Parkowanie w Krakowie będzie droższe. Radni przegłosowali zmiany

Krakowscy radni zdecydowali w środę o podniesieniu cen w strefie płatnego parkowania i zróżnicowaniu opłat dla mieszkańców przyjezdnych. Zmiany zaczną obowiązywać od 15 maja.

W środę odbyło się drugie czytanie projektu uchwały przesłanego przez prezydenta Jacka Majchrowskiego. Została ona przyjęta stosunkiem głosów 24 do 13, przy trzech wstrzymujących się. Przyjęto także szereg poprawek do uchwały, które zmieniły pierwotne propozycje. Większość przyjętych poprawek zgłosił klubu radnych Platforma Obywatelska-Koalicja Obywatelska.

Zgodnie z przyjętymi poprawkami dla osób, które nie mieszkają w Krakowie, opłata w podstrefie A za pierwszą godzinę wyniesie 9 zł, za drugą - 10 zł, a trzecią - 11 zł. W podstrefie B opłata ta wyniesie 8 zł za pierwszą, 9 zł za drugą i 10 zł za trzecią godzinę, a w podstrefie C odpowiednio: 7, 8 i 9 zł. Kolejne godziny będą kosztować tyle co pierwsza.

Reklama

Mieszkańcy z Kartą Krakowską zapłacą mniej

Mieszkańcy posiadający Kartę Krakowską za parkowanie w strefie zapłacą mniej w przypadku wyboru aplikacji mobilnej. W podstrefie A - 6 zł za pierwszą godzinę, 7 zł za drugą i 8 zł za trzecią. W strefie B odpowiednio 5, 6 i 7 zł, a w podstrefie C opłata będzie stała i wyniesie 4 zł.

Radni nie zgodzili się na proponowane w pierwotnym projekcie uchwały wprowadzenie opłaty za parkowanie w niedziele w strefie A obejmującej centrum miasta, a także likwidację preferencyjnego abonamentu dla mikroprzedsiębiorców. Utrzymali także na niezmienionym poziome 10 zł cenę abonamentu miesięcznego dla mieszkańców strefy, wbrew propozycji podniesienia jej do 20 zł.

Opłata za brak wykupionego biletu parkingowego ma zostać podniesiona ze 150 na 250 zł. Jeśli ukarany zapłaci w terminie siedmiu dni od wystawienia mandatu, będzie to nadal 150 zł.  

Radni zobowiązali władze miasta, aby wszystkie środki uzyskane z opłat za postój pojazdów w strefie płatnego parkowania gmina przeznaczała na poprawę publicznego transportu zbiorowego, budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej i rowerowej lub zieleń i zadrzewienia w gminie. Zmiany mają wejść w życie 15 maja tego roku.

Dyrektor Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie Łukasz Franek argumentował, że obecne zasady dotyczące strefy były wprowadzane ponad trzy lata temu. Jak wskazał, zmiany są spowodowane inflacją, a także postulatami wnoszonymi przez mieszkańców.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »