AmRest zawarł nową umowę sprzedaży biznesu KFC w Rosji

AmRest umowę sprzedaży biznesu KFC w Rosji z nowym podmiotem, spółką Smart Service Nord Ltd. Poprzednia, podpisana w grudniu 2022 roku z OOO Almira, została rozwiązana. Wartość transakcji ma opiewać na minimum 100 mln euro.

AmRest podał, że Unirest LLC, podmiot powiązany z Yum! Brands Inc, skorzystał z prawa pierwokupu na jego rzecz lub na rzecz osoby trzeciej i wyznaczył Smart Service Nord Ltd jako nabywcę tego biznesu.

"Smart Service jest zarządzany przez dwóch rosyjskich franczyzobiorców marki KFC: panów Konstantina Kotov oraz Andrey'a Oskolkov i według informacji dostępnych publicznie jest podmiotem, z którym Yum! Brands zawarł umowę sprzedaży w celu przeniesienia własności swoich rosyjskich restauracji KFC w październiku 2022 roku" - napisano w komunikacie.

Poprzednia umowa sprzedaży rozwiązania

W konsekwencji skorzystania przez Unirest z prawa pierwokupu, AmRest rozwiązał umowę sprzedaży udziałów zawartą z OOO Almira w dniu 6 grudnia 2022 roku i podpisał nową umowę sprzedaży ze Smart Service w dniu 25 lutego 2023 roku. 

Reklama

Została ona zawarta "zasadniczo na takich samych warunkach na jakich zawarta była umowa pomiędzy AmRest i OOO Almira" - dodano.

Nowa umowa sprzedaży również jest uzależniona od jej zatwierdzenia przez rosyjski Urząd Antymonopolowy oraz od innych zezwoleń regulacyjnych, które mogą mieć zastosowanie w Rosji.

W grudniu 2022 roku spółka informowała, że poprzez swoje spółki zależne AmRest Sp. z o.o. i AmRest Acquisition Ltd podpisała z Almira OOO umowę sprzedaży swojego biznesu restauracyjnego KFC w Rosji.

Amrest jest franczyzobiorcą marek KFC i Pizza Hut należących do amerykańskiej spółki Yum Brands Inc.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: KFC | Rosja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »