​Co zrobić, aby dostać pracę w firmie, w której od zawsze chciałeś pracować?

Na pewno zgodzisz się, że poszukiwanie pracy jest trudne i czasochłonne. Najpierw musisz stworzyć skuteczne CV, a to zajmuje czas. Później szukasz interesujących ogłoszeń i jeśli spodobasz się pracodawcom, przeznaczasz mnóstwo czasu na chodzenie na rozmowy kwalifikacyjne.

Zdjęcie

Co zrobić, aby dostać pracę w firmie, w której od zawsze chciałeś pracować? /materiały prasowe

Co jednak, gdy zależy Ci na pracy w konkretnej firmie, w której zawsze chciałeś pracować? Czy da się w jakiś sposób pokierować tak swoimi działaniami, aby zwiększyć szanse na zatrudnienie właśnie w tej organizacji? 

Jak najbardziej tak. Musisz przede wszystkim zwiększyć swoją aktywność na rynku pracy, aby pokazać swojemu potencjalnemu pracodawcy, co zyska poprzez zatrudnienie Ciebie.

Reklama

W tym artykule pokażę Ci krok po kroku, co zrobić, aby zwiększyć przewagę nad innymi kandydatami i dostać pracę w wybranej firmie. 

Pierwszą rzeczą, która zwraca uwagę pracodawcy, jest wygląd CV. Unikaj czcionki Times New Roman i dużych bloków tekstu. Używaj wypunktowań, wyboldowań i podkreśleń tak, aby CV przyciągało wzrok rekrutera. Jeśli chcesz oszczędzić czas i szybko stworzyć profesjonalny dokument, możesz wykorzystać kreator CV.


1. Gdzie szukać informacji o firmie?

Zacznij od internetu i obserwowania dostępnych profili firmy, w której chcesz pracować w serwisach społecznościowych. W jakim celu? Po to, aby nie uciekły Ci żadne ciekawe aktualności dotyczące organizacji ani interesujące Cię oferty pracy.

Warto sprawdzić profile firm na następujących stronach:

● Goldenline i LinkedIn

● Facebook

● Interviewme (zakładka: pracodawca)

● oraz pozostałe serwisy typu Snapchat, Instagram


2. Jak dopasować swoje CV?

Jeśli znalazłeś interesujące Cię ogłoszenie, to masz solidny punkt odniesienia. Za każdym razem warto dopasować swoje dokumenty aplikacyjne. To szczególnie ważne, gdy starasz się o pracę w firmie, na której Ci zależy.

Ogłoszenie o pracę dzieli się z reguły na 3 części:

  1.  “Zakres obowiązków”
  2.  “Wymagania”
  3.  “Oferujemy”

Skup się na tym, co znajduje się w zakresie obowiązków i w sekcji wymagania. Spróbuj zaznaczyć charakterystyczne słowa – klucze dla danego stanowiska.



Zobacz przykłady:

● gdy aplikujesz na stanowisko przedstawiciela handlowego:

Obowiązki: 

Aktywna sprzedaż produktów i usług firmy

Pozyskiwanie nowych klientów i budowanie długofalowych relacji z obecnymi

Realizowanie wyznaczonych celów sprzedażowych 

Monitorowanie sytuacji rynkowej i działań konkurencji

Wymagania:

Min. 2-letnie doświadczenie w branży FMCG

Znajomość technik sprzedażowych

Nastawienie na realizację celów

Umiejętność pracy pod presją czasu

Prawo jazdy kat. B


● gdy starasz się o stanowisko recepcjonistki:

Obowiązki:

Zapewnienie profesjonalnej obsługi klienta telefonicznie i bezpośrednio

Zarządzanie pocztą wychodzącą i przychodzącą

Tworzenie raportów, analiz i prezentacji

Wymagania:

Mile widziane doświadczenie na podobnym stanowisku

Zaawansowana znajomość MS Excel i MS PowerPoint

Doskonała organizacja pracy

Dokładność i samodzielność


W dwóch przykładowych ogłoszeniach powyżej pokazałem Ci, jak wyróżnić słowa - klucze. Kiedy opracowujesz swój dokument, postaraj się, aby te zwroty zostały odpowiednio często użyte i podkreślone. 

Przede wszystkim dopasuj takie sekcje w CV jak podsumowanie/cel zawodowy i umiejętności.

Jeśli nie znalazłeś odpowiedniego dla Ciebie ogłoszenia, a mimo wszystko chcesz wysłać CV do organizacji, to skup się na podkreśleniu swoich kluczowych kompetencji. Dodaj informację w CV, że jest to dokument na potrzeby firmy X. 

Na przykład w podsumowaniu/celu zawodowym, ostatnie zdanie może wyglądać w ten sposób:

Dążę do rozwoju swoich kompetencji w zakresie audytu, dlatego aplikuję na stanowisko Młodszego Audytora w firmie X. 


3. Jak skrócić dystans w relacji pracodawca - pracownik?

Dopasowałeś już swoje CV do potrzeb potencjalnego pracodawcy. Teraz zastanów się, gdzie i w jaki sposób je wysłać.

Staraj się być aktywny na rynku pracy i w serwisach społecznościowych. To przede wszystkim LinkedIn i Goldenline są portalami, w których możesz napisać bezpośrednio do pracodawcy.

Wyszukaj przedstawiciela firmy, do której planujesz aplikować. Jak to zrobić?

Wpisz w wyszukiwarce nazwę firmy i działu, w którym pracuje osoba, której szukasz (np. interia hr, interia biznes, interia sprzedaż).

W ten sposób możesz dotrzeć do pracownika HR wewnętrznego, który odpowiada za rekrutacje lub do managera, który poszukuje pracownika zgodnego z Twoim profilem.



4. Co napisać w wiadomości, aby się wyróżnić?

Pamiętaj, że złe pierwsze wrażenie może zaprzepaścić Twoje szanse. Dlatego skup się na najważniejszych i merytorycznych kwestiach.

Jak bym proponował to zrobić?

● Podziękuj za przyjęcie zaproszenia

● Przedstaw się (np. Jestem Przedstawicielem Handlowym z 4-letnim doświadczeniem w branży FMCG.)

● W czym jesteś dobry? (np. Specjalizuję się w rozwijaniu bazy klientów i budowaniu z nimi długofalowych relacji.)

● Opisz krótko swój sukces (np. Te umiejętności pozwoliły mi realizować wyznaczone cele na poziomie 130%.)

● Napisz, dlaczego piszesz do tej osoby i podkreśl swoją motywację do pracy w danej firmie (np. Pragnę dalej rozwijać swoje umiejętności sprzedażowe, a praca u lidera rynku na pewno mi na to pozwoli.)

● Zachęć do zapoznania się ze swoim profilem i do kontaktu (np. Zapraszam w wolnej chwili do zapoznania się z moim profilem. Jeśli będzie Pan/Pani zainteresowany, proszę o wiadomość, a z przyjemnością prześlę swoje CV z uwzględnionymi sukcesami.)


Gdy zrealizujesz swoją strategię w powyższy sposób, na pewno będziesz miał szansę wyróżnić się z tłumu kandydatów. Pamiętaj, aby odpowiednio personalizować swoje dokumenty. 

Wszystko po to, aby Twój potencjalny pracodawca widział, że przesłane przez Ciebie CV to nie jest uniwersalny dokument, który rozsyłasz po wszystkich firmach.

Czy udało Ci się kiedyś dostać pracę w firmie, w której od zawsze chciałeś pracować? Podziel się swoimi doświadczeniami w komentarzu.


O autorze:

Nazywam się Maciej Czerwonka i jestem Szefem Działu Konsultantów Kariery w aplikacji do tworzenia CV Interviewme. Swoim doświadczeniem z agencji rekrutacyjnych i wewnętrznego HR sprawiam, że rekruterzy i headhunterzy zawieszą oko na Twoim CV. W wolnych chwilach pasjonuję się kulturystyką i zdrowym odżywianiem.


Artykuł pochodzi z kategorii: Porady

materiały prasowe
Więcej na temat:rozmowa kwalifikacyjna
POLECANE zwiń