RAINBOW (RBW): Nabycie aktywów o znacznej wartości - nabycie 100% udziałów w spółce Biuro Podróży ABC Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu - raport 19

Raport bieżący nr 19/2008
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Zarząd Rainbow Tours Spółki Akcyjnej z siedzibą w Łodzi ("Spółka") informuje, zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 1) i pkt 3) Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19.10.2005 r. w sprawie informacji bieżących

i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych (Dz.U. nr 209, poz. 1744),

że w dniu 14 maja 2008 roku Spółka nabyła aktywa o znacznej wartości w postaci 100 udziałów w spółce Biuro Podróży ABC Spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu.

Reklama

"ABC" to największa w Wielkopolsce sieć niezależnych biur podróży, sprzedająca z dużym sukcesem ofertę kilkunastu tour operatororów.

Nabycie 100 udziałów w spółce Biuro Podróży ABC Sp. z o.o. nastąpiło w wyniku zawarcia przez Spółkę, w dniu 14 maja 2008 roku, dwóch umów sprzedaży udziałów z dotychczasowymi udziałowcami: Filipem Kasperaszkiem, od którego nabyto 90 udziałów o wartości nominalnej 500 zł każdy udział, za łączną cenę sprzedaży w wysokości 4.770.000 zł oraz Piotrem Kasperaszkiem, od którego nabyto 10 udziałów o wartości nominalnej 500 zł każdy, za łączną cenę sprzedaży w wysokości 530.000 zł.

Łączna wartość transakcji wynosi 5.300.000,00 i zostanie zapłacona w dwóch ratach, z czego 4.600.000,00 zostaną przekazane właścicielom biura w dniu podpisania umowy sprzedaży udziałów, a pozostałe 700.000,00 zł trafi do dotychczasowych właścicieli w kwietniu 2009 roku, o ile właściciele (do końca br. nadal zatrudnieni w spółce) osiągną założony na 2008 wynik netto w wysokości 1.000.000,00 zł.

W wyniku zawarcia obu w/w umów Rainbow Tours SA nabyła 100 udziałów w spółce Biuro Podróży ABC Sp. z o.o., o łącznej wartości nominalnej wynoszącej 50.000 zł, stanowiących 100% kapitału zakładowego tej spółki i uprawniających do 100% głosów na jej Zgromadzeniu Wspólników.

Nabyte na podstawie powyższych umów udziały uznano za aktywa znaczące ze względu na fakt,

iż łączna cena sprzedaży wynikająca z zawarcia przedmiotowych transakcji nabycia udziałów stanowi wartość przekraczającą 10% wartości kapitałów własnych Spółki.

Źródłem finansowania nabycia aktywów w postaci udziałów w spółce Biuro Podróży ABC Sp. z o.o.

z siedzibą w Poznaniu są środki pochodzące z publicznej emisji akcji zwykłych na okaziciela serii E, zgodnie z założonymi celami emisji. Charakter inwestycji Spółka określa jako długoterminowy.

Pomiędzy Rainbow Tours SA oraz jej osobami zarządzającymi i nadzorującymi, a sprzedającymi udziały w spółce Biuro Podróży ABC Sp. z o.o., Filipem Kasperaszkiem i Piotrem Kasperaszkiem, poza powiązaniami wynikającymi z zawarcia w/w umów sprzedaży udziałów nie istnieją żadne powiązania.

Zgodnie z postanowieniami w/w umów, działalność operacyjna Spółki Biuro Podróży ABC Sp. z o.o., zostanie przekazana Rainbow Tours SA według stanu wynikającego z ksiąg rachunkowych na dzień 31 maja 2008 roku.

Akwizycje mniejszych podmiotów działających na rynku to jeden z celów emisyjnych. Rainbow Tours interesował się różnymi spółkami, między innymi zajmującymi się organizacją wyspecjalizowanych wyjazdów. Ostatecznie zdecydował się na zakup sieci biur podróży, która z dużymi sukcesami sprzedaje ofertę kilkunastu tour operatorów.

Sprzedaż brutto (przez sprzedaż brutto rozumie się pełne wartości sprzedanych imprez turystycznych. Dokonano takiej prezentacji dla zachowania porównywalności z przychodami emitenta. W księgach ABC ujmowana będzie marża uzyskana od touroperatorów) przejmowanej spółki od 2004 roku wzrosła z 3 mln zł do prawie 30 mln zł.

Zysk netto w roku 2007 wynosił ponad 570 tys. zł. Zarząd Rainbow Tours prognozuje, iż w tym roku sprzedaż brutto wyniesie ok. 45 mln zł przy zysku netto 1 mln zł. Prognoza na 2009 to odpowiednio 60 mln zł i 2 mln zł zysku netto.

Plany nowego podmiotu to utrzymanie marki ABC i jej dalszy rozwój. Będzie ona rozwijana jako niezależna sieć sprzedaży typu "multiagent" z ofertą większości głównych tour operatorów i biurami początkowo tylko w Zachodniej Polsce, a później w całym kraju. Nowe oddziały są planowane tylko i wyłącznie w centrach handlowych m.in. w Szczecinie, Gnieźnie, Kaliszu, Gorzowie, Lesznie, Wrocławiu i Zielonej Górze.

Zgodnie z założeniami, do 2012 roku przejmowany podmiot zdobędzie pozycję największej multiagencyjnej sieci sprzedaży detalicznej w centrach handlowych w całym kraju.
Remigiusz Talarek - Wiceprezes Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »