PMPG (PGM): Podpisanie porozumienia inwestycyjnego z firmą Smart Marketing Solutions - wydawcą magazynu kwartalnego "MaleMEN" - raport 54

Raport bieżący nr 54/2008
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A.(PMPG), informuje iż w dniu 22 września 2008 roku podpisał porozumienie inwestycyjne (Porozumienie) ze spółką Smart Marketing Solutions (SMART) reprezentowaną przez Andrzeja Miękusa. Porozumienie dotyczy udziału PMPG jako inwestora strategicznego w projekcie wydawniczym związanym z wprowadzeniem na rynek ekskluzywnego magazynu kwartalnego "MaleMEN".

Realizacja porozumienia nastąpi w oparciu o spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością Next Media (Next Media), która przejmie od SMART wszelkie umowy związane z wydawaniem magazynu "MaleMEN", w tym w szczególności umowy dotyczące sprzedaży powierzchni reklamowych, dystrybucji magazynu oraz tworzenia treści. W pierwszym etapie, w wyniku finalizacji wstępnych rozmów PMPG nabędzie udziały Next Media, a następnie już wspólnie ze SMART dokona podwyższenia kapitału zakładowego z 50 tys. zł do kwoty 500 tys. zł. PMPG obejmie 50 proc. udziałów w spółce Next Media w zamian za podwyższenie kapitału o kwotę 450.000 zł - płatne w taki sposób, że całość kapitału spółki będzie wynosiła 500.000 zł, z czego 200.000 zł zostanie opłacone przez PMPG, a pozostała część - 250.000 zł, zostanie udzielone SMART w formie pożyczki od PMPG S.A. na opłacenie dalszych 50 proc. podwyższonego kapitału zakładowego w Next Media.

Reklama

Jeżeli realizacja projektu wymagała będzie kolejnych dopłat, PMPG obejmie je poprzez podwyższenie kapitału lub udzielenie pożyczki konwertowanej na udziały.

Kwartalnik "MaleMEN" znakomicie uzupełni portfolio Platformy Mediowej Point Group, która do swoich czasopism związanych z popkulturą i kulturą czasu wolnego stopniowo włącza też rynek premium - rynek luksusowych czasopism z najwyższej półki kierowanych do bardzo precyzyjnie określonych grup odbiorców.

Zgodnie z przyjętymi założeniami porozumienia pierwszy numer magazynu "MaleMEN" trafi na rynek już na początku października 2008 r. Redaktorem naczelnym magazynu jest Olivier Janiak, funkcję fashion editora pełni Robert Serek, a dyrektorem artystycznym został Louis Flannigan. Andrzej Miękus, prezes Smart Marketing Solutions, ma objąć funkcję prezesa Next Media, wydawcy "MaleMEN". Magazyn w dużym stopniu będzie traktował o modzie i stylu, tyle że opowiedzianym przez pryzmat ludzi z charyzmą.

Nakład "MaleMEN" ma wynosić ok. 70 tys. egzemplarzy, z czego 50 tys. wysyłanych będzie bezpośrednio do uczestników wybranych programów lojalnościowych partnerów wydawcy. Wśród partnerów strategicznych magazynu są m.in. Vistula&Wólczanka S.A., Deutsche Bank oraz Bentley. Ok. 10 000 egzemplarzy trafi do ściśle wyselekcjonowanych miejsc (sklepy sieciowe partnerów, luksusowe hotele, restauracje, ośrodki SPA), a jedynie kilka tysięcy będzie dostępnych w otwartej sprzedaży.

Jeżeli po wydaniu pierwszych 3 numerów całość przedsięwzięcia spełni oczekiwania inwestycyjne PMPG , zgodnie z treścią Porozumienia PMPG zobowiązuje się odkupić od SMART dodatkowe 10% udziałów w Next Media za kwotę 500.000 zł - co stanowi równowartość wartości licencji (wkład dotychczasowej pracy w zakresie przygotowania całości koncepcji magazynu "MaleMEN" przez spółkę SMART). Płatność za udziały nastąpi w gotówce oraz akcjami podlegającymi ograniczonemu obrotowi. Po transakcji, PMPG będzie posiadała pakiet większościowy, stanowiący 60% Next Media.
Michał M. Lisiecki - Prezes Zarządu

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: marketing | Smart | platformy | Point Group SA | porozumienia | Raport bieżący
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »