Benefity oczami pracowników

Aż 75 proc. firm oferowało w ubiegłym roku świadczenia pozapłacowe. Przyznawały je głównie wielkie przedsiębiorstwa - 9 na 10 firm zatrudniających powyżej tysiąca osób prowadziło politykę benefitową. Tymczasem tylko co drugie mikroprzedsiębiorstwo przyznawało pracownikom takie świadczenia. Choć benefity stają się coraz bardziej popularne, tylko 15 proc. pracowników było w pełni zadowolonych z otrzymywanych świadczeń.

Do najpopularniejszych benefitów oferowanych w 2014 roku zalicza się podstawową opiekę medyczną - otrzymywał ją co drugi pracownik objęty programem świadczeń pozapłacowych. Pracownicy często otrzymywali także możliwość wykorzystywania telefonu służbowego do rozmów prywatnych oraz karnety na zajęcia sportowe (43 proc.). Z kolei co trzeci zatrudniony dysponował służbowym laptopem, z którego mógł korzystać także poza pracą.

Wśród osób, które nie otrzymywały w ubiegłym roku od pracodawcy żadnych dodatkowych świadczeń najbardziej pożądanym benefitem były zajęcia sportowe.

W ankiecie poproszono również o oszacowanie wartości otrzymywanego pakietu świadczeń. Najczęściej pracownicy wyceniali go na kwotę do 200 zł (28,4 proc.). Jedna czwarta z nich uznała, że ich świadczenia są warte między 201 a 400 zł. Na benefity o wartości powyżej 800 zł wskazało niecałe 23 proc. ankietowanych.

Benefity, które oferują pracodawcy, są dość dobrze dopasowane do potrzeb pracowników. Ponad połowa (57 proc.) osób była "raczej zadowolona" z otrzymywanych świadczeń pozapłacowych, choć tylko 15 proc. ankietowanych twierdzi, że jest z nich zadowolona w pełni. Niedopasowanie pakietów do oczekiwań pracowników może wynikać stąd, że zaledwie 22 proc. pracodawców przeprowadza badania satysfakcji z benefitów.

Ile powinieneś zarabiać? Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi.

Kinga Tapa
Sedlak & Sedlak

wynagrodzenia.pl
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »