Ile zarabiają pracownicy działów marketingu i PR?

Sobota, 21 kwietnia 2012 (06:00)

Jak pokazały dane Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń (OBW), przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak, mediana płac w działach marketingu wyniosła w 2011 roku 4800 zł. Co czwarty pracownik otrzymywał ponad 7650 zł brutto miesięcznie. Zarobki osób zatrudnionych w obszarze PR kształtowały się natomiast na poziomie 3500 zł, płace 25 proc. z nich przekroczyły 5305 zł.

Zdjęcie

Mediana płac w działach marketingu wyniosła w 2011 roku 4800 złotych /AFP
Mediana płac w działach marketingu wyniosła w 2011 roku 4800 złotych
/AFP
Niezależnie od szczebla zarządzania, wyższe wynagrodzenia otrzymywali pracownicy działów marketingu. Mediana płac kierowników odpowiedzialnych za ten obszar wyniosła 7282 zł i była o 32 proc. wyższa od tej zaobserwowanej u pracowników pełniących podobne funkcje w obszarze public relations (5530 zł). Na szczeblu specjalistów różnica ta wyniosła 18 proc.

Zdjęcie

/wynagrodzenia.pl
/wynagrodzenia.pl

Istotne dysproporcje w zarobkach pracowników działów marketingu występowały pomiędzy poszczególnymi regionami Polski. Najwyższą medianę wynagrodzeń odnotowano w województwie mazowieckim. Ukształtowała się ona na poziomie 6260 zł i była o blisko 96 proc. wyższa od tej zaobserwowanej na Lubelszczyźnie (3200 zł).

Zdjęcie

/wynagrodzenia.pl
/wynagrodzenia.pl

Reklama

Jak kształtowały się zarobki zatrudnionych w działach marketingu w firmach różnej wielkości? Mediana płac pracowników szeregowych w małych przedsiębiorstwach wyniosła w 2011 roku 2 500 zł. Była ona zatem o prawie 30 proc. niższa niż ta odnotowana u tej samej grupy zatrudnionych w dużych organizacjach (3500 zł). Jeszcze większe dysproporcje miały miejsce na wyższych szczeblach zarządzania. Kierownicy w małych firmach otrzymywali wynagrodzenia rzędu 5410 zł, podczas gdy ich odpowiednicy w największych przedsiębiorstwach - płace o ponad 4 000 zł wyższe (9500 zł).

Zdjęcie

/wynagrodzenia.pl
/wynagrodzenia.pl

Na koniec przyjrzyjmy się płacom na stanowiskach charakterystycznych dla działów marketingu i PR. Wynagrodzenia kierowników ds. marketingu kształtowały się na poziomie 7850 zł brutto. Kierownicy ds. PR otrzymywali o 2350 zł mniej. Specjaliści ds. PR zarabiali 3815 zł, specjaliści ds. marketingu - 4000 zł.

Zdjęcie

/wynagrodzenia.pl
/wynagrodzenia.pl

Sprawdź, ile powinieneś zarabiać! Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi. Wypełnij ankietę!

Patrycja Grzesińska

Artykuł pochodzi z kategorii: Kategoria główna

Więcej na temat:pracownicy | zarobki
POLECANE zwiń