ARTERIA (ARR): Zawarcie znaczącej umowy pomiędzy Arteria Retail SA oraz Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. - raport 30
Raport bieżący nr 30/2009
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Zarząd Arteria S.A., działając na podstawie § 9 w związku z §5 ust.1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. Nr 33 z dnia 28 lutego 2009 r., poz. 259), podaje do wiadomości o podpisaniu umowy o współpracy w zakresie dystrybucji produktów i usług pomiędzy Arteria Retail SA z siedzibą w Warszawie (podmiot zależny Arteria SA) i Polską Telefonią Cyfrową Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
1.Nazwa i podstawowe dane stron umowy:
Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 181, 02-222 Warszawa
Arteria Retail SA, ul. Jana Rosoła 10, 02-797 Warszawa
2.Przedmiot umowy: Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o (PTC) zleca Arteria Retial SA dystrybucję usług z oferty Heyah. Obejmuje ona prowadzenie sprzedaży produktów i usług telekomunikacyjnych Operatora w ramach ogólnopolskiej sieci detalicznej Arteria Retail SA, zlokalizowanej we wszystkich salonach Media Saturn Holding (Media Markt i Saturn). Przedmiot umowy obejmuje także aktywne wsparcie sprzedaży w postaci kompleksowych działań marketingowych, które mają zapewnić maksymalizację sprzedaży. Obejmują one przygotowanie wizualizacji punktów sprzedaży, zapewnienie informacji o ofercie Operatora oraz promowanie produktów i usług będących przedmiotem sprzedaży. W ramach realizowanej umowy, Arteria Retail SA prowadzi sprzedaż jako Autoryzowany Dystrybutor PTC.
3.Czas trwania umowy: Umowa została zawarta na czas nieokreślony z możliwością jej rozwiązania z zachowaniem 6-miesięcznego okresy wypowiedzenia przez każdą ze stron.
4.Szczególne warunki umowy: Umowa nie zawiera szczególnych warunków, które odbiegałyby od tradycyjnie przyjętych w obrocie handlowym, przy uwzględnieniu specyfiki produktów i usług, których dotyczy.
5.Kryterium będące podstawą uznania aktywów o znacznej wartości: Tego typu umowy nie wskazują zwykle konkretnej wartości, ponieważ jest ona bezpośrednio uzależniona od wyników sprzedaży produktów i usług. Zarząd Arteria SA szacuje, biorąc pod uwagę zarówno zakres umowy, która będzie miała zasięg ogólnopolski, przedmiot sprzedaży oraz skalę działalności prowadzonej przez Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o., iż całkowita wartość umowy zawartej przez spółkę Arteria Retail SA z PTC Sp.z o.o., w okresie najbliższych 12 miesięcy, powinna przekroczyć poziom 10% kapitałów własnych Arteria SA.
Komentarz Zarządu Arteria SA
Zarząd Arteria SA ocenia, że podpisana umowa z PTC ma strategiczne znaczenie dla dalszego rozwoju spółki Arteria Retail SA. Usługi i produkty marki Heyah, sprzedawane będą równolegle z ofertami innych operatorów telefonii mobilnej i operatorów platform cyfrowych, w modelu multibrand,.
Jest to pierwszy model sprzedaży tego typu usług w Polsce, w którym punkty detaliczne należące do tego samego dystrybutora, proponują klientom jednocześnie ofertę dwóch operatorów komórkowych w ofertach abonamentowych.
Istotne jest także, iż w ramach realizowanej umowy, Arteria Retail SA realizować będzie jednocześnie nie tylko usługę sprzedażową, ale także usługę wsparcie sprzedaży w postaci kompleksowych usług marketingowych. Pozwala to realizować zintegrowaną usługę, dostępną w ramach multikanałowej platformy sprzedaży należącą do Arteria SA, którą obok sieci sprzedaży detalicznej oraz wsparcia sprzedaży, tworzą także kanał call center oraz sprzedaż mobilna.
Grzegorz Grygiel - Członek Zarządu
Marcin Marzec - Wiceprezes Zarządu