Popularna sieć handlowa nie zatrzymuje się. Liczba sklepów rośnie jak na drożdżach

Popularna sieć handlowa Dino otworzyła w okresie od stycznia do końca września 184 nowe sklepy - podała spółka na swojej stronie internetowej. W efekcie na koniec września zakupy można było zrobić już w 2340 placówkach w całej Polsce.

Rok temu na koniec września Dino miało jeszcze 2069 sklepów, co oznacza, że przez ostatnie 12 miesięcy przybyło 271 punktów (w tej liczbie zawiera się 87 otwarć netto w IV kw. 2022 r.).

Tempo rozwoju sieci wpisuje się w strategię konkurenta Biedronki i Lidla, który deklaruje, że w kolejnych latach chce utrzymać wysokie tempo wzrostu liczy placówek. Planom tym powinien sprzyjać stosunkowo niewielki, bo około 6-procentowy udział sieci w rynku. Dino zapowiada, że chce dalej zagęszczać sklepy na obszarach, na których już prowadzi działalność, a także konsekwentnie realizować ekspansję w nowych regionach Polski. Jak informowała spółka w raporcie finansowym za I półrocze, w samym tylko okresie styczeń-czerwiec Dino poniosło 569 mln zł nakładów inwestycyjnych, a te były związane przede wszystkim właśnie z ekspansją sieci. 

Reklama

W komentarzu do danych finansowych za I półrocze zarząd Dino powiedział, że oczekuje, iż w całym 2023 r. całkowita liczba dyskontów wzrośnie o kilkanaście procent w stosunku do liczby sklepów posiadanych przez sieć na koniec 2022 r. 

Ile zarobiło Dino?

W pierwszym półroczu - ostatnim okresie, za który dostępne są dane finansowe spółki - przychody Dino wyniosły 12,1 mld zł i były o blisko 40 proc. wyższe niż rok wcześniej, a na czysto spółka zarobiła prawie 633 mln zł. W samym II kwartale Dino zwiększyło przychody o 34 proc. licząc rok do roku, do 6,55 mld zł, a zysk netto wyniósł 362 mln zł. 

Dino to sieć działająca na rynku średniej wielkości supermarketów proximity. Jest to model zakładający lokowanie sklepów w pobliżu miejsca zamieszkania klienta. Pierwszy sklep pod marką Dino powstał w 1999 roku.

Liczba sklepów Dino rośnie z roku na rok. W ostatnich latach przybywało ich odpowiednio: w 2017 r. - 147, w 2018 r. - 202, w 2019 r. - 243, w 2020 r. - 255, w 2021 r. - 343, a w 2022 r. - 344.  

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: handel | sklepy | dyskonty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »