Orlen największą konkurencją InPostu? Koncern przegonił Allegro

Grupa Orlen ma już 3535 automatów paczkowych - informuje wielobranżowy koncern. Oznacza to, że firma ma do swojej dyspozycji o 500 urządzeń więcej niż platforma handlowa Allegro. Liderem na rynku automatów paczkowych pozostaje działający od 1999 r. InPost. A polska sieć tych urządzeń jest największa w całej Europie.

Kierowany przez Daniela Obajtka koncern uruchomił pierwsze, własne automaty paczkowe we wrześniu 2021 r. Dzisiaj jest właścicielem o 500 urządzeń więcej niż Allegro i stał się największą konkurencją dla InPostu. “Posiadamy 3535 automatów paczkowych zlokalizowanych w całej Polsce – na stacjach paliw oraz innych atrakcyjnych dla klienta miejscach” - informuje na stronie internetowej PKN Orlen. 

Paczki Orlenu nie tylko w automatach

Płocki koncern posiada też 10 tys. punktów Orlen Paczka. Przesyłki można nadać i odebrać nie tylko za pośrednictwem automatów paczkowych, ale też na około 1,1 tys. stacjach paliw, a także w 700 kioskach RUCH-u i w prawie 5 tys. punktach partnerskich, m.in. w wielu sklepach Żabka. "W porównaniu do drugiego kwartału zeszłego roku, w ostatnim kwartale bieżącego roku koncern odnotował 165-proc. wzrost wolumenu paczek i 90-proc. wzrost liczby użytkowników" - informował we wrześniu Orlen.

Reklama

Liderem na rynku automatów paczkowych jest InPost. Firma założona przez 24 laty przez Rafała Brzoskę w kwietniu chwaliła się posiadaniem 20 tysięcy urządzeń. “Liczba samych skrytek przekroczyła 3 miliony” - podkreślał wtedy, w wydanym komunikacie InPost. 

Liczba paczkomatów InPostu to niewiele mniej niż wszystkich w Polsce bankomatów (21 207) i dwuipółkrotnie więcej niż stacji benzynowych (7902). - Dzięki tej liczbie 59 proc. Polaków znajdzie paczkomat w odległości, którą można pokonać w mniej niż siedem minut spacerem. Na obszarach miejskich taki lub krótszy dystans do urządzenia ma 85 proc. z nich — wyliczał wtedy prezes firmy.

Czas, ale też ekologia

Korzystanie z automatów paczkowych to nie tylko oszczędność czasu, ale też dbanie o środowisko - redukcja emisji CO2 i zmniejszenie ruchu samochodów. Jak obliczono, zamówienie przesyłki do urządzenia, a nie wiezienie jej pod wskazany adres, generuje nawet o 75 proc. mniej dwutlenku węgla. A jedno urządzenie oszczędza dziennie 52 kg CO2. Oznacza to, że w ciągu doby oczyszcza tyle powietrza, ile 9 drzew w ciągu roku. Mniej samochodów dostawczych na ulicach oznacza też mniej korków i mniej hałasu. 

ew

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Orlen | paczkomat | Allegro | InPost
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »