Skuteczny menedżer w wydawnictwie

Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego uruchomiła nowe studia podyplomowe: Studium Zarządzania Wydawnictwem Prasowym realizowane we współpracy z Izbą Wydawców Prasy.

  Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego uruchomiła nowe studia podyplomowe: Studium Zarządzania Wydawnictwem Prasowym realizowane we współpracy z Izbą Wydawców Prasy.

Zapotrzebowanie na menedżerów, którzy zarządzają dużymi wydawnictwami, sprawiło, że pojawiła się nowa oferta studiów kierunkowych. Celem ich jest przede wszystkim doskonalenie kompetencji zawodowych oraz nauka zarządzania różnymi komórkami organizacyjnymi wydawnictw. Proces kształcenia kadry kierowniczej w mediach drukowanych powinien przyczynić się do podniesienia konkurencyjności branży, przygotowania wydawnictw prasowych do konkurowania z mediami elektronicznymi i internetem oraz do większej skuteczności w pozyskiwaniu nowych czytelników i reklamodawców - twierdzą specjaliści, autorzy projektu.

Reklama

Studia adresowane są do osób zajmujących kierownicze stanowiska w wydawnictwach prasowych zarówno w pionie redakcyjnym, jak i w wydawniczym, oraz do tych pracowników, którzy w przyszłości mogą awansować na kierownicze stanowiska. Stanowią one naturalną kontynuację edukacji dla wszystkich absolwentów dziennikarstwa zainteresowanych pracą w wydawnictwie.

Program studiów

Program studiów obejmuje wiele przedmiotów z zarządzania, ale także ekonomii, zarządzania zasobami ludzkimi, prawa i marketingu. Wśród szczegółowych przedmiotów znalazły się m.in. podstawy zarządzania z uwzględnieniem specyfiki zarządzania organizacją prasową i koncernem mediowym, wstęp do ekonomiki mediów, zarządzanie zasobami ludzkimi w wydawnictwie, prawo prasowe i prawo autorskie, organizacja pracy redakcji, podstawy techniki wydawniczej projektowania graficznego, zarządzanie procesowe w wydawnictwie, badania statystyczne i marketingowe w mediach, marketing wydawnictwa prasowego, formatowanie tytułów i promocja edytorialu, sprzedaż reklam i zarządzanie biurem reklamy, sprzedaż i kolportaż prasy.

Kiedy rozpoczęcie

Studia obejmują 198 godzin zajęć i kończą się obroną pracy dyplomowej. Zajęcia odbywają się w piątki, soboty i niedziele. Pierwsza edycja 2-semestralnego programu Podyplomowych Studiów Zarządzanie Wydawnictwem Prasowym rozpocznie się w październiku 2005 r. Uczelnia przyjmuje dokumenty do 15 września.

Grzegorz Kozyra

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: menedżer | Skuteczni | studia podyplomowe | studia | prasy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »