Od stycznia bilety będą tańsze

Pasażerowie kolei za bilet na trasach Warszawa - Kraków i Wrocław - Przemyśl od nowego roku zapłacą średnio kilkanaście złotych mniej niż do tej pory. - Od 1 stycznia w pociągach Tanich Linii Kolejowych zaczną obowiązywać nowe oferty biletowe - poinformował na konferencji Maciej Szafurski z PKP Intercity.

Jak wyjaśnił Szafurski, każdej ofercie promocyjnej będzie przypisany inny kolor; od nowego roku pasażerowie będą mogli kupić bilet fioletowy, czyli do wykorzystania w określonym dniu na konkretnej trasie, oraz niebieski, czyli obejmujący pięć przejazdów w cenie czterech, do wykorzystania przez trzy miesiące.

Od nowego roku bilet fioletowy będzie obowiązywał na bardzo popularnych wśród pasażerów trasach Warszawa - Kraków i Wrocław - Przemyśl. Szafurski wyjaśnił, że bilety na pociąg TLK na tych liniach będą o kilkanaście złotych tańsze, niż przewoźnik proponował do tej pory. Ponadto bilet w drugiej klasie będzie o kilka złotych tańszy niż przejazd tego samego odcinka pociągiem Przewozów Regionalnych InterRegio.

Reklama

- Myślimy o rozszerzeniu oferty, więc tych tras będzie więcej. Najprawdopodobniej trzecią trasą, którą obejmie promocja będzie połączenie Poznań - Wrocław - powiedział.

Ponadto przewoźnik planuje wprowadzić od lutego przyszłego roku tzw. szary bilet, uprawniający do 20 proc. zniżki na podróż powrotną; chce również zaoferować bilet zielony, który obejmie pociągi uruchamiane z jakiejś okazji, np. dowożące pasażerów na koncert albo mecz.

Sposobem na promocję nowych ofert wśród pasażerów ma być portal internetowy, za pośrednictwem którego będzie można kupić bilet, zapoznać się z ofertą i rozkładem jazdy. Ponadto firma chce zamieszczać na nim pliki muzyczne, filmy o kolei czy blogi.

Szafurski nie ukrywał, że przewoźnik chce nowymi ofertami konkurować z samorządowymi Przewozami Regionalnymi, jednak jak zaznaczył, według niego o wiele groźniejszym konkurentem PKP Intercity jest transport drogowy i lotniczy. Dodał, że w naszym kraju na razie prawdziwa konkurencja między przewoźnikami kolejowymi jeszcze się nie zaczęła, ponieważ na polski rynek nie weszli jeszcze zagraniczni przewoźnicy.

- To dopiero przygrywka - podkreślił.

PKP Intercity to drugi po Przewozach Regionalnych przewoźnik pasażerski w Polsce. W pierwszym półroczu 2009 r. zysk netto spółki wyniósł 13 mln zł. Jest planowana prywatyzacja przewoźnika.

Czytaj również:

Koniec narodowego wstydu Polaków

Wszyscy Polacy zrzucą się na dworce?

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKP | pasażerowie | bilety | PKP Intercity | Warszawa | Przemyśl | przewoźnik | bilet | Intercity | Wrocław
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »