Uwaga na karty premiowe!

Dla kogo są przeznaczone bony premiowe? Dlaczego bony premiowe są atrakcyjną formą motywacji partnerów handlowych i skutecznym narzędziem w kontaktach biznesowych?

Cedric Tavernier, Cheque Dejeuner

- Są one adresowane do hurtowników decydujących o zakupach u producentów; kierowników, właścicieli sklepów decydujących o zakupach u hurtowników; przedstawicieli handlowych, agentów, sprzedawców mający wpływ na sprzedaż; lekarzy, farmaceutów, klientów, konsumentów. Drugą grupą są firmy, które prowadzą lub chcą prowadzić wsparcie sprzedaży swoich produktów lub usług poprzez wsparcie bezpośrednie, np. sprzedaż premiową.

Atrakcyjna forma motywacji

Dlaczego bony premiowe są atrakcyjną formą motywacji partnerów handlowych i skutecznym narzędziem w kontaktach biznesowych?

Robert Lech, dyrektor generalny Sodexho Pass Polska

- Dzięki kuponom premiowym osoby odpowiedzialne za kontakty handlowe firm mogą zdać się na pomysłowość nagrodzonych, którzy najlepiej wiedzą, czego im w danej chwili potrzeba. W ten sposób organizator promocji, konkursu nie musie martwić się o atrakcyjność nagrody, gdyż każdy z obdarowanych sprawi sobie taki prezent, jaki tylko będzie chciał. Dodatkowo organizator unika wysokich kosztów magazynowania i dostawy nagród. Jest idealnym narzędziem w programach lojalnościowych i sprzedaży premiowej. Organizując promocję stajemy często przed problemem, co zaoferować, aby wzbudzić zainteresowanie naszymi produktami. Sodexho Pass pomaga indywidualnie swoim klientom w doborze optymalnych rozwiązań marketingowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, wykorzystując do tego celu kupon premiowy. Gwarantują 100-proc. satysfakcję obdarowanego, ponieważ zamiast kolejnego żelazka czy telewizora kupi dokładnie to, co chce w jednym z 40 tys. punktów sprzedaży na terenie całej Polski.

Bez obciążeń podatkowych

Z jakich środków powinno finansować się zakup bonów premiowych? Czy można obdarować nimi pracowników, zamiast bonów podarunkowych, aby ominąć obciążenia podatkowe?

Cedric Tavernier, Cheque Dejeuner

- Powinien on być finansowany z budżetu marketingowego, wartość zakupionych bonów nie może przekroczyć 0,25 proc. przychodów firmy, aby stać się jej kosztem uzyskania przychodu. Bony premiowe podarowane przez świadczeniodawcę na rzecz swojego pracownika podlegają obciążeniom podatkowym.

Popularność bonów

Czy bony premiowe są w Polsce popularnym narzędziem B2B

Adam Kompowski, prezes Bonus Systems Polska

- Tak, kupony premiowe są coraz częściej wykorzystywane. Świadczyć to może tylko o ich powodzeniu i osiąganiu zamierzonego celu przy ich stosowaniu. Każdy chce mieć wolność wyboru zakupu, według indywidualnej potrzeb i zachcianek - to w porównaniu z nagrodami rzeczowymi dają bony premiowe. Jeszcze większą swobodę wyboru zapewniają nasze karty premiowe Bonus+, które są akceptowane w 117 000 punktów, wszędzie tam, gdzie akceptowane są karty płatnicze MasterCard Electronic, czyli praktycznie wszędzie. Karty premiowe Bonus+ cieszą się ogromnym powodzeniem i zainteresowaniem u naszych klientów z powodu prestiżu, jaki taka nagroda gwarantuje, oraz ze względów dystrybucji. Karta dystrybuowana jest tylko raz, a doładowywać ją można wiele razy, w zależności od potrzeb.

Coraz większe zainteresowanie

Czy ten segment rynku bonów ma perspektywy rozwoju? Jak jest w innych krajach?

Johann Vaucanson, dyrektor generalny Accor Services Polska

- Od momentu wprowadzenia kuponów premiowych mamy do czynienia ze stałym, stabilnym wzrostem wolumenu sprzedaży. Coraz większe zainteresowanie systemem kuponów premiowych wynika głównie ze względu na elastyczność i możliwości, jakie oferuje. Współpracownicy, których chcemy obdarować, na pewno będą bardziej zadowoleni z kuponu, który mogą wykorzystać według własnych potrzeb i preferencji niż z kolejnego czajnika elektrycznego czy pralki. W obecnym natłoku promocji ciężko jest zaproponować nagrodę, która jest naprawdę oryginalna, interesująca i potrzebna, tak aby jak najwięcej osób zwróciło na nią uwagę i zechciało podjąć wysiłek wzięcia udziału w tej konkretnej akcji. Bardzo często zły dobór nagród w promocjach, programach lojalnościowych jest powodem ich klęski lub małej efektywności. Także warto kwestię nagród zawsze dokładnie rozważyć.

Opłacalne w promocjach

Dlaczego bardziej opłaca się wręczać drobne upominki czy bon partnerom w akcjach promocyjnych?

Robert Lech, dyrektor generalny Sodexho Pass Polska

- Organizując promocję stajemy często przed problemem, co zaoferować, aby wzbudzić zainteresowanie naszymi produktami. Dzięki kuponom premiowym możemy zdać się na pomysłowość nagrodzonych, którzy najlepiej wiedzą, czego im w danej chwili potrzeba. Posiadają długi termin realizacji, a użycie ich w promocjach handlowych i konsumenckich pozwala na likwidację kosztów logistycznych związanych z obsługą promocji. Kupon premiowy jest elastycznym narzędziem do realizacji celów marketingowych zmierzających do pobudzenia sprzedaży i zbudowania stabilnej grupy odbiorców. Może być stosowany samodzielnie lub jako element wspierający promocje handlowe i konsumenckie. Taki system oszczędza firmom czas i środki finansowe. Kupony wykorzystywane są przez firmy we wszystkich branżach, w których organizowane są promocje. Sodexho Pass pomaga indywidualnie swoim klientom w doborze optymalnych rozwiązań marketingowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, wykorzystując do tego celu kupon premiowy.

Obniżenie kosztów

Jakie są korzyści finansowe i pozafinansowe?

Johann Vaucanson, dyrektor generalny Accor Services Polska

- Kupon premiowy pozwala zmniejszyć wydatki promocyjne - w przeciwieństwie do artykułów promocyjnych, wartość kuponów premiowych nie podlega opodatkowaniu VAT. Wydanie nagrody w postaci kuponów jest kosztem uzyskania przychodu. Dzięki niemu zminimalizowane są koszty, a zarazem nieograniczony wybór prezentu dla uczestnika.

Perspektywy rozwoju

Czy bony premiowe, jako segment rynku bonów usługowych ma perspektywy rozwoju? Jaka jest specyfika bonów premiowych?

Adam Kompowski, prezes Bonus Systems Polska

Jest to najbardziej rozwojowy segment spośród trzech rodzajów bonów dostępnych na polskim rynku. Bony premiowe są przeznaczone dla osób niezatrudnionych we własnej firmie. Mają za zadanie wspierać sprzedaż, dystrybucję oraz jak najlepsze kontakty z partnerami. Firmy zawsze będą promowały swoje towary bądź usługi. Wartość rynku bonów towarowych od 3 lat pozostaje mniej więcej na tym samym poziomie i wynosi około 1 mld złotych, z czego około 80 proc. rynku stanowią bony podarunkowe. Liczba użytkowników bonów w Polsce sięga około 4 mln. Ale w ostatnim czasie największy wzrost popularności obserwujemy na rynku bonów premiowych. Związane jest to z tym, że bony premiowe, a zwłaszcza elektroniczna karta, rozwiązują wiele uciążliwych problemów dla firm organizujących promocje, sprzedaż premiową i programy lojalnościowe. Bony i karty są narzędziem nowoczesnym i prestiżowym, mają również lepsze niż nagrody rzeczowe oddziaływanie na wizerunek firmy, co w tego typu działaniach jest wyjątkowo ważne.

W USA firma American Express wdrożyła niedawno podobny produkt do naszej elektronicznej karty Bonus +, a wielkość sprzedaży w pierwszym roku szacowana jest na poziomie przekraczającym 200 mln USD.

Kupon to nie łapówka

Czy jest to "legalna łapówka" dla kontrahentów?

Jaroslav Tresek, prezes Wasza Żywieniowa

- Nie jest to łapówka, raczej jeden ze sposobów poprawiania wizerunku i wspomagania działalności firmy. Każda firma w swojej działalności opiera się na kontaktach z partnerami handlowymi, dostawcami, hurtowniami itp. Od tego często zależy kondycja i rozwój firmy. Z tego powodu obdarowanie kuponami premiowymi decyzyjnych osób w firmach partnerskich tworzy pewnego rodzaju "lojalność" i jest miłym gestem, który poprawia wzajemne relacje. Kupon premiowy pozwala też wyróżnić najlepszych kontrahentów, zachęcić do współpracy nowych potencjalnych klientów.

Reklama

Not.

AS

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: bony | promocje | nagrody | kupon | bonus | łapówka | firmy | karty | Uwaga!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »