Szok. Polscy abonenci przynieśli 460 milionów złotych

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji informuje, że wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego już teraz wynoszą 460 mln złotych. To o 20 procent więcej niż przewidywane wpływy na cały rok 2011.

Rzecznik prasowy Krajowej Rady, Katarzyna Twardowska, powiedziała IAR, że taki wynik to przede wszystkim efekt dobrej współpracy z Pocztą Polską oraz kampanii informacyjnej mediów publicznych. - Poczta podejmuje działania, które przynoszą efekt w postaci większej ilości wpłat. Druga rzecz to porozumienie z organizacjami przedsiębiorców, które podpisała Krajowa Rada. Trzeci element to kampania, jaką prowadzą publiczne media - wyjaśnia Katarzyna Twardowska.

Katarzyna Twardowska poinformowała, że obecnie więcej pieniędzy z abonamentu trafia do radia, niż do telewizji. - Opłata za odbiornik radiowy to 5,35 zł miesięcznie. Zdecydowanie większy procent od całej kwoty trafia do lokalnych rozgłośni, a tylko 13 procent trafia to Telewizji Publicznej - dodaje rzecznik KRRiT.

Sprawdź bieżące informacje z rynku mediów na stronach Biznes INTERIA.PL

W sondażu przeprowadzonym przez CBOS aż 75 proc. Polaków dobrze ocenia Polskie Radio. Publiczne radio cieszy się lepszą opinią Polaków niż prywatne stacje radiowe. Abonament radiowo-telewizyjny wynosi 17,15 zł i należy go opłacić w każdym punkcie Poczty Polskiej do 25. dnia każdego miesiąca. Przy opłaceniu abonamentu z góry za cały rok płacimy za 11 miesięcy. Ściągalność abonamentu wynosi ok. 45 proc., podczas gdy np. w Wielkiej Brytanii (gdzie abonament wynosi 140 funtów rocznie) wskaźnik ten wynosi ok. 90 proc.

ZOBACZ AUTORSKĄ GALERIĘ ANDRZEJA MLECZKI

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: cały | Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji | Polskie | szok
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »