NFIEMF (EMF): Wybrane dane finansowe - raport 29
W związku z planowanymi spotkaniami z inwestorami, spółka NFI "Hetman" S.A. podaje w załączeniu do wiadomości publicznej niektóre wstępne dane finansowe dotyczące jej spółek zależnych.
1. Główne dane finansowe Grupy Hetman
2001 w tys. PLN
Sprzedaż netto: 856.316
Marża brutto: 323.681
Marża brutto%: 38%
Strata operacyjna: -28.803
Starta operacyjna% -3%
Strata netto: -42.803
Strata netto%: -5%
2002 w tys. PLN
Sprzedaż netto: 928.927
Marża brutto: 370.708
Marża brutto%: 40%
Strata operacyjna: -3.446
Strata operacyjna% 0%
Strata netto: -24.017
Strata netto%: -3%
2003 w tys. PLN
Sprzedaż netto: 1.033.629
Marża brutto: 403.594
Marża Brutto%: 39%
Zysk operacyjny: 49.488
Zysk operacyjny%: 5%
Zysk netto: 21.216
Zysk netto%: 2%
2. Spółki Operacyjne - wybrane dane finansowe
Sprzedaż (PLN'000) 2002 2003 MEDIA I ROZRYWKA Empik 447.097*** 470.807*** w tym Empik Foto 38.266 E-Foto 9.962 20.276 Smyk 69.311 96.391 LEM 10.595 13.409 Pol-Perfect 15.965 21.082 Suma 552.930 621.965 MODA I URODA Galeria Centrum 187.188 186.592 Marki franszyzowane* 78.563 105.826 Marki licencjonowane** 191.340 209.639 Suma 457.091 502.057 Wyłączenia konsolidacyjne -81.094 -90.393 RAZEM 928.927 1.033.629 Zysk operacyjny (PLN'000) 2002 2003 MEDIA I ROZRYWKA Empik 13.271 51.280 w tym Empik Foto 54 E-Foto -4.335 -316 Smyk 408 483 LEM 360 222 Pol-Perfect 79 891 Suma 9.783 52.560 MODA I URODA Galeria Centrum -15.107 -9.594 Marki franszyzowane* 2.886 2.999 Marki licencjonowane** 7.866 6.941 Suma -4.355 346 Koszty grupy i wylaczenia konsolidacyjne -8.874 -3.418 RAZEM -3.446 49.488
* Ultimate Fashion (Esprit + inne) i Young Fashion (Zara)
** Optimum Distribution, Optimum Distribution CZ&SK, East Services
*** Sprzedaż Empiku z Empik Foto i Perfumeriami
3. Zysk operacyjny i zysk netto za lata 2001-2003
Strata Operacyjna 2001 w tys. PLN: -28.803
Strata Operacyjna 2002 w tys. PLN: - 3.446
Zysk Operacyjny 2003 w tys. PLN: 49.488
Strata netto 2001 w tys. PLN: -42.083
Strata netto 2002 w tys. PLN: -24.017
Zysk netto 2001 w tys. PLN: 21.010
4. Struktura kosztów operacyjnych w 2003:
Koszty zatrudnienia 39%
Koszty marketingu 11%
Czynsz plus opłaty z nim związane 30%
Pozostałe koszty operacyjne 22%
5. Koszty operacyjne jako % sprzedaży 2002-2003
Koszty zatrudnienia:
2002 - 14,6%; 2003 -13,9%
Koszty marketingu:
2002 - 3,9%; 2003 - 3,8%
Czynsz plus opłaty z nim związane:
2002 - 9,4%; 2003 - 11%
Pozostałe koszty operacyjne:
2002 - 8%; 2003 - 7,6%
6. Bilans na 31 grudnia 2003
Suma pasywów: PLN 574 mln
Długoterminowe zobowiązania finansowe wobec banków: PLN 47,5 mln
Leasing Finansowy: PLN 48,5 mln
Krótkoterminowe zobowiązania finansowe wobec banków: PLN 29 mln
7. Suma zobowiązań finansowych w PLN mln porównanie 2002 i 2003:
Zobowiązania długoterminowe:
2002 - 29; 2003 - 90
Zobowiązania krótkoterminowe:
2002 - 79; 2003 - 36
UWAGA: NFI Hetman wyjaśnia, iż dane podane za rok 2001 nie mogą być traktowane jako w pełni porównywalne z danymi za lata 2002 i 2003. Dane finansowe za rok 2001 nie zostały poddane badaniu biegłego i dlatego nie zawierają wszelkich niezbędnych korekt, jakie poczyniono w stosunku do danych za rok 2002 i 2003. Dane za rok 2002 i 2003 są w chwili obecnej badane jeszcze przez biegłego rewidenta, dlatego nie można traktować ich jako ostatecznych.