Prasa jednak nie zniknie z kiosków Ruchu? Orlen dementuje doniesienia

Prasa nie zniknie z kiosków Ruchu i nadal będzie dostępna dla klientów - podał w oświadczeniu większościowy udziałowiec spółki, koncern Orlen. Zdementowano w ten sposób wcześniejsze doniesienia medialne, że Ruch zamierza wycofać gazety z kiosków. Jak podkreślono, chodzi jedynie o wycofanie się przez firmę z kolportażu prasy, a nie jej sprzedaży detalicznej w punktach.

Kioski Ruchu nadal będą sprzedawać prasę - podaje Orlen. Koncern to obecnie większościowy udziałowiec spółki. 

Informację o tym, że prasa ma zniknąć ze sprzedaży w kioskach Ruchu podawały rano polskie media, bazując na ustaleniach portalu Wirtualne Media, że Ruch wycofuje się z dystrybucji prasy.

"Informację o decyzji kolportera rozsyłała Izba Wydawców Prasy. Potwierdził nam ją jej prezes Marek Frąckowiak. Jak czytamy w komunikacie, spółka będzie prowadziła dotychczasową dystrybucję prasy i na dotychczasowych zasadach rozliczała się z wydawcami do końca kwietnia 2024 roku" - podawały Wirtualne Media.

Reklama

Jak jednak zaznacza Orlen w oficjalnym stanowisku, "nie należy mylić kolportażu prasy z jej dostępnością w kioskach i innych punktach sprzedaży". Chodzi o to, że Ruch zajmował się do tej pory i dystrybucją prasy do innych sprzedawców, i sprzedażą gazet w swoich własnych punktach. Zmiany mają dotyczyć tego pierwszego członu działalności. Sprzedaż prasy w kioskach i punktach Ruchu ma nadal funkcjonować bez zmian. 

Orlen dementuje informacje. Prasa w kioskach Ruchu zostaje

Informacje o tym, że prasa ma zniknąć z kiosków Ruchu, Orlen zdementował także w mediach społecznościowych. "Dementujemy doniesienia, iż Ruch SA zakończy sprzedaż prasy w swoich kioskach z końcem kwietnia. Artykuły oparte o publikację portalu Wirtualne Media kolportują nieprawdziwe informacje" - podał koncern na portalu X/Twitter.

Orlen wskazał w swoim oświadczeniu udostępnionym Interii, że dostrzega zmiany zachodzące na rynku prasy i przeanalizował działalność Ruchu. "Kluczowe jest dostosowanie marki do nowych trendów biznesowych, dlatego obecnie w naturalny sposób wypracowywane są rozwiązania i optymalizowana działalność spółki" - wskazuje Orlen. "Bardzo mocno koncentrujemy się na rozwoju segmentu usług kurierskich oraz nowych formatów gastronomiczno-sklepowych w ramach sieci detalicznej" - podaje firma.

"Orlen jako spółka nastawiona na prowadzenie działalności biznesowej, odpowiedzialny rozwój i osiąganie dobrych wyników z korzyścią dla akcjonariuszy nie może pomijać faktu coraz trudniejszej sytuacji na rynku prasy, na którym odnotowuje się spadki i jest to stała tendencja. Natomiast jeszcze raz zapewniamy, że prasa będzie dostępna dla klientów, zarówno w kioskach, jak i pozostałych punkach sprzedaży" - podsumowuje firma.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Orlen | Ruch SA | Prasa | media | handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »