"Żeby zmieniać świat trzeba zacząć od zrozumienia"

Czwartek, 25 sierpnia 2016 (13:14)

Tysiąc młodych liderów z ponad 120 krajów gościło w Polsce przez ostatnich 10 dni w ramach 68. Światowego Kongresu AIESEC, największej organizacji studenckiej na świecie. Nie tylko chcą się rozwijać, ale też zmieniać przy tym świat na lepsze. Dużą część kongresu poświęcili dyskusji na temat 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, przyjętych nieco ponad pół roku temu przez ONZ. Inspiracji dostarczali czołowi pracodawcy z Polski i zagranicy, tacy jak Procter & Gamble, opowiadając o swoich działaniach, których celem jest poprawa jakości życia ludzi na świecie, choć odrobinę, każdego dnia.

- Codziennie z naszych produktów korzysta 4,5 miliarda ludzi na świecie, w Polsce to ponad 90% gospodarstw domowych. Wszyscy kojarzą nas z produktami, których na co dzień używają w swoich domach: z szamponami Head&shoulders, z pieluszkami Pampers czy z Vizirem. Podczas kongresu chcieliśmy pokazać liderom AIESEC, w jaki inny sposób wspieramy ludzi na co dzień, co takiego robimy wykorzystując siłę naszych globalnych marek, by zmieniać świat i realnie wpływać na poprawę sytuacji tych, którzy takiej pomocy potrzebują - mówi Marta Pyrz, Manager marek blend-a-med i Oral-B w Europie Centralnej. W swojej opowieści nie skupiała się na nowościach produktowych czy innowacyjnych formułach. Mówiła o realnych problemach młodych dziewcząt w okresie dojrzewania, z których - jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie marki Always - 56% traci pewność siebie, o nierównym podziale obowiązków domowych między kobietami a mężczyznami w Indiach i roli ojców w wychowaniu córek.

Znaczna część odpowiadających na problemy społeczne kampanii P&G to zdobywcy najbardziej prestiżowych nagród. Sama kampania Always #LikeAGirl została nagrodzona podczas Cannes Lions 21 razy. - Staramy się być jak najbliżej ludzi. Każdego dnia zadajemy sobie pytanie, czego potrzebują i jak przyczynić się do tego, by ich dzień był choć odrobinę lepszy i łatwiejszy od poprzedniego. Rozumieć i umieć odpowiadać na potrzeby to zadanie, które jako Brand Manager dostajesz przychodząc do P&G już pierwszego dnia  - uruchamiasz swoją kreatywność, analizujesz i podejmujesz decyzje  - dodaje Marta Pyrz. Nie bez powodu, wedle badania przytoczonego przez Forbes z sierpnia 2016, firma Procter&Gamble zajęła pierwsze miejsce w rankingu pracodawców, którzy kształcą najlepszej klasy liderów marketingu.

Liczy się kultura

Największą dyskusję wśród liderów AIESEC wywołała kampania Pantene #ShineStrong, pokazująca krzywdzące różnice w postrzeganiu pracujących zawodowo kobiet i mężczyzn. Nakręcona na Filipinach (gdzie 70% mężczyzn uważa, że kobiety muszą ‘umniejszać’ swoją osobowość, by być akceptowane w miejscu pracy), szybko nabrała charakteru globalnego - okazało się, że problem jest uniwersalny i nie ogranicza się do jednego punktu na mapie. - W P&G to, czy jesteś kobietą czy mężczyzną, z jakiego kraju pochodzisz, i jakie masz upodobania nie mają znaczenia. Jeśli jesteś dobry, firma otwiera przed Tobą niemal nieograniczone możliwości rozwoju - podsumowuje Marta Pyrz.

Reklama

- Żeby zmieniać świat, należy zacząć od nas samych. Istotna część naszej kultury to pielęgnowanie różnorodności, niezależnie od placówki czy lokalizacji - przyznaje Anna Gugała, Talent Manager P&G w Europie Centralnej. W tej chwili tylko w Polsce niemal 45% stanowisk kierowniczych w firmie obsadzonych jest przez kobiety, natomiast w działach takich jak marketing, HR czy finanse kobiety stanowią ponad 50% zatrudnionych.  - Oczywiście patrzymy na statystyki, jednak to co liczy się jeszcze bardziej to warunki, jakie stwarzamy pracownikom do tego, by mogli się rozwijać i osiągnąć sukces. Już od samego początku oferujemy pakiet szkoleń, mentoring, coaching. Pozwalamy podchodzić do sposobu pracy indywidualnie, szanujemy preferencje - pracownicy mają możliwość pracy z domu i dostosowania godzin pracy do swoich potrzeb. Na przykład, spora grupa młodych mam decyduje się często na pracę na część etatu, przez pewien okres czasu. Każdego roku znajdują się też osoby, które korzystają z Sabbatical, czyli urlopu który może trwać nawet kilka miesięcy. Jedna z osób wróciła właśnie z Tanzanii z 3-miesięcznego stażu w UNICEF, wieloletniego partnera P&G.  Po powrocie została awansowana na Brand Managera i zarządza obecnie  kategorią artykułów do higieny intymnej dla kobiet na Europę Centralną. - Szanujemy i wspieramy indywidualne decyzje, bo wiemy że żeby odnosić sukcesy w życiu zawodowym, pracownicy potrzebują równowagi w życiu prywatnym - dodaje Anna Gugała.

Odkąd firma pojawiła się na polskim rynku na początku lat 1990., stwarza młodym ludziom możliwości podjęcia praktyk i pracy w coraz to nowych obszarach. W Polsce działa Biuro Główne (a w nim m.in. dział marketingu, sprzedaży, finansów, HR), operujące na skalę globalną Centrum Rozwiązań Biznesowych, zatrudniające ok. 240 ekspertów IT, największe Centrum Planowania i Logistyki w Europie oraz fabryki Pampers, Olay i Gillette. Wszystkie oferty pracy i praktyk skierowane do studentów i absolwentów dostępne są na stronie wwww.ce.pgcareers.com.

 

 

Artykuł pochodzi z kategorii: Kategoria główna

 
POLECANE zwiń