Platformy sprzedające bilety pod lupą UOKiK. Zarzut wobec spółki eBilet

Prezes UOKiK postawił spółce eBilet zarzut nieprawidłowego prezentowania cen biletów – poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Podobne problemy zauważono w serwisach Eventim i Ticketmaster. Urząd oczekuje wyjaśnień i zmiany praktyk.

UOKiK zbadał platformy sprzedające bilety

UOKiK przeanalizował ponad 300 ofert dostępnych w portalu ebilet.pl i za każdym razem na końcowym etapie doliczana była opłata serwisowa - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Jak przekazano, na początkowych etapach wyszukiwania biletów i zapoznawania się z ofertą konsument otrzymuje informację o cenach minimalnych, np. "od 100 zł", "od 275 zł". Jednak z dotychczasowych ustaleń wynika, że konsument nie ma szansy kupić biletu po cenie określanej jako minimalna z uwagi na doliczaną opłatę serwisową.

"W takiej sytuacji przekaz marketingowy przedsiębiorcy może wprowadzać w błąd" - ocenił cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Zwrócono uwagę, że spółka eBilet nie zmieniła swoich praktyk po tzw. wystąpieniu miękkim, dlatego Prezes Urzędu postawił jej zarzut naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Jeśli się potwierdzi, przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu - stwierdzono.

Reklama

Spółka eBilet odniosła się do postępowania UOKiK. "Otrzymaliśmy postanowienie Prezesa UOKiK o wszczęciu postępowania i analizujemy przedstawione zarzuty. Już wcześniej wprowadziliśmy rozwiązania wskazujące konsumentom na możliwość naliczenia opłaty serwisowej, ale, oczywiście, będziemy dalej współpracować z Prezesem UOKiK, by sprawnie i polubownie zakończyć postępowanie z korzyścią dla rynku i konsumentów" - czytamy w stanowisku firmy.

Problemy z uwidacznianiem cen zaobserwowano też w serwisach eventim.pl oraz ticketmaster.pl - podał UOKiK.

"Konsumenci nie mają możliwości kupienia biletu za minimalną cenę"

"W bileterii Eventim na początkowym etapie prezentacji oferty również uwidacznianie są +ceny od...+. Natomiast Ticketmaster przedstawia w podobnej formule część swojej oferty - ceny za bilety regularne. Jak wynika z ustaleń UOKiK, konsumenci w obu serwisach internetowych nie mają możliwości kupienia biletu za prezentowaną cenę minimalną, nawet jeśli wybiorą najtańsze miejsca" - poinformował Urząd.

Wątpliwości UOKiK wzbudziły również rozbieżności w terminologii rodzajów opłat dodatkowych w portalu ticketmaster.pl, w efekcie których konsument nie ma jasności, ile i za jakie usługi musi jeszcze zapłacić. "O ostatecznej cenie do zapłaty dowiaduje się dopiero na końcowych etapach transakcji" - zauważono.

Prezes UOKiK wysłał do spółek Eventim i Ticketmaster Poland wystąpienia, oczekując wyjaśnień i zmiany praktyk - przekazano.

Oświadczenie spółki eBilet

"Otrzymaliśmy postanowienie Prezesa UOKiK o wszczęciu postępowania i analizujemy przedstawione zarzuty. Już wcześniej wprowadziliśmy rozwiązania wskazujące konsumentom na możliwość naliczenia opłaty serwisowej, ale, oczywiście, będziemy dalej współpracować z Prezesem UOKiK, by sprawnie i polubownie zakończyć postępowanie z korzyścią dla rynku i konsumentów" - przekazała spółki.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | Agora SA | serwis internetowy | bilety
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »