McDonald's odkupi swoje franczyzowe restauracje. Musi "odbudować reputację"

Brytyjskie media informują, że sieć najpopularniejszych fast foodów McDonald's odkupi wszystkie swoje franczyzowe restauracje w Izraelu. To efekt bojkotu tej marki, oskarżanej przez konsumentów o wspieranie Izraela po wybuchu wojny z Hamasem. Amerykański właściciel osobiście chce teraz odbudować reputację szyldu McDonald's.

W czwartek 4 kwietnia Omri Padan - dyrektor generalny i właściciel Alonyal Limited, firmy, która dotychczas prowadziła lokale McDonald's w Izraelu - ogłosił, że zamierza sprzedać wszystkie swoje franczyzy w tym kraju amerykańskiemu właścicielowi. BBC podaje, że franczyzodawca i franczyzobiorca osiągnęli porozumienie w tej kwestii.

Ponad 5 tys. pracowników McDonald's zmieni pracodawcę

Firma Alonyal rozpoczęła budowę franczyzowej sieci restauracji McDonald's już ponad 30 lat temu. Obecnie liczy 225 placówek i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników. Sprzedaż jednak mocno spadła po rozpoczęciu konfliktu pomiędzy Izraelem a Hamasem w październiku 2023 roku. W tym czasie na McDonald's spadła fala krytyki w związku z działaniami Alonyal, który w restauracjach McDonald's rozdawał tysiące bezpłatnych posiłków żołnierzom izraelskim. 

Reklama

Amerykański właściciel sieci oświadczył, że pracownicy mogą czuć się bezpiecznie. Działalność przejętych restauracji będzie nadal prowadzona "na równoważnych warunkach". Sieć wyklucza także wycofanie się z rynku izraelskiego. 

McDonald's musi odbudować reputację marki na Bliskim Wschodzie

Rzekome wsparcie firmy wobec Izraela spowodowało bojkot w środowiskach muzułmańskich. Kuwejt, Malezja i Pakistan wydały wówczas oświadczenie, dystansując się od marki McDonald's. Ten jeden ruch szybko wywołał oddźwięk na całym Bliskim Wschodzie i w świat poszły obrazy głośnych protestów.

W lutym br. McDonald's potwierdził, że protesty i napięcie na Bliskim Wschodzie utrudniają jego działalność. Firma podała także konkretne liczby. W całym 2023 roku działalność na całym Bliskim Wschodzie wzrosła zaledwie o 0,7 proc. Sieć uznała, że tak słabe wyniki to efekt wojny Izraela z Hamasem i bojkotu, który jest "przygnębiający i bezpodstawny". Dyrektor naczelny McDonald's Chris Kempczinski uznał bojkot za dezinformację, a na swoim profilu na LinkedIn dodawał: "W każdym kraju, w którym prowadzimy działalność, także w krajach muzułmańskich, McDonald's jest z dumą reprezentowany przez lokalnych właścicieli".

Celem przejęcia izraelskich restauracji jest przywrócenie reputacji całej marki na Bliskim Wschodzie i ponowne osiągnięcie celów sprzedażowych, które nie są wypełniane już od czterech lat. Żadna ze stron nie podaje szczegółowych warunków przejęcia franczyzowych restauracji. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: McDonald's | franczyza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »