PMPG (PGM): Nowa prognoza wyników finansowych Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group - raport 50

Raport bieżący nr 50/2009
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Działając zgodnie z § 31 ust. 2 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych (...) Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. (PMPG, Spółka) informuje, że w związku z procesem konsolidacji i weryfikacji wyników finansowych Grupy Kapitałowej PMPG za III kwartał 2009 r. w dniu 5 listopada 2009 r. podjął uchwałę o dokonaniu korekty prognoz wyników finansowych Grupy Kapitałowej PMPG na rok obrotowy 2009.

Reklama

Skorygowana prognoza zakłada przychody ze sprzedaży na poziomie 88 mln zł oraz zysk operacyjny na poziomie 18 mln zł. Oznacza to wzrost przychodów w stosunku do wyników 2008 r. o 24,6 proc. (70,7 mln). Zysk operacyjny wzrośnie natomiast jedynie ponad dwukrotnie - o 131 proc. (z 7,8 mln), podobnie jak zysk brutto, który ma wynieść 18,6 mln, co również daje wzrost o 131 proc. w stosunku do roku 2008 (8,04 mln).

Prognoza wyników finansowych GK PMPG na rok obrotowy 2009 została opublikowana w raporcie bieżącym nr 8/2008 z dn. 5 marca 2008 r. przedstawiając następujące wartości:

Przychody ze sprzedaży: 116.365.000 zł

Wynik operacyjny: 29.952.000 zł

Wynik brutto: 30.196.000 zł

Znaczna zmiana mikro- i makrootoczenia zintensyfikowała dodatkowo efekt nakładających się przemian

w sposobie konsumpcji mediów i sposobu prowadzenia kampanii reklamowych. "Stare media" i technologie zastępowane są "nowymi mediami" - m.in. znacząco spada znaczenie rynku prasy na rzecz technologii internetowych i mobilnych, a za tym postępują zmiany w strukturze przychodów i kosztów firm działających na rynku mediów i reklamy. Dla PMPG ten obszar jest głównym źródłem przychodów, co spowodowało, iż w 2009 r. zarząd PMPG skupił się w znacznie większym stopniu niż zakładał pierwotnie na transformacji i rozbudowie zasobów spółki oraz przygotowaniu do aliansów strategicznych. W ocenie Zarządu, jest to bowiem niepowtarzalna okazja do przeprowadzenia zmian, które pozwolą PMPG na dynamiczny, stały

i trwały wzrost przychodów w kolejnych latach i znaczącą zmianę jej pozycji na rynku mediów.

Proces przygotowań do potencjalnych akwizycji i analiza interesujących segmentów rynku, m.in. Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita (segment prasy opiniotwórczej i daily news), TV PULS (segment telewizji, cyfryzacji mediów i multimediów) oraz negocjacje z międzynarodowymi koncernami mediowymi okazały się żmudne i czasochłonne, ale w ocenie zarządu bardzo owocne, czego efektem powinna być finalizacja istotnych umów w najbliższych miesiącach.

Istotna część przedstawionych w 2008 r. prognoz była opracowana z uwzględnieniem intensywnego rozwoju Spółki w zakresie nowych mediów, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu. Przygotowana jeszcze w 2007 r. internetowa strategia Spółki jest wdrażana konsekwentnie, ale ze znaczącym opóźnieniem. Wynika to

z mniejszej ilości dostępnych środków finansowych niż spółka zakładała w swoim cash flow (na mniejsze

o ok. 50% wpływy z emisji nałożyła się konieczność większego kredytowania partnerów biznesowych, co jest wprawdzie praktyką na rynku mediów - jednak terminy płatności uległy niespotykanym dotąd wydłużeniom).

Od października 2009 r. za opracowanie i wdrożenie skorygowanej strategii PMPG w zakresie Internetu

i nowych mediów odpowiada Benita Jakubowska, wcześniej odpowiedzialna za rozwój serwisów internetowych Polskapresse oraz Agory, która przejęła obowiązki od członka Zarządu PMPG, uprzednio nadzorującego ten obszar działalności spółki. Niebawem spółka publicznie przedstawi swoją strategię

w zakresie nowych mediów, która będzie zakładała znaczące przyspieszenie rozwoju w tym obszarze.

Dodatkowym czynnikiem spowalniającym był fakt sprzedaży przez PMPG Agencji Full Interactive, co spowodowało, iż znacznemu zwiększeniu uległy wskaźniki i koszty tworzenia przedsięwzięć w nowych mediach z uwagi na konieczność zakupu usług po stawkach rynkowych. W zamian jednak powinno istotnie wzrosnąć tempo powstawania nowych projektów.

Trudniejsza również niż zakładały prognozy okazała się sytuacja na rynku Premium SMS. W związku

m.in. z rosnącą konkurencją i spadającymi marżami, PMPG zdecydowała się na częściowe wygaszenie działalności spółki AdMobile i przeniesieniu części jej działalności do agencji marketingowej full service BTL Point Group, co ma mieć wpływ na zwiększenie marżowości poprzez oferowanie usługi kompleksowej w tym zakresie.

Zmiany na rynku reklamy nie pozostają bez wpływu na wyniki zakupionej w 2008 r. spółki Media Works, która ponadto wymagała zmian w systemie zarządzania i prowadzenia działalności. W spółce obecnie trwa restrukturyzacja i renegocjacje kontraktów, które powinny doprowadzić do zwiększenia rentowności.

Na konieczność weryfikacji prognoz z 2008 r. wpłynęła również restrukturyzacja Działu Sprzedaży i wymiana kadry zarządzającej ww. działem, która nie podołała oczekiwanemu przez Zarząd PMPG wysoko zdefiniowanemu wyzwaniu stworzenia nowych struktur i standardów sprzedaży na poziomie Grupy PMPG. Obecnie restrukturyzacja Działu Sprzedaży została zakończona, trwają też zaawansowane prace nad ostatecznym wdrożeniem systemu CRM, który powinien usprawnić proces sprzedaży w spółkach Grupy PMPG. W II i III kwartale 2009 r. wymienione zostało ponad 80% zespołu sprzedaży mediów tradycyjnych i 90% zespołu sprzedaży nowych mediów.

Rok 2009 był trudny dla całego rynku mediów. Wobec konieczności przystosowania się do nowych warunków rynkowych, Zarząd PMPG skupił się nie tyle na bieżącym wyniku, którego wzrost obecnie jest i tak ponaddwukrotny w odniesieniu rok do roku, ale na pozyskaniu zasobów, które dadzą Spółce impuls do dynamicznego wzrostu w kolejnych latach. Powyższe działania powodują, że w 2010 rok PMPG wejdzie

z nową, agresywną strategią, która pozwoli skorzystać z dynamiki w najatrakcyjniejszych obszarach

i wzmocnić pozycję Spółki na rynku mediów w sposób trwały.

Emitent będzie na bieżąco monitorował realizację przyjętych prognoz, a w przypadku, gdy jedna

z prognozowanych pozycji będzie różniła się o co najmniej 10%, zostanie przedstawiona korekta prognozy. Ponadto w raportach kwartalnych Zarząd PMPG będzie odnosił się do możliwości realizacji prognoz wyników finansowych przekazanych do publicznej wiadomości
Michał M/. Lisiecki - Prezes Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »