MAKARONPL (MAK): Opinia Rady Nadzorczej ws. oceny sytuacji Spółki w 2006 r. - raport 32

Raport bieżący nr 32/2007
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Zgodnie z pkt. 18 "Dobrych praktyk spółek publicznych" Zarząd Makarony Polskie S.A. przedstawia opinię Rady Nadzorczej Makarony Polskie S.A. w sprawie oceny sytuacji Spółki w 2006 roku.

Zgodnie z art. 382 §1 Kodeksu spółek handlowych i §19 pkt a Statutu Spółki Rada Nadzorcza w roku 2006 sprawowała stały nadzór nad działalnością Spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności oraz rozpatrywała i oceniała kwartalne raporty Zarządu z realizacji planu finansowego Spółki.

Reklama

Rada Nadzorcza pozytywnie ocenia działalność Makarony Polskie S.A. i kierującego Spółką Zarządu w 2006 r. W ocenie Rady Nadzorczej okres ten cechowały dynamiczny rozwój i systematyczne umacnianie pozycji rynkowej Makarony Polskie S.A. Roczne przychody ze sprzedaży Spółki w porównaniu z rokiem 2005 wzrosły o 84% tj. z 25,4 mln zł w roku 2005 do 46,7 mln zł w roku 2006, a zysk netto zwiększył się 50-krotnie - z 36,6 tys. zł w 2005 r. do 1.821,7 tys. zł. w 2006 r.

Stabilne podstawy do tak intensywnego wzrostu stworzył rok 2005, który był rokiem realizacji intensywnych inwestycji w posiadany park maszynowy, w tym inwestycji w kompleksową wymianę systemów pakowania oraz modernizację linii technologicznych. Inwestycje te zostały zakończone w styczniu 2007 r. i pozwoliły na poprawę jakości wytwarzanego makaronu. Poprawa możliwości technicznych została wsparta dodatkowo dokonaną przez Zarząd zmianą priorytetu długoterminowego ze strategii ukierunkowanej na maksymalizację wolumenu sprzedaży na korzyść wzrostu marży z realizowanej sprzedaży.

Na podstawie przeprowadzonych badań konsumenckich Zarząd przygotował nową strategię produktową przewidującą wprowadzenie na rynek nowych marek makaronu wysokiej jakości oraz istotne wsparcie marketingowe nowych produktów. Sztandarowymi produktami Spółki zostały: plasowany w segmencie Premium makaron Sorenti - kreowany na nowoczesny makaron włoski (100% pszenicy durum) oraz pozycjonowany na średniej półce cenowej Makaron Staropolski o wizerunku tradycyjnego polskiego makaronu domowego. Wprowadzenie makaronu Sorenti jako sztandarowej marki Spółki wsparte zostało regionalną kampanią reklamową prowadzoną przy wykorzystaniu różnorodnych mediów: regionalna telewizja TVP3 (sponsoring prognozy pogody w "Prime time"), kampania outdoor, oraz emisje w prasie handlowej i regionalnej.

Spółka położyła duży nacisk na rozwój sieci sprzedaży w Handlu Tradycyjnym i lepsze pokrycie mapy kraju siecią dystrybucji. Zgodnie z przyjętą strategią, Zarząd podjął działania mające na celu zwiększanie skali działalności, poprawę organizacji i wizerunku firmy oraz jej produktów. Analizie poddano efekty finansowe osiągane na poszczególnych produktach oraz dokonano zmian ukierunkowanych na poprawę rentowności.

W Spółce wprowadzono nowy system wynagradzania, który lepiej niż poprzedni łączy efektywność pracy z wynagrodzeniem otrzymywanym przez pracowników (szczególnie widoczne jest to na stanowiskach bezpośrednio produkcyjnych).

Rok 2006 był również okresem intensywnych przygotowań mających na celu wprowadzenie akcji Spółki do obrotu giełdowego oraz przejęcia firmy Stoczek Sp. z o.o. produkującej dania gotowe.

W trakcie zwiększania skali działalności Spółka napotkała problemy wynikające z niedoboru mocy produkcyjnych w wyniku których produkcja niektórych form makaronu np. kluseczki walcowane i gniazda, jak również część produkcji makaronów tłoczonych zlecana była na zewnątrz. Dążąc do wyeliminowania takiej sytuacji Zarząd podjął działania mające na celu przeprowadzenie w 2007 r. inwestycji w środki trwałe. Zawarta została umowa inwestycyjna z firmą ANSELMO na zakup linii do produkcji form krótkich makaronu, prowadzone są również analizy dotyczące opłacalności zakupu linii technologicznej do produkcji gniazd i uruchomienia produkcji kluseczek walcowanych.

Na nakłady inwestycyjne poniesione w roku 2006 Spółka pozyskała fundusze unijne:

ď�źmodernizacja linii krótkiej w Płocku i unowocześnienie systemów pakowania - 1,2 mln zł

ď�źpozyskanie kapitału z emisji publicznej - 250 tys. zł
Paweł Nowakowski - Prezes Zarządu

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: makarony | 18+ | makaron | Raport bieżący | +18
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »