbę członków Rady Nadzorczej na 11 (jedenaście) osób.

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Nordea Bank Polska S.A powołało Radę Nadzorczą VI kadencji w następującym składzie:

1. Wojciech Rybowski,

Reklama

2. Thomas Neckmar,

3. Emilia Osewska-Mądry,

4. Maciej Dobrzyniecki,

5. Marek Głuchowski,

6. Paweł Miller,

7. Esa Tuomi,

8. Rauno Päivinen,

9. Henrik Bernhard Winther,

10. Eugeniusz Kwiatkowski,

11. Henrik Mogensen.

Poniżej prezentujemy krótkie życiorysy nowo powołanych członków Rady Nadzorczej Banku, którzy do tej pory nie byli w jej składzie. Życiorysy pozostałych członków Rady znajdują się na stronie internetowej Banku www.nordeabank.pl.

IMIĘ I NAZWISKO: Emilia Osewska-Mądry:

OBYWATELSTWO: polskie

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

Dyrektor Krajowy 1999 � do chwili obecnej:

BRITISH AIRWAYS ( Warszawa, Polska ) Odpowiedzialność za generowanie przychodów dla British Airways, poprzez identyfikację i wykorzystanie każdej okazji do sprzedaży nadarzającej się na polskim rynku.Kierowanie i zarządzanie profesjonalnym Terenowym Zespołem Sprzedaży, zorientowanym na sprzedaż, poprzez ustalanie konkretnych celów wynikowych,Budowanie silnej i trwałej współpracy z kluczowymi klientami, celem przysporzenia korzyści ekonomicznych firmie British Airways,Opracowywanie, wdrażanie i zarządzanie strategiami sprzedaży, planami i prognozami, w tym celami w zakresie przychodów, mając na celu zwiększenie zysków British Airways oraz udziału firmy we wspomnianym rynku.Kierowanie działalnością w dziedzinie marketingu i Public RelationsReprezentowanie British Airways w Polsce dopilnowując, by spółka wypełniała wszystkie swoje finansowe i prawne zobowiązania z działalności.

Menedżer ds. Sprzedaży i Marketingu październik 1990r. â�� do roku1999:

BRITISH AIRWAYS ( Warszawa )Reprezentowanie BA wobec klientów korporacyjnych, przemysłu turystycznego i klientów indywidualnych w Polsce.Zachęcanie klientów do kupowania bezpośrednio od Biura BA. Nawiązywanie i utrzymywanie dobrych stosunków z biurami podróży, w zakresie wszystkich kwestii związanych z klientami korporacyjnymi BA. Bieżące kierownictwo nad Zespołem Telesprzedaży, celem zapewnienia wysokiego poziomu obsługi klienta.Przekazywanie klientom i pracownikom informacji od BA na temat produktów, harmonogramów i wszystkich ofert. Rozwijanie programów promujących lojalność klientów wobec BA. Odpowiedzialność za działania promocyjne BA w Polsce, w tym public relations, sponsoring i różnego rodzaju promocje, reklamę i działania bezpośrednie.

Tłumaczka 1985 - 1990:

WOLNY ZAWÓD ( Warszawa )Tłumaczenie ustne i pisemne z języka angielskiego na polski na rzecz wielu różnych przedsiębiorstw.

Kierownik biura 1982 - 1983:

KLINIKA OKULISTYCZNA (Brooklyn, Nowy Jork)Zarządzanie sprawami administracyjnymi i prowadzenie bazy danych klientów. Wykonywanie kontroli wzroku przy pomocy urządzeń komputerowych.

Przewodnicząca Rady Przedstawicieli Linii Lotniczych 1999 â�� 2001:

Reprezentowanie wspólnych interesów linii lotniczych należących do BARIP. Interweniowanie u władz we wspólnym interesie. Tworzenie forum do dyskusji nad wspólnymi interesami.

Członek Rady BPCC (Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej) 2000 - 2002:

Służenie interesom członków poprzez promowanie i ułatwianie działalności gospodarczej, handlu i stosunków społeczno-kulturalnych pomiędzy Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

WYKSZTAŁCENIE I SZKOLENIA:

1995 â�� 2004 Szereg szkoleń w British Airways, w tym w dziedzinie Zarządzania i Przewodnictwa (Management and Leadership )

1994 - 1995 Uniwersytet w Lancaster â�� Szkoła Zarządzania â�� Program Biznesu i Administracji

1990 - 1995 Wszelkie wymagane szkolenia w BA, w tym â��Paszport do sprzedaży", â��Umiejętność negocjacji", â��Wygrywanie dla Warszawy", â��Wygrywanie dla Klientów", â��Zarządzanie z sukcesem" .

1983 - 1985 Uniwersytet Warszawski â�� Wydział Psychologii. Magisterium z dziedziny psychologii społecznej - "Percepcja i orientacja społeczna ". Specjalizacja w klinicznej psychologii dorosłych.

1981 - 1982 New School for Social Research, Wydział Psychologii (Nowy Jork).

1978 - 1981 Uniwersytet Warszawski â�� Wydział Psychologii.

INFORMACJE DODATKOWE:

Znajomość języków: polski, angielski, rosyjski i francuski.

Zainteresowania: muzyka, literatura, teatr, film, psychologia, podróże, ogrodnictwo.

Mężatka, czwórka dzieci

IMIĘ I NAZWISKO: Esa Tuomi

OBYWATELSTWO: fińskie

ROK URODZENIA: 1955

WYKSZTAŁCENIE

¡ Ukończył Szkołę Ekonomii w Helsinkach

¡ Ukończył Uniwersytet w Helsinkach, kierunek: Prawo Międzynarodowe

¡ MBA, FINTRA, Helsinki

KARIERA ZAWODOWA

¡ 1980-1982 Europcar, Helsinki, przedstawiciel handlowy

¡ 1983-1985 Intrum Justitia, Dyrektor Departamentu Prawnego

¡ 1986 Ministerstwo Spraw Zagranicznych Finlandii, Bruksela, "Conseiller commercial adjoint"

¡ 1987-1988 OKOBANK, Helsinki, Sztokholm, Menadżer ds. Bankowości Korporacyjnej

¡ 1988-1991 KOP, Luksemburg, Wiceprezes ds. Bankowości Korporacyjnej

¡ 1991-1994 KOP, Paryż, Dyrektor Przedstawicielstwa

¡ 1995-1996 Merita Bank, Londyn, Starszy Wiceprezes ds. Bankowości Korporacyjnej

¡ 1997-2000 MeritaNordbanken, Helsinki, Wiceprezes ds. Kredytów Międzynarodowych

¡ 2000-2001 MeritaNordbanken, Ryga, Dyrektor Naczelny

¡ 2001-2003 Nordea Bank, Kopenhaga, Dyrektor Departamentu Zarządzania Ryzykiem Kraju i Banku

¡ 2003- Nordea Bank, Kopenhaga, Dyrektor Pionu Bankowości Korporacyjnej w Polsce i Krajach Bałtyckich

IMIĘ I NAZWISKO: Henrik Bernhard Winther

OBYWATELSTWO: duńskie

ROK URODZENIA: 1955

WYKSZTAŁCENIE I KARIERA ZAWODOWA:

1973 Ogólne świadectwo wykształcenia, poziom zaawansowany, w Kopenhadze.

1977 Zatrudnienie w czasie studiów w Departamencie Ceł Ministerstwa Finansów.

1981 Magisterium (Master of Science) z ekonomii na Uniwersytecie Kopenhaskim.

1981 Zatrudnienie w Organie Nadzorczym Instytucji Hipotecznych.

1982 Dyplom w zakresie Handlu â�� główny kierunek: Finanse i Bankowość â�� w Kopenhaskiej Szkole Ekonomii i Zarządzania Biznesowego.

1982 Kierownik sekcji w Duńskiej Radzie ds. Kredytowania Eksportu (EKR) â�� Wydział Kredytów.

1986 Kierownik sekcji w Duńskiej Radzie ds. Kredytowania Eksportu â�� Wydział Gwarancji Międzynarodowych.

1989 Dyrektor ds. Marketingu i Przyjęć w IEU Institute of Management, Dżakarta, Indonezja.

1990 Konsultant w Centrum Współpracy z Danią, Dżakarta, Indonezja.

1992 Kierownik Sekcji w Ministerstwie Przemysłu, Departament Planowania.

1993 Dyrektor Regionalny Nordic Development Fund /Nordic Investment Bank in Helsinki, Finlandia.

1996 Dyrektor Wydziału w Duńskim Funduszu Kredytowania Eksportu, Pion Reasekuracji i Marketingu.

1998 Zastępca Dyrektora Naczelnego w Tryg-Baltica International, Zagraniczne Spółki Zależne (Polska).

2001 Starszy Wiceprezes w Tryg-Baltica (Nordea), Departament Strategii i Rozwoju Biznesu, Sekretariat Zarządu.

2002 Starszy Wiceprezes w Tryg Vesta Group, Departament Strategii i Planowania, Sekretariat Dyrektora Generalnego.

2003 Dyrektor ds. Sprzedaży (Klienci Indywidualni), Bank Regionalny Nordea, Polska i Kraje Bałtyckie.

IMIĘ I NAZWISKO: Henrik Mogensen

ROK URODZENIA: 1955

OBYWATELSTWO: duńskie

Wykształcenie: Magisterium (Master Degree) w dziedzinie Finansów i Księgowości, w Kopenhaskiej Szkole Ekonomii i Zarządzania Biznesowego, 1981 r.

KARIERA ZAWODOWA

2000 do dnia dzisiejszego: Dyrektor Pionu Bankowości Korporacyjnej w Nordea

Odpowiedzialny za pion obejmujący zasięgiem działania całą Europę Północną i składający się z Departamentów: Bankowości Korporacyjnej, Bankowości Inwestycyjnej (Finansowanie Przedsiębiorstw), Zarządzania Gotówką, Finansowania Handlu, Projektów i Eksportu, Finansowania Przejęć, Kustoszownictwa, itd. W ramach Pionu zatrudnionych jest ponad 1000 osób.

Ustalił pozycję Banku Nordea jako banku nr 1 dla dużych przedsiębiorstw z rejony Europy Północnej. Pomimo tradycyjnego nastawienia Nordei na działalność detaliczną, segment bankowości dużych przedsiębiorstw jest obecnie najbardziej dochodowym segmentem w Grupie Nordea.

Odpowiedzialny za wykorzystanie długiego szeregu efektów synergii kosztowej, które pojawiły się po założeniu Grupy Nordea, częściowo poprzez zamknięcie pewnej liczby oddziałów w Europie Północnej.

Dość znacznie zreorganizował działalność poprzez wprowadzenie nowego konceptu Zarządzania Relacjami z Klientem (CRM), radykalnie zmieniając skład osobowy zespołu zarządzającego, a także poprzez istotne redukcje kadrowe oraz ograniczenie kosztów ogólnych, zmniejszenie sumy bilansowej, wprowadzenie podwyżek cen, zaprojektowanie i wdrożenie aktywnego modelu zarządzania portfelem, itp.

Według Greenwich, Nordea jest obecnie niezagrożonym liderem w rejonie Morza Bałtyckiego. Niedawno otrzymała nagrodę miesięcznika Euromoney jako â��Najlepszy Bank Zarządzający Gotówką w Rejonie Morza Bałtyckiego. Uzyskała także najwyższą ocenę w zakresie â��tworzenia wartości i najlepszych praktyk" w Ameryce Północnej i Europie, na podstawie niedawnego badania przeprowadzonego przez Boston Consulting Group, itd.

1998 â�� 2000: Członek Zarządu Unibank A/S, z siedzibą w Kopenhadze

Odpowiedzialny za działalność w zakresie Dużych Przedsiębiorstw, Bankowości Instytucjonalnej, Finansowanie Handlu i Eksportu oraz międzynarodową sieć oddziałów Unibanku (w tym oddziały w Europie Północnej).

Zreorganizował działalność poprzez wdrożenie nowych zasad obsługi klienta, w tym nowej koncepcji CRM. Znacznie poprawiona została dochodowość, częściowo dzięki bezwzględnej redukcji kosztów. Dość znacznie została zredukowana sieć oddziałów a filie w Azji zostały zamknięte. Unibank wyprzedził Danske Bank jako podstawowy bank dużych przedsiębiorstw w Danii, według Greenwich.

1995 � 1998: Standard Chartered Bank

1998: Dyrektor Regionalny, Azja Południowo-Wschodnia, Pion Bankowości Korporacyjnej i Instytucjonalnej z siedzibą w Singapurze

Głównym zadaniem było zwiększenie zakresu działalności SCB (także w segmentach MM i MSP) w krajach Azji Połudnowio-Wschodniej â�� tzw. "Tygrysach Gospodarczych". Geograficzny obszar odpowiedzialności obejmował także Australię i Indie.

Ponadto był odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie pierwszego, wszechstronnego systemu CRM w SCB. System miał zasięg globalny i obejmował wszystkie segmenty klientów korporacyjnych i instytucjonalnych.

1998: Dyrektor Departamentu Bankowości Korporacyjnej i Instytucjonalnej w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Europie, z siedzibą w Londynie

Powierzono mu zadanie stworzenia koncepcji â��Jednego Banku" poprzez skonsolidowanie działalności hurtowej w Londynie. Obszary odpowiedzialności to Bankowość Korporacyjna, Bankowość Instytucjonalna, Kustoszownictwo, Kredyty Konsorcjalne, Sprzedaż Aktywów, Finansowanie Projektów i Strukturyzowane, Finansowanie Handlu, Sprzedaż Produktów Cash Management oraz różne związane z tą działalnością jednostki operacyjne.

1997 â��1998 Dyrektor Departamentu Bankowości Korporacyjnej w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Europie

Głównym obszarem zainteresowania były spółki międzynarodowe o standardzie inwestycyjnym, z siedzibą w Europie kontynentalnej i w Zjednoczonym Królestwie.

Przeprowadził gruntowną restrukturyzację i zmienił nastawienie biznesowe. Zatrudnienie zostało zredukowane o ponad połowę, nastąpił znaczny wzrost przychodów a wynik zwiększył się ponad dwukrotnie.

1995 â�� 1997 Dyrektor, Europejska Bankowość Korporacyjna

Zajmował szereg stanowisk i był sukcesywnie awansowany. Kierownik Zespółu ds Regionu Europy Północnej, Niemiec, Szwajcarii i europejskiego przemysłu farmaceutycznego.

1991 � 1995: The Chase Manhattan Bank, N.A.

1993 â�� 1995: Dyrektor Zarządzający, Współdyrektor Departamentu Finansów Korporacyjnych Europy Północnej; miejsce pracy â�� Londyn

Departament został stworzony poprzez połączenie wszystkich jednostek obsługujących klientów z Europy Północnej i poprzez zamknięcie istniejącej sieci oddziałów w Europie Północnej.

Strategia oparta na stosunkach, mająca na celu rozwinięcie szerokiej współpracy w dziedzinie finansów korporacyjnych z określoną liczbą spółek o standardzie inwestycyjnym.

Osobiście kierował całokształtem działalności w rejonie Europy Północnej, Holandii, Irlandii, Niemczech, Szwajcarii i Austrii, a także działalnością European Foods Group.

Działalność przynosząca dotąd straty została skutecznie uzdrowiona a plany budżetowe były konsekwentnie przekraczane we wszystkich latach.

1990 â�� 1993: Dyrektor Zarządzający European Foods Groups, miejsce pracy: Londyn

Stał na czele nowego projektu banku Chase, związanego z przemysłem europejskim, który zastąpił poprzednie podejście oparte na geograficznym położeniu. Kierowałem "siecią żywnościową", składającą się ze specjalistów z dziedziny żywności oraz Fuzji i Przejęć, w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Niemczech i we Włoszech.

Główny nacisk w dziedzinie Fuzji i Przejęć w ramach podejścia wieloproduktowego.

1988 � 1990: Dyrektor Krajowy, Chase Denmark

Kierował â��pełnym oddziałem", zawierający dealing room. Został awansowany z zadaniem przywrócenia dochodowości oddziału, częściowo poprzez zastosowanie koncepcji miejscowej bankowości inwestycyjnej.

Chase Denmark stał się najbardziej dochodowym oddziałem banku Chase Manhattan i jednostką przynoszącą największe przychody (bezwzględne) na polu bankowości inwestycyjnej.

1986 � 1988: �New Business Officer", Chase Investment Bank Ltd., Londyn.

Kierował sprzedażą produktów bankowości inwestycyjnej/DCM w regionie Europy Północnej. Głównymi produktami były euroobligacje, produkty zarządzania ryzykiem stopy procentowej, kredyty konsorcjalne i ECP. Był najlepszym sprzedawcą pod względem ilości transakcji zawartych w imieniu Chase w Europie.

1982 � 1986: Relationship Manager, Chase Denmark

Został zatrudniony przede wszystkim w celu zbudowania portfela duńskich przedsiębiorstw. Powierzono mu kierownictwo Banku Korporacyjnego w Danii i awansowano na Zastępcę Dyrektora Zarządzającego oddziału w roku 1985.

1998 â�� 1992 Stażysta kredytowy, Chase London

Ukończył dziewięciomiesięczny program Szkolenia Kredytowego Banku Chase a następnie otrzymał specjalny, trzymiesięczny przydział przy Zarządzie w Londynie

Nowo powołani członkowie Rady nadzorczej nie wykonują działalności konkurencyjnej w stosunku do pełnionej funkcji w Nordea Bank Polska S.A., a także nie są wpisani do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych.

Data autoryzacji: 13.05.05 09:27

Kazimierz Głowacki - Członek Zarządu

Asbjorn Hoyheim - Członek Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »