BUDIMEX (BDX): Wypowiedzenie umowy na realizację rozbudowy warszawskiego lotniska im. F. Chopina - raport 46

Raport bieżący nr 46/2007
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

rb bx/46/07

Zarząd Budimeksu SA informuje, że w dniu 12 października 2007 roku otrzymał oświadczenie Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze o odstąpieniu od kontraktu na realizację rozbudowy warszawskiego lotniska im. Fryderyka Chopina.

W związku z tą decyzją konsorcjum wykowacze Ferrovial Agroman SA, Budimex SA, Estudio Lamela wydało następujące oświadczenie:

Oświadczenie Konsorcjum Ferrovial Agroman - Budimex - Estudio Lamela, wobec nieuprawnionego odstąpienia przez PPL od kontraktu na budowę Terminala 2 Portu Lotniczego w Warszawie.

Reklama

Budowa Terminala 2 wraz z pirsem północnym Portu Lotniczego w Warszawie (II etap) została zrealizowana i zakończona przez Konsorcjum w terminie i zgodnie z projektem wykonanym przez znanych międzynarodowych oraz krajowych projektantów. Projekt ten został zatwierdzony zarówno przez PPL, jak również przez niezależnego weryfikatora firmę Epstein.

Przyczyny, z jakich Terminal 2 nie został otwarty do dnia dzisiejszego, są całkowicie niezależne od Konsorcjum i nie są następstwem jego działań.

Głównym powodem, który od miesięcy uniemożliwia uruchomienie hali odlotów Terminala 2 jest decyzja podjęta przez Państwową Straż Pożarną o niedopuszczeniu do eksploatacji , ani ostatecznie, ani także warunkowo, zainstalowanego w obiekcie, Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego (DSO). Konsorcjum całkowicie nie zgadza się z taką decyzją. Pomimo tego dążąc do jak najszybszego uruchomienia hali odlotów, Wykonawca od dwóch miesięcy współpracuje z Centrum Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej (CNBOP), przy opracowaniu rozwiązań dostosowujących działanie systemu DSO do wymagań Straży Pożarnej.

Po zapoznaniu się z treścią oświadczenia z 12 października 2007 roku o odstąpieniu przez Zamawiającego od kontraktu, Konsorcjum stwierdza, iż odstąpienie jest niezasadne. Działanie to ma na celu przeniesienie odpowiedzialności za zerwanie kontraktu z PPL-u na Wykonawcę.

Dlatego też Konsorcjum podejmie wszelkie niezbędne kroki prawne, w celu obrony własnych praw, jak również zachowania dobrego imienia jego członków, którzy wielokrotnie udowodnili, że są w stanie realizować z sukcesem różne projekty, znacznie przewyższające budowę Terminala II zarówno pod względem zakresu, jak i złożoności technicznej.
Marek Michałowski - prezes zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »