Miliarderzy, którzy najczęściej pokazują się w mediach

Nie można przed nim uciec. Donald Trump lubi być wszędzie. W Nowym Jorku jest 13 budynków nazwanych jego nazwiskiem, a na całym świecie jest ich 20.

Od niemal dziesięciu lat Trump ma w telewizji swoje programy reality show "The Apprentice" (Praktykant) i "Celebrity Apprentice" (Terminujące gwiazdy), w którym obnosi się ze swoją brawurą, tupetem i talentem do plasowania produktów. Swoje nazwisko umieścił niemal na wszystkim - wodzie, wódce, garniturach i kursach biznesu online - i zgarnia całkiem niezłe opłaty licencyjne za każdym razem, gdy z półek znika produkt z jego wizerunkiem. Przygotowuje też komentarze telewizyjne (za darmo dla wszystkich, którzy zechcą ich wysłuchać) za każdym razem, gdy w mediach pojawiają się najnowsze rewelacje z życia celebrytów.

Reklama

Na zdjęciach: Miliarderzy, którzy najczęściej pokazują się w mediach

Milionerzy, którzy zostaną miliarderami

50 najbogatszych ludzi świata

Najlepsze miasta dla miliarderów

Gwiazdy, które wszystko zawdzięczają wyłącznie sobie

Carrie Prejean, wicemiss USA, mówi, że nie popiera małżeństw między osobami tej samej płci? Trump komentuje: - To było kontrowersyjne pytanie i kontrowersyjna odpowiedź. Gdyby jednak nie byłaby tak ładna, to nikt by się tym nie przejął.

Umiera Michael Jackson? Trump mówi: - Bardzo dobrze się znaliśmy. Często przychodził do mnie do mieszkania i rozmawialiśmy o interesach.

Tiger Woods zostaje przyłapany na zdradzie? Trump relacjonuje: - To tylko doda Tigerowi popularności.

Trumpa i 10 innych bogaczy wybraliśmy do naszej listy miliarderów, którzy zbyt często pokazują się w mediach. Na liście znaleźli się właściciele 10-cyfrowych fortun, którzy znani są z częstych występów w mediach i nieustannej autopromocji. Ich majątki są łącznie warte 75 miliardów dolarów.

Założyciel Cirque du Soleil, Guy Laliberte, zaspokoił w tym roku swoją potrzebę rozgłosu, lecąc w kosmos. W październiku były połykacz ognia poleciał z kilkoma astronautami rosyjskimi na dwutygodniowy pobyt na międzynarodowej stacji kosmicznej. Koszt tej misji wyniósł 30 mln dolarów.

Szeroko nagłaśniana podróż, w czasie której Laliberte relacjonował na żywo koncert U2, posłużyła, by zwiększyć zainteresowanie założoną przez Laliberte'a fundacją charytatywną Jedna Kropla.

Richard Branson to kolejny miliarder, który wykorzystał kosmos do promocji swojego nazwiska w tytułach gazet. Prezes Virgin Group zaprezentował w grudniu nowy statek kosmiczny Virgin Galactic oraz plany odbywania na jego pokładzie lotów pasażerskich w kosmos. Statek kosmiczny odbędzie w tym roku loty testowe. Pierwsze loty pasażerskie odbędą się najwcześniej w 2012 r, a bilety będą kosztować 200 tys. dolarów.

Kariera Bransona jest pełna rozgłosu medialnego. Przeleciał Atlantyk w opatrzonym logo Virgin czerwonym balonie na gorące powietrze, ustanowił rekord w podobnej łodzi wyścigowej i prowadził przez krótko telewizyjny show "The Rebel Billionaire" (Miliarder buntownik).

Inwestor Warren Buffett to najbogatszy z miliarderów, którzy się często pokazują w mediach. Potentat z holdingu Berkshire Hathaway pojawia się często w wywiadach z Becky Quick w telewizji CNBC, gdzie wygłasza opinie na temat gospodarki i inwestycji. Gdy we wrześniu publikowaliśmy listę 400 najbogatszych Amerykanów, jego majątek wynosił 40 mld dolarów.

Jesienią ubiegłego roku postawił wszystko na amerykańską gospodarkę, przejmując spółkę kolejową Burlington Northern Santa Fe. Ostatnio włączył się w walkę o przejęcie firmy Cadbury przez Kraft. Buffett wykorzystał 9 proc. swoich udziałów w Krafcie, by zamanifestować swój sprzeciw wobec zakupu tak znacznego wolumenu akcji w pierwotnej ofercie i powiedział dziennikarce telewizji CNBC, że będzie głosował przeciwko sfinalizowaniu we wtorek tej transakcji.

Inwestor, zwany "wyrocznią z Omaha", występuje również w nowej serii kreskówek emitowanych online, w których opowiada dzieciom o finansach.

Właściciel zespołu Dallas Cowboys, Jerry Jones, zapewnił sobie miejsce na liście, ponieważ wykorzystał każdą nadarzającą się okazję, by promować otwarty we wrześniu nowy stadion drużyny Cowboys, którego budowa pochłonęła 1,2 mld dolarów. Udzielił setek wywiadów mediom sportowym oraz serwisowi filmów Forbes.com, a także wystąpił w reklamie stadionu w telewizji CNBC, w której mówił: - Reprezentuję amerykański biznes.

Przed porażką zespołu Cowboys w fazie playoffów Jones zdążył zorganizować w nowym obiekcie prestiżowy mecz koszykówki ligi uniwersyteckiej, a obecnie planuje tam walkę bokserską.

Pozwolił także Michaelowi Irvinowi, gospodarzowi popularnego w USA reality show "4th and Long", żeby zwycięzca programu wygrał miejsce na obozie treningowym drużyny Cowboys. Pojawił się także kilkakrotnie w programie. Rok wcześniej był gwiazdą własnego programu reality "Hard Knocks" (Mocne uderzenia) wyświetlanego w telewizji HBO.

Siedmioro przedsiębiorców ze szkoły podstawowej

Katie Evans

ZOBACZ AUTORSKĄ GALERIĘ ANDRZEJA MLECZKI

Forbes
Dowiedz się więcej na temat: show | virgin | Trump | Donald Trump | miliarderzy | Warren Buffett | Kosmos | Donald Trump
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »