Plany Amerykanów

Polska Prumerica nie interesuje się polisami o charakterze oszczędnościowym. Pod rządami obecnego prezesa chce sprzedawać indywidualne produkty ochronne. Firma na razie przynosi stratę, ale działa na naszym rynku praktycznie dopiero od dwóch lat.

Polska Prumerica nie interesuje się polisami o charakterze oszczędnościowym. Pod rządami obecnego prezesa chce sprzedawać indywidualne produkty ochronne. Firma na razie przynosi stratę, ale działa na naszym rynku praktycznie dopiero od dwóch lat.

Przede wszystkim ubezpieczenia na życie i dożycie chce sprzedawać w Polsce Prumerica, spółka-córka amerykańskiej grupy Prudential Financial. Firma ta, działająca na polskim rynku od dwóch lat, przyniosła w 2001 r. ponad 39 mln zł straty, za to zebrała składkę rzędu 7,9 mln zł. Zarząd firmy nie chciał na wczorajszej konferencji prasowej ujawnić planów finansowych na przyszłość. Nie oczekujemy szybkiego zwrotu pieniędzy, prowadzimy politykę długoterminową - stwierdził Aleksander Nawrocki, prezes Prumeriki piastujący to stanowisko od grudnia zeszłego roku.

Reklama

Według niego, Prumerica będzie kłaść nacisk na sprzedaż produktów ochronnych, nie zaś oszczędnościowych. Firma nie będzie zatem tworzyć ubezpieczeniowych funduszy inwestycyjnych ani korzystać z zewnętrznych.

Prumerica jest spółką zależną amerykańskiej grupy finansowej Prudential Financial. Grupa ta w grudniu zeszłego roku przeszła demutualizację, tj. przekształciła się z towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych w spółkę akcyjną notowaną na nowojorskiej giełdzie. Jej całoroczny zysk operacyjny netto według stanu z 31 grudnia 2001 r. wyniósł 1,31 USD na akcję, czyli 764 mln USD. Zysk operacyjny za czwarty kwartał ub.r. osiągnął 105 mln USD (w analogicznym okresie 2000 r. było to 41 mln USD). Zdaniem szefa Prudentialu Arthura F.

Ryana, w tym roku - pod warunkiem, że na giełdzie da się zauważyć "skromne odbicie" - zarobki powinny sięgnąć poziomu 2,10 USD do 2,30 USD na akcję. Szef departamentu finansów natomiast, Mark Grier, zapowiada wykorzystanie ok. 5 mld USD na buyback własnych akcji oraz wykupowanie konkurencyjnych spółek. Jednym z większych zakupów było ostatnio japońskie towarzystwo Kyoei Life, przemianowane po transakcji na Gibraltar Life, nabyte za 1,2 mld USD.

Prudential Insurance jest drugą co do wielkości firmą ubezpieczeniową w USA. Według miesięcznika Fortune, w 2000 r. znalazł się na 80. miejscu w rankingu przedsiębiorstw pod względem osiąganych obrotów. Poza Stanami Zjednoczonymi prowadzi działalność pod firmą Prumerica, aby uniknąć mylenia z brytyjskim Prudentialem. W Polsce rozpoczął sprzedaż polis pod koniec 1999 r. Obecny prezes polskiej Prumeriki Aleksander Nawrocki przed objęciem obecnej funkcji zasiadał w fotelu wiceprezesa Coty Inc. na Europę Wschodnią , gdzie odpowiadał za zarządzanie spółkami zależnymi firmy. Przed 1993 r. zaś był dyrektorem finansowym Johnson & Johnson Poland Ltd. Pan Nawrocki poprowadzi dobrze przeszkolony zespół sprzedaży oferujący plany ubezpieczeniowe klientom z najwyższego segmentu rynku - uważa Ira Kleinman.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: firma | plany | Amerykanie | Jacek Nawrocki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »