Browary będą walczyć z konkurencją; wzrośnie segment piw niepasteryzowanych

W 2015 roku Produkcja piwa w Polsce spadła o 1,1 proc. wobec roku 2014 i wyniosła 39,43 miliona hektolitrów. W 2016 roku w branży piwnej nadal można spodziewać się znaczącej konkurencji cenowej, braku wzrostów wolumenowych i spadku rynku pod względem wartości.

Nastąpi też wzrost sprzedaży piw niepasteryzowanych i niskoalkoholowych - ocenia Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Od kilku lat mamy do czynienia w zasadzie z tymi samymi trudnościami. Na pewno w dalszym ciągu kluczowym wyzwaniem, będzie znacząca konkurencja cenowa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Nie przewidujemy też, aby zwiększył się poziom konsumpcji, czyli rynek wolumenowo nie wzrośnie, natomiast może nadal tracić wartościowo - dodaje.

- Podobne będą również trendy, który obserwujemy już od kilku lat, czyli zainteresowanie piwnymi specjalności i piwami smakowymi - mówi również Tomasz Bławat.

Reklama

Będzie rósł segment piw niepasteryzowanych i niskoalkoholowych

Tomasz Bławat podkreśla jednak, że w odróżnieniu od poprzednich lat, w 2015 odnotowano stagnację segmentu radlerów i niewielki wzrost beer miksów, ale nadal w sezonie oba segmenty stanowią wartościowo ok. 8-10 proc. udziału w kategorii piwa.

Podkreśla, że duże znaczenie ma obecnie i będzie miało pochodzenie produktu, dlatego konsumenci cenią marki podkreślające swój lokalny charakter.

Wskazuje też, że choć z małej bazy, ale dynamicznie wzrasta z kolei konsumpcja piw o zerowej lub niskiej zawartości alkoholu.

- Przewidujemy dalszy wzrost piwa niepasteryzowanego, głównie za sprawą liderów np. marki Kasztelan i nowych graczy tego segmentu - mówi również prezes Carlsberg Polska.

Rynek piwa w Polsce po latach szybkiego rozwoju stał się rynkiem nasyconym i nie rośnie już tak jak jeszcze dekadę temu. Rok 2015 był dla browarów sporym wyzwaniem szczególnie pod kątem silnej konkurencji cenowej, dlatego skupiały się one na nowościach, innowacjach i piwnych specjalnościach, które budują wartość kategorii.

W 2015 roku Produkcja piwa w Polsce spadła o 1,1 proc. wobec roku 2014 i wyniosła 39,43 miliona hektolitrów.

Dla porównania w 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc., a browary w Polsce wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa. Carlsberg Polska jest trzecim producentem na rynku piwa w Polsce.

Ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w trzech browarach: w Brzesku, Szczecinie oraz w Sierpcu.

Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl

Polecamy: PIT 2015

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »