"Puls Biznesu": Przedsiębiorcy lubią biało-czerwone barwy

90 proc. szefów firm uważa się za biznesowych patriotów. Nie kombinują z podatkami i wybierają polskich dostawców - wynika z badania "Pulsu Biznesu".

Głównym celem przedsiębiorstwa jest osiąganie zysków, więc trudno wymagać od szefów firm, by w pracy kierowali się wyższymi ideałami. Okazuje się jednak, że aż 90 proc. przedsiębiorców z małych i średnich firm, przepytanych przez "Puls Biznesu", deklaruje, że w działalności biznesowej są patriotami.

"Prowadzenie działalności gospodarczej i tworzenie miejsc pracy już samo w sobie jest działaniem patriotycznym. Budowanie przedsiębiorczości to budowanie Polski" - twierdzi Przemysław Jastrzębski, właściciel firmy Viki Family produkującej opakowania.

Reklama

75 proc. ankietowanych twierdzi, że są patriotami, bo uczciwe płacą podatki. "Podatek od prowadzenia działalności nie jest w Polsce wysoki. Liniowe 19 proc. to jest uczciwa stawka, dlatego nie widzę powodu, żeby polskie państwo z tego dochodu «skubać» kombinowaniem i szukaniem luk prawnych, by płacić mniej" - mówi Przemysław Jastrzębski.

Dla wielu firm przejawem patriotyzmu jest też preferowanie polskich partnerów handlowych. Trzecim najczęściej wymienianym działaniem na rzecz ojczyzny jest wspieranie lokalnej społeczności.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: firma | Puls Biznesu | Biało-czerwone | małe i średnie spółki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »