PHARMENA (PHR): Raport miesięczny za kwiecień 2012r. - raport 19

Zarząd Pharmena S.A. przekazuje raport miesięczny za kwiecień 2012 roku:



1. Opis tendencji i zdarzeń w otoczeniu Emitenta


Według Zarządu, w kwietniu 2012r. w otoczeniu Emitenta nie wystąpiły żadne zjawiska czy tendencje, które mogłyby mieć istotny wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.


W kwietniu 2012r. Pharmena S.A. rozwijała sieć sprzedaży oraz podejmowania działania marketingowe w celu zwiększenie przychodów ze sprzedaży oferowanych produktów.


Reklama

W kwietniu 2012r. Spółka kontynuowała prace badawczo-rozwojowe nad nowymi produktami oraz poszukiwania nowych zastosowań substancji czynnych chronionych patentami i zgłoszeniami patentowymi należącymi do Spółki.


W dniu 13 kwietnia 2012r. Emitent ogłosił zaktualizowaną Strategię Spółki na lata 2012-2015. Zgodnie z tą strategią działalność Spółki obejmować będzie trzy obszary tj. prowadzenie badań klinicznych nad innowacyjnym lekiem przeciwmiażdżycowym, produkcję innowacyjnych dermokosmetyków oraz produkcje innowacyjnego suplementu diety opartego o 1-MNA stosowanego do zaspokajania szczególnych potrzeb żywieniowych w profilaktyce miażdżycy. Wejście na rynek suplementów diety pozwoli na uzyskanie dodatkowych, istotnych przychodów z zastosowania substancji czynnej 1-MNA.


W zakresie działalności dermokosmetycznej Spółka zamierza do 2015r. osiągnąć ponad dwukrotny wzrost przychodów. W celu realizacji postawionego celu Spółka planuje poszerzenie dystrybucji swoich produktów oraz wprowadzenie nowych produktów (9 nowych produktów w 2012r.).

Spółka również planuje, celem uzupełnienia oferty, wprowadzić na rynek w II połowie br. innowacyjny suplement diety Dermena Complex w postaci kapsułek hamujących wypadanie włosów. Spółka planuje w okresie 2-3 lat od daty wprowadzenia produktu osiągnąć 10% udział w rynku wartym 76 mln zlotych (wg IMS).

Kontynuowane będą też działania zmierzające do udzielenia licencji na sprzedaż dermokosmetyków na 15 kluczowych rynkach Europy i Rosji na których posiada ochronę patentową. Spółka planuje udzielenie pierwszej licencji w 2013 roku.


Wprowadzenie na rynek innowacyjnego suplementu diety (nowa żywność) opartego na 1-MNA stosowanego do zaspokajania szczególnych potrzeb żywieniowych w profilaktyce miażdżycy stanowić będzie nowy obszar działalności Spółki. Szacuje się, iż w samej Polsce 18 mln osób jest zagrożonych miażdżycą, z czego tylko 8 mln osób jest tego świadoma. Rynek w Polsce preparatów OTC w kategorii "Serce i układ krwionośny" w 2011 roku szacowany był na 271 mln złotych (dane IMS). Spółka planuje w okresie 3 lat od daty wprowadzenia produktu osiągnąć 6% udział w rynku, docelowo 12%.

Spółka planuje przeprowadzenie procesu rejestracji produktu jako nowej żywności w ramach procedury europejskiej, która umożliwi wprowadzenie produktu na rynkach krajów członkowskich. Spółka planuje zarejestrować suplement diety w 2013 roku.


W zakresie projektu leku przeciwmiażdżycowego zawierającego 1-MNA Spółka planuje kontynuować badania kliniczne w celu potwierdzenia skuteczności leku oraz działań niepożądanych w wyższych dawkach. W ocenie Spółki przeprowadzenie powyższych badań zwiększy możliwości komercjalizacji leku wśród największych innowacyjnych koncernów farmaceutycznych (Big Pharma). Historyczne transakcje unikalnych innowacyjnych terapii w tej branży będących w drugiej bądź po II fazie badań klinicznych zawierały się w przedziale 400-600 mln USD. Potencjalne przychody z komercjalizacji leku 1-MNA mogą mieć bardzo istotny wpływ na wyniki finansowe Spółki. Rynek leków w dyslipidemii szacowany jest w 2012r. na około 42 mld USD. Wprowadzenie leku o korzystnych właściwościach terapeutycznych bez działań ubocznych występujących w obecnie dostępnych terapiach będzie przełomem w leczeniu dyslipidemii.

Planuje się finansowanie dalszych badań klinicznych w drodze nowej emisji akcji. Pozyskane środki pozwolą na przeprowadzenie badań biodostępności i fazy II. Szacowany budżet związany z powyższymi badaniami wynosi 5 mln USD. Spółka planuje przeprowadzić badania kliniczne w Kanadzie.




2. Realizacja celów emisji


W kwietniu 2012r. Pharmena S.A. nie wydatkowała bezpośrednio środków pieniężnych na cele emisyjne. Natomiast w omawianym miesiącu spółka zależna Cortria Corporation wydatkowała środki na przygotowanie dokumentacji zgłoszeniowej, formulacji tabletek oraz badania na modelach zwierzęcych, które były przeprowadzone w 2011 roku.


3. Zestawienie raportów publikowanych przez Emitenta w okresie od 01.04.2012r. do 30.04.2012r.


W okresie objętym niniejszym raportem Pharmena S.A. opublikowała następujące raporty w systemie EBI:


Raport roczny nr 13/2012 z dnia 02-04-2012r. - Raport Roczny za rok 2011


Raport bieżący nr 14/2012 z dnia 13-04-2012r. - Ogłoszenie o zwołaniu ZWZ w dniu 14 maja 2012 r.


Raport bieżący nr 15/2012 z dnia 13-04-2012r. - Planowane zmiany Statutu podczas ZWZ w dniu 14 maja 2012r.


Raport bieżący nr 16/2012 z dnia 13-04-2012r. - Zaktualizowana Strategia Spółki na lata 2012-2015


Raport bieżący nr 17/2012 z dnia 16-04-2012r. - Raport miesięczny za marzec 2012r.


W okresie objętym niniejszym raportem Pharmena S.A. opublikowała następujące raporty w systemie ESPI:


Raport bieżący nr 02/2012 z dnia 13-04-2012r. - Ogłoszenie o zwołaniu ZWZ w dniu 14 maja 2012 r.



4. Kalendarz inwestora dotyczący maja 2012r.


14.05.2012r. - Zwyczajne Walne Zgromadzenie Pharmena S.A.


14.05.2012r. - publikacja raportu za I kwartał 2012r.


Do 14.06.2012r. zostanie opublikowany raport miesięczny za maj 2012r.


Podstawa prawna: pkt. 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy z dnia 31 listopada 2008 r. - "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect".





Osoby reprezentujące spółkę:
Konrad Palka - Prezes Zarządu
Marzena Wieczorkowska - Wiceprezes Zarządu

GPW
Dowiedz się więcej na temat: PHARMENA | kwiecień | EUROSNACK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »