Jak sprawić, by zdalni pracownicy naprawdę poczuli się docenieni? Pomoże poczta dla firm!

Aż 61% ankietowanych poczułoby się docenionym, gdyby szef ich po prostu pochwalił. To jeden z wniosków wynikających z raportu Siła Docenienia 2021, opracowanego przez HRM Institute. Interia Pakiet dla Firm przygotował kilka sposobów, aby pracownicy zdalni faktycznie poczuli się docenieni, bez wydawania większych środków. Okazuję się, że odpowiednio wykorzystana poczta dla firm pozwala skutecznie docenić pracownika. Zupełnie za darmo.

Wyślij film!

Formaty, które działają na więcej niż jeden zmysł, takie jak wideo, pozwalają pokazać ponad przeciętne zaangażowanie i docenienie swoich pracowników. Jak? Z okazji Dnia Docenienia, zamiast suchego maila z życzeniami i grafiką, możesz nakręcić nawet własnym telefonem krótki filmik, w którym np. dziękujesz swoim pracownikom za dotychczasową pracę, zakończenie ważnego projektu lub za ich wkład w rozwój biznesu. Wystarczy kamera w telefonie i możesz nagrywać. Następnie film udostępnisz poprzez mail w formie załącznika. Interia Pakiet dla Firm oferuje aż 100 MB transferu danych, dzięki czemu możesz w szybki sposób wysłać swoim pracownikom wiadomość nawet z plikiem wideo.

Reklama

Poczta dla firm a czytelna komunikacja

Proste i klarowne wyrażanie myśli jest jedną z najbardziej przydatnych umiejętności przy współpracy z ludźmi, szczególnie pracownikami. Wydawanie przejrzystych i zrozumiałych poleceń, z których jasno wynika, co mają robić, z pewnością spotka się z ich dużym uznaniem. Staraj się unikać przymiotników takich jak dobrze, dokładnie, wcześnie itp., zamiast tego stosuj konkretne sformułowania, które nie pozostawiają miejsca na interpretacje (np. do godz. 16, zgodnie ze specyfikacją w załączniku nazwazałącznika.xls itp.). Przed wysłaniem maila lub rozmową staraj się przewidzieć możliwie dużo pytań, jakie pracownik może mieć, i staraj się odpowiedzi przekazać w treści polecenia. W ten sposób zaoszczędzisz mnóstwo czasu.

Zróbcie coś ciekawego

Nawet kiedy Twoi pracownicy pracują zdalnie, możesz zorganizować integrację i zrobić coś naprawdę fajnego. W sieci znajdziesz mnóstwo gier online dla grup. Fajnym przykładem jest serwis e-kalambury.pl, na którym możecie zgadywać hasła, nie ruszając się ze swojego domu, a to tylko jedna z tysięcy tego typu platform. Jest w czym wybierać. Dużym atutem jest rozwijająca rozrywka zupełnie za darmo, co z pewnością przemówi do mniejszych firm, dla których liczy się każdy grosz. Zawsze możesz wymyślić własną grę, używając do tego kamerki internetowej i komunikatora z opcją organizowania spotkań (np. Google Meet). Ograniczeniem jest tylko Twoja wyobraźnia.

Doceniaj osiągnięcia

Według Roberta Greene, autora książki "Prawa Ludzkiej Natury", dwoma głównymi potrzebami człowieka w miejscu pracy to potrzeba bycia wysłuchanym oraz docenianym. Dotyczy to absolutnie każdego, bez względu na charakter. Jeśli chcesz, aby Twoi pracownicy czuli się docenieni to po prostu ich ... doceniaj! Niby oczywista, oczywistość, ale według raportu Siła Docenienia 2021, aż 99% ankietowanych chce czuć się docenionym, a tylko 54% z nich faktycznie tak się czuje. Co możesz z tym zrobić? Podkreślaj osiągnięcia pracowników podczas spotkań, wysyłaj maile z gratulacjami np. za uzyskanie cenionego certyfikatu lub nowego klienta. Zawsze jest powód, aby docenić swojego pracownika, wystarczy go tylko znaleźć.

Darmowa edukacja

Piękno Internetu tkwi w tym, że jeśli poświęcisz trochę czasu — bardzo dużo wiedzy, dobrych praktyk, narzędzi możesz uzyskać zupełnie za darmo. Dlaczego tak cennymi zasobami nie podzielić się ze swoimi pracownikami? Stwórz folder i nadaj im do niego dostęp. Możesz to zrobić bez dodatkowych kosztów, zakładając folder na Google Dysk, w ramach Google Workspace Essentials Starter. To nic nie kosztuje. Następnie dodawaj ebooki, infografiki, a nawet zwykłe linki w dokumencie do źródeł przydatnej wiedzy. Wyniesie Cię to 0 złotych, a pracownicy z pewnością poczują się docenieni, wiedząc, że swoim czasem inwestujesz w ich rozwój.

Doceniaj w mediach społecznościowych

Twoja firma ma konto na Facebooku lub LinkedIn? To świetnie! Możesz wykorzystać te platformy i docenić swoich pracowników. Jak to zrobić? Przygotuj post ze zdjęciem całego zespołu lub konkretnej osoby i podziękuj za ich ciężką pracę, szczególne osiągnięcia lub po prostu za to, że zdecydowali się pracować właśnie dla Ciebie. Jeśli zależy Ci, aby przygotować naprawdę ładną grafikę, możesz wykorzystać platformy, takie jak Canva, gdzie za pomocą darmowych szablonów i obrazów przygotujesz profesjonalny post. Umieszczenie go w sieci społecznościowej dla profesjonalistów, jaką jest LinkedIn, wpłynie pozytywnie na odbiór Twojego pracownika, co z pewnością sprawi, że ten poczuje się doceniony.

Pamiętaj o informacji zwrotnej

Informuj swoich pracowników zarówno o tym, co robią dobrze, jak i co wymaga poprawy. Dobra informacja zwrotna przede wszystkim zawiera konkretny opis problemu, (np. W X tygodniu pracownik spóźnił się do pracy 3 razy), na co to zachowanie miało wpływ (np. pracownik spóźnił się na spotkanie z kluczowym klientem) oraz propozycje, co zrobić, aby to zachowanie już się nie powtórzyło (np. nastawienie budzika 30 minut wcześniej). To bardzo prosty przykład, który pokazuje, że należy skupić się na konkretnych informacjach, pozbawionych oskarżania i negatywnych emocji, które znacznie obniżają jakość informacji zwrotnej i efektywność samego pracownika. Konstruktywne wyrażanie opinii o jakości pracy pokaże, że zarówno pracownicy, jak i ich rozwój są dla Ciebie ważne.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | e-mail | pakiet dla firm
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »