Internauci – bardziej aktywni na rynku pracy

Jak podaje portal rynekpracy.pl, powołując się na dane z raportu Diagnozy Społecznej za 2013 rok, użytkownicy internetu są znacznie bardziej aktywni na rynku pracy niż osoby niekorzystające z tego medium.

Wśród internautów aż 52 proc. to osoby pracujące, podczas gdy w grupie osób które nie korzystają z internetu, zatrudnieni stanowią  jedynie 18 proc.. Wyraźna różnica jest również w przypadku prywatnych przedsiębiorców - wśród internautów jest ich 6 proc., zaś wśród osób nie używających internetu jedynie 2 proc. 

Internauci lepiej radzą sobie na rynku pracy: podejmują więcej działań związanych z rozwojem zawodowym oraz częściej awansują. Blisko 20 proc. odwiedzających globalną sieć podnosiło swoje kwalifikacje zawodowe z myślą o lepszej pracy. W przypadku pozostałej części respondentów, jedynie 2 proc. deklarowało takie działania.

Należy jednak podkreślić, iż z internetu rzadziej korzystają ludzie starsi i gorzej wykształceni. Jest to zarazem grupa osób mniej aktywnych na rynku pracy w porównaniu z resztą społeczeństwa. Częściowo tłumaczy to mniejsze zaangażowanie w sferę zawodową wśród osób niekorzystających z internetu w porównaniu do internautów. Można również mówić o zależności w drugą stronę. - Internet jest źródłem wiedzy zarówno o ofertach pracy, jak i możliwościach rozwoju, takich jak kursy, szkolenia, szkoły policealne czy studia podyplomowe. Wśród specjalistów powstają fora internetowe, w których można się wymieniać wiedzą. Dlatego osoby niewchodzące do sieci tracą nierzadko szanse na lepszy rozwój zawodowy - komentuje Maciej Mozolewski z Sedlak & Sedlak.

Sprawdź, ile powinieneś zarabiać! Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi. Wypełnij ankietę!

rynekpracy.pl
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »