W tych sklepach zakupów już nie zrobimy. Oto marki, które wycofały się z Polski

W minionych latach z Polski wycofało się wiele niegdyś popularnych marek sieci handlowych. Placówki po wielu z nich przejęły popularne dyskonty, takie jak Biedronka czy Netto. W których sklepach już nie zrobimy zakupów?

Delikatesy Bomi - sklepy, których historia rozpoczęła się na Pomorzu

Pierwsze delikatesy Bomi otwarto w latach 90. w Gdyni. Początkowo spółka skupiała się jedynie na otwieraniu placówek na terenie Trójmiasta. W 1999 roku otwarto pierwszy sklep w Warszawie. W niedługim czasie Bomi miało już punkty w niemal 20 miejscowościach w całej Polsce. 

W 2012 roku zaczęły się problemy spółki. Firma złożyła wówczas wniosek o upadłość. Rok później delikatesy zostały zlikwidowane.

Real - niemiecka sieć hipermarketów obecna w Polsce do 2014 roku

Hipermarkety Real w Polsce rozpoczęły swoją działalność w drugiej połowie lat 90. W 1997 roku otwarto pierwszą placówkę w Szczecinie. Sklepy oferowały szeroki wybór produktów spożywczych, przemysłowych oraz drogeryjnych.  

Reklama

W 2012 roku w Polsce znajdowały się 54 hipermarkety Real. Przedsiębiorstwo jednak postanowiło wycofać się z naszego kraju, a większą część placówek odsprzedać spółce Auchan.

Albert - supermarkety przejęte przez Carrefoura

Sklepy Albert pojawiły się w Polsce w 1994 roku. Ich właścicielami była holenderska spółka Ahold. Do 2006 roku powstały 183 placówki. 

Sieć została kupiona przez Carrefour Polska w 2006 roku. Spółka przejęła istniejące placówki i przekształciła je odpowiednio w Carrefour Express bądź Carrefour Market. Z kolei sklepy Albert obecnie działają wyłącznie na terenie Czech.

Plus - w 2008 roku sklepy przejęło Jeronimo Martins

Pierwszy dyskont marki Plus pojawił się w Polsce w 1995 roku. Sklep otwarto w Dąbrowie Górniczej. Sieć należała do koncernu Tengelmann. 

W 2008 roku przedsiębiorstwo postanowiło sprzedać swoje placówki portugalskiej firmie Jeronimo Martins. Sklepy przemianowano wówczas na Biedronki. Co ciekawe, dyskonty Plus były również obecne między innymi w Czechach, Portugalii czy Hiszpanii.

Tesco - większość sklepów została przekształcona w Netto

Pierwszy hipermarket Tesco został otwarty w 1998 roku nieopodal Wrocławia. Brytyjska sieć marketów rozrastała się, przejmując najpierw w 2002 roku sklepy HIT, a następnie w 2007 roku Leader Price. 

Jednak w 2021 roku zamknięto ostatni market Tesco, z uwagi na notowanie coraz to większych strat. Większość placówek została przejęta przez duński koncern Salling Group, do którego należy sieć dyskontów Netto.

Alma - sieć marketów zlikwidowana w 2016 roku

Początki sieci Alma sięgają lat 90. To właśnie wtedy, na południu Polski, powstały pierwsze sklepy należące do polskiej spółki Alma Market. W 2016 roku na terenie kraju działało około 49 sklepów. 

Jednak w tym samym roku rozpoczęły się problemy finansowe, które zmusiły przedsiębiorstwo do złożenia wniosku o upadłość likwidacyjną. Co ciekawe, obecnie funkcjonuje jeden sklep o nazwie "Alma", który należy do innej spółki - Alma Kraków.

Billa - pierwszy zagraniczny market w Polsce

W 1991 roku otwarto w Polsce pierwszy zagraniczny supermarket Billa należący do austriackiej sieci. W niedługim czasie zaczęły pojawiać się kolejne markety, w większych miastach w całym kraju. 

W 2001 roku Auchan wykupił polskie udziały Billi i przemianował je na sklepy Elea. W 2010 roku Billa całkowicie zniknęła z Polski. Jej supermarkety zostały przejęte przez francuską sieć handlową E.Leclerc.

Przeczytaj też:

Netto porządkuje biznes po Tesco. Ostatni rok finansowy przyniósł prawie 500 mln zł straty

Oliwa w Hiszpanii staje się dobrem luksusowym. Wszystko przez suszę

Zara zamyka trzeci sklep w Polsce w ciągu roku. Branża odzieżowa stawia na zakupy online

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | zamknięte sklepy | sieci handlowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »