WDX (WDX): Zmiany w dystrybucji - raport 51

Raport bieżący nr 51/2008
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

Zarząd Wandalex S.A. informuje, że z dniem 01.05.2009 zakończy dystrybucję produktów marki Yale na zasadach umowy dealerskiej.

W ostatnim okresie dało się zauważyć rozmijanie modelu biznesu Wandalexu z dostawcą

produktów Yale, skutkujące istotnym pogorszeniem rentowności produktu. Z uwagi na prowadzoną aktualnie przez Yale politykę dealerską, inwestycja w rozwój tej marki stała się z punktu widzenia Wandalex mało perspektywiczna. Spółka zgłaszała obawy co do szans poprawy sytuacji marki na rynku bez zmian w sposobie postępowania producenta i sama podejmowała działania mające na celu zniwelowanie negatywnych czynników. Nie przyczyniło się to jednak do oczekiwanej zmiany postawy wobec dealera i jego klientów. W tej sytuacji Wandalex poinformował Yale o możliwości rezygnacji z dystrybucji wózków tej marki na Ukrainie z zamiarem koncentracji wysiłków na rodzimym rynku. Podtrzymał również swoje stanowisko w kwestii dalszego rozwoju dystrybucji w Polsce wózków widłowych marki Doosan.

Reklama

W dniu 31.10.2008 Nacco Material Handling Limited wypowiedział Wandalex S.A. umowę dealerską na terytorium Polski i Ukrainy z datą jej rozwiązania na dzień 01.05.2009 w trybie zwykłym - bez podania przyczyny, w piśmie otrzymanym przez Wandalex S.A. w dniu 03.11.2008.

W związku z powyższym, oczekiwane jest obniżenie poziomu przychodów spółki w najbliższym okresie czasu z tytułu sprzedaży wózków widłowych Yale średnio o 1,2 mln zł w skali miesiąca. Spółka zamierza wykorzystać uwolnione dzięki temu zasoby finansowe i potencjał ludzki w programie dystrybucji produktów bardziej atrakcyjnych rynkowo.
Marek Skrzeczyński - Prezes Zarządu

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: Wandalex SA | yale | Raport bieżący
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »