Kobiety najbardziej aktywną grupą w zakresie porównywania cen, wyboru produktów i optymalizacji kosztów

Według danych Blix aż 81 procent użytkowników, którzy chętnie przeglądają gazetki promocyjne sieci handlowych w aplikacjach mobilnych, to kobiety. Największą grupę stanowią osoby w wieku 25-34 lat. Większość z nich pochodzi z województwa mazowieckiego, głównie z Warszawy.

Dzięki mobilnym gazetkom promocyjnym kobiety mogą zapoznać się z nowymi ofertami sieci sklepów handlowych i podjąć decyzję o zakupie interesujących ich produktów w niskiej cenie. Szybki dostęp do aplikacji i możliwość porównania cen to zalety nowoczesnych technologii, które cenią i wykorzystują w codziennym życiu. Duże znaczenie ma również fakt, że gazetka promocyjna dostępna na smartfonach jest w zasięgu ich ręki, w każdej chwili.

- Kobiety są najbardziej aktywną grupą w aplikacjach mobilnych, prezentujących gazetki, z tego powodu, że to one z reguły zarządzają budżetem w gospodarstwie domowym i decydują, gdzie należy kupić produkt, a gdzie nie, i to one optymalizują koszty. Widzimy olbrzymi trend na rynku polegający na tym, że duża grupa użytkowników wykorzystuje aplikacje do optymalizacji kosztów i do ograniczenia wydatków - mówi Michał Pajdak, Business Development Director aplikacji Blix.

Reklama

W mobilnych aplikacjach gazetkowych kobiety najczęściej poszukują produktów spożywczych, ale także chemicznych, które mogą kupić na zapas (np. proszki do prania, płyny do prania lub płukania). Zainteresowane są również produktami dla dzieci, zwłaszcza dla niemowląt (mleko, pampersy, basen). Kupują również zabawki dziecięce lub produkty AGD (np. odkurzacz).

Panie najczęściej wybierają gazetki Biedronki, Lidla, Carrefoura i Tesco. Są to najbardziej reprezentowane sieci w Polsce, jeżeli chodzi o produkty spożywcze. Natomiast wśród firm kosmetycznych najczęściej przeglądają one ofertę sieci Super-Pharm i Rossmann. W pozostałych kategoriach produktowych dużą popularnością cieszy się sieć Pepco, a także RTV Euro AGD.

- Sieci te publikują bardzo dużą liczbę różnych gazetek. Często je zmieniają, wiele z nich jest publikowanych w tym samym czasie. Spożywcze sieci handlowe wielokrotnie promują w nich również produkty non food i tym przyciągają klientów - wyjaśnia Michał Pajdak.

Mężczyźni mniej przeglądają mobilne gazetki promocyjne (19 procent). Jeżeli już to robią, to zazwyczaj są zainteresowani ofertami dotyczącymi produktów RTV lub Do It Yourself. W przyszłości powinien nastąpić wzrost liczby mężczyzn, którzy będą korzystać z tego rodzaju aplikacji mobilnych, ale zależy to w dużej mierze od zawartości tematycznej gazetek. Zważywszy, że coraz większą popularnością cieszą się tzw. gazetki tematyczne taka sytuacja jest dość prawdopodobna.

- Zastanawiamy się wśród analityków, czy kobiety przekroczą 81 proc. użytkowników i uważamy, że tak się stanie, ponieważ to one decydują o zakupach. Natomiast bardzo mocno próbujemy zainteresować i zaangażować mężczyzn, jeżeli chodzi o tego typu aplikacje mobilne - dodaje Michał Pajdak.

Zważywszy, że w porównaniu z 2014 rokiem liczba użytkowników aplikacji mobilnych wzrosła, zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, należy się spodziewać, że w najbliższych latach trend ten się utrzyma. Coraz więcej osób korzysta ze smartfonów i konsumenci mają coraz większą świadomość z użyteczności, jakie niesie ze sobą nowoczesna technologia. Prawdopodobnie też sieci handlowe, aby zainteresować swoich klientów, będą urozmaicać zawartość swoich gazetek promocyjnych.

MondayNews
Dowiedz się więcej na temat: zakupy | porównywarki cen | gazetki | gazetki promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »